Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?

aport in naturadonatieinregistrari contabileomfp 18022014

Retineti ca inclusiv in situatiile in care ne dorim sa aplicam procedura corecta, se pot strecura greseli. In fond, nu se spune ca drumul spre infern e pavat cu intentii bune? In cazul nostru, si drumul spre amenda poate fi pavat cu intentii la fel de corecte si cinstite!

Fiindca nu vrem sa cadeti in astfel de capcane, va propunem si azi un studiu de caz care clarifica procedura aferenta aportului in natura:

“Asociatul firmei doreste sa aduca drept aport personal in firma mai multe utilaje, dar nu ca aport la capitalul social. La ce valoare se inregistreaza aceste utilaje? Care sunt documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila?"


Aportul in natura este contributia materiala adusa de un asociat/actionar in cadrul unei societati in vederea desfasurarii activitatii economice pentru care a fost infiintata.

Orice actionar/asociat poate aduce un aport la societate doar in legatura cu capitalul social, fara ca aportarea unor bunuri sa fie posibila si permisa si in alte situatii. Practic, utilajele respective ar putea fi aduse doar ca aport in natura la capitalul social, caz in care se efectueaza inregistrarea contabila 2131 " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" ca efect al subscrierii la capitalul social majorat. Aducerea unor bunuri in societate nu poate fi inregistrata prin creditul contului 4551 "Actionari/asociati - conturi curente", prin care se inregistreaza doar numerarul pus la dispozitia societatii, sub rezerva retragerii acestuia pe masura existentei disponibilitatilor banesti ale societatii.

O posibilitate de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii ar fi si vanzarea acestora, la valoarea de piata de catre actionar/asociat, conform unui contract incheiat in forma autentica din care sa rezulte valoarea si provenienta utilajelor respective.
Pentru stabilirea unei valori corecte , se recomanda evaluarea acestora la pretul de piata, de catre un evaluator specializat in astfel de bunuri.

In situatia in care societatea are mai multi asociati, se recomanda de asemenea, incheierea unei intelegeri prin care sa se precizeze:


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


- necesitatea aducerii bunurilor respective in patrimoniul societatii, pentru desfasurarea activitatii economice pentru care este autorizata;
- perioada de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii sau lasarea definitiva a acestora la dispozitia societatii;
- pretentiile materiale ale asociatului care le vinde societatii.

In acest caz, inregistrarea contabila care poate fi efectuata este 2131 " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 404 "Furnizori de imobilizari".

In situatia in care valoarea acestora nu se achita vanzatorului (asociatul/actionarul), deci se imtocmesc documente de donatie, valoarea aferenta acestor echipamente se reia la venituri impozabile, pe masura amortizarii acestora. Donatia privind investitiile este reglementata la punctul 394(3) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
“394(3) In conturile de subventii pentru investitii se contabilizeaza si donatiile pentru investitii, precum si plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale.”

Monografie contabila:
Receptionarea echipamentelor primite din donatie in baza documentelor justificative
2131 Echipamente tehnologice (utilaje) = 4753 Donatii pentru investitii ( cu valoarea echipamentelor / utilajelor donate )

Inregistrarea lunara a cheltuielilor cu amortizarea :
681 "Ch de expl privind amortizarile = 281 ( amortizarea lunara a echipamentelor donate )

Inregistrarea lunara a veniturilor din donatii primite la nivelul valorii amortizarii lunare a echipamentelor primite prin donatie:
4753 Donatii pentru investitii = 7582 Venituri din donatii primite

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Martie 2017


Votati articolul "Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Societate in inactivitate. Tratament fiscal al cheltuielilor cu salariile contabilului si administratorului.

Intrebare:
Buna ziua,

In cazul unei societati fara activitate (nu poate fi declarata inactiva, deoarece colecteaza o serie de cheltuieli), ce regim fiscal se aplica cheltuielilor cu salariile contabilului si directorului?

Va multumesc.

Vali Popescu

Raspuns: Avand Cod fiscal ART. 21 alin. 4 lit. r sunt nedeductibile cheltuielile inregistrate in evidenta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trebuie sa depuneti Formularul 200 in anul 2017? Aflati care sunt conditiile ANAF

    • Persoanele fizice nerezidente care datoreaza impozit pe venit pentru anul 2016 si sunt administrate de Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, depun formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai 2017, la Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti. Categoriile de persoane fizice nerezidente administrate de Administratia fis...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala

    • Incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088, formular mult contestat de catre mediul de afaceri.  Formularul a fost eliminat ca urmare a faptului ca:  - pe de o parte, contribuabilii furnizeaza o serie de informatii organelor fiscale prin formularele 010 – "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", 098 &qu...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de TVA pentru cotizatiile platite organizatiilor profesionale

    • In baza art. 292 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal si normelor metodologice date in aplicarea acestuia sunt scutite de TVA fara drept de deducere  prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial care au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective d...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari pentru zilieri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin Legea 105 publicata in M.OF. nr. 376 din 19 mai 2017 au fost aduse modificari si completari Legii 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Confom modificarilor aduse zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sitem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea universitatilor acreditate pot presta a...» citeste mai departe aici

  • Asociere in participatiune. Cele mai utile aspecte fiscale si contabile

    • In analiza urmatoare, societatile A si B, persoane juridice romane, inregistrate in scopuri de TVA in Romania incheie un contract de asociere in participatie pentru activitatea de comert cu ridicata al unor marfuri comercializate de A (numai anumite produse din totalul marfurilor comercializate de A fac obiectul contractului de asociere, iar vanzarea se face exlusiv catre terti). In cadrul asocierii, A si B pun in comun mijloace fixe si circulante, iar A este administratorul asocierii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X