Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?

aport in naturadonatieinregistrari contabileomfp 18022014

Retineti ca inclusiv in situatiile in care ne dorim sa aplicam procedura corecta, se pot strecura greseli. In fond, nu se spune ca drumul spre infern e pavat cu intentii bune? In cazul nostru, si drumul spre amenda poate fi pavat cu intentii la fel de corecte si cinstite!

Fiindca nu vrem sa cadeti in astfel de capcane, va propunem si azi un studiu de caz care clarifica procedura aferenta aportului in natura:

“Asociatul firmei doreste sa aduca drept aport personal in firma mai multe utilaje, dar nu ca aport la capitalul social. La ce valoare se inregistreaza aceste utilaje? Care sunt documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila?"


Aportul in natura este contributia materiala adusa de un asociat/actionar in cadrul unei societati in vederea desfasurarii activitatii economice pentru care a fost infiintata.

Orice actionar/asociat poate aduce un aport la societate doar in legatura cu capitalul social, fara ca aportarea unor bunuri sa fie posibila si permisa si in alte situatii. Practic, utilajele respective ar putea fi aduse doar ca aport in natura la capitalul social, caz in care se efectueaza inregistrarea contabila 2131 " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" ca efect al subscrierii la capitalul social majorat. Aducerea unor bunuri in societate nu poate fi inregistrata prin creditul contului 4551 "Actionari/asociati - conturi curente", prin care se inregistreaza doar numerarul pus la dispozitia societatii, sub rezerva retragerii acestuia pe masura existentei disponibilitatilor banesti ale societatii.

O posibilitate de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii ar fi si vanzarea acestora, la valoarea de piata de catre actionar/asociat, conform unui contract incheiat in forma autentica din care sa rezulte valoarea si provenienta utilajelor respective.
Pentru stabilirea unei valori corecte , se recomanda evaluarea acestora la pretul de piata, de catre un evaluator specializat in astfel de bunuri.

In situatia in care societatea are mai multi asociati, se recomanda de asemenea, incheierea unei intelegeri prin care sa se precizeze:


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


- necesitatea aducerii bunurilor respective in patrimoniul societatii, pentru desfasurarea activitatii economice pentru care este autorizata;
- perioada de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii sau lasarea definitiva a acestora la dispozitia societatii;
- pretentiile materiale ale asociatului care le vinde societatii.

In acest caz, inregistrarea contabila care poate fi efectuata este 2131 " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 404 "Furnizori de imobilizari".

In situatia in care valoarea acestora nu se achita vanzatorului (asociatul/actionarul), deci se imtocmesc documente de donatie, valoarea aferenta acestor echipamente se reia la venituri impozabile, pe masura amortizarii acestora. Donatia privind investitiile este reglementata la punctul 394(3) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
“394(3) In conturile de subventii pentru investitii se contabilizeaza si donatiile pentru investitii, precum si plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale.”

Monografie contabila:
Receptionarea echipamentelor primite din donatie in baza documentelor justificative
2131 Echipamente tehnologice (utilaje) = 4753 Donatii pentru investitii ( cu valoarea echipamentelor / utilajelor donate )

Inregistrarea lunara a cheltuielilor cu amortizarea :
681 "Ch de expl privind amortizarile = 281 ( amortizarea lunara a echipamentelor donate )

Inregistrarea lunara a veniturilor din donatii primite la nivelul valorii amortizarii lunare a echipamentelor primite prin donatie:
4753 Donatii pentru investitii = 7582 Venituri din donatii primite

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aport in naturadonatieinregistrari contabileomfp 18022014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Martie 2017


Votati articolul "Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Preluare firma cu datorii la stat si sold mare casa doar scriptic

Intrebare:
Buna seara,

Va scriu pentru a o ajuta pe sora mea. Mai exact:
- a acceptat in 2006 sa-si ajute o prietena si a devenit administrator in firma acesteia. Totul a fost in regula pana la finalul anului 2010, cand asociata a inceput sa ridice bani din firma fara sa ii justifice. Pe scurt s-a ajuns in acest moment sa aiba datorii la stat TVA de cca 30 000 ron si un sold de casa de cca 200 000 ron bani ridicati si nejustificati. Acum cateva zile i-a spus surorii mele ca va cesiona firma altei persoane care va numi si un administrator nou. Cesionarea se face prin majorare de capital la Registrul Comertului.
Am inteles ca se face un proces verbal de predare primire al documentelor contabile activ, pasiv, datorii, etc, iar eu am sfatuit-o pe sora mea sa stipuleze toate actele, detaliate + sumele datorate la stat si soldul de casa.
Sora mea a cerut sa se faca si o hotarare AGA a noilor asociati de descarcare de gestiune a vechiului administrator si preluarea acesteia de noul administrator.
Intrebarea mea este urmatoarea: toate aceste acte sunt suficiente pentru ca sora mea sa nu aiba probleme pe viitor pt acel sold de casa? Sau chiar si asa risca sa fie trasa la raspundere pentru el?

PS: azi am vorbit cu un avocat care mi-a spus ca sora mea raspunde pentru bani daca a semnat dispozitiile de casierie, iar un expert contabil s-a pronunta si a spus ca nu mai raspunde daca noul administrator preia aceste datorii si se angajeaza ca le plateste.

Va multumesc mult.


Raspuns: andrei poti sa ma suni? 0764160223... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X