Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?

aport in naturadonatieinregistrari contabileomfp 18022014

Retineti ca inclusiv in situatiile in care ne dorim sa aplicam procedura corecta, se pot strecura greseli. In fond, nu se spune ca drumul spre infern e pavat cu intentii bune? In cazul nostru, si drumul spre amenda poate fi pavat cu intentii la fel de corecte si cinstite!

Fiindca nu vrem sa cadeti in astfel de capcane, va propunem si azi un studiu de caz care clarifica procedura aferenta aportului in natura:

“Asociatul firmei doreste sa aduca drept aport personal in firma mai multe utilaje, dar nu ca aport la capitalul social. La ce valoare se inregistreaza aceste utilaje? Care sunt documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila?"


Aportul in natura este contributia materiala adusa de un asociat/actionar in cadrul unei societati in vederea desfasurarii activitatii economice pentru care a fost infiintata.
 
Orice actionar/asociat poate aduce un aport la societate doar in legatura cu capitalul social, fara ca aportarea unor bunuri sa fie posibila si permisa si in alte situatii. Practic, utilajele respective ar putea fi aduse doar ca aport in natura la capitalul social, caz in care se efectueaza inregistrarea contabila 2131  " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" ca efect al subscrierii la capitalul social majorat.  Aducerea unor bunuri in societate nu poate fi inregistrata prin creditul contului 4551 "Actionari/asociati - conturi curente", prin care se inregistreaza doar numerarul pus la dispozitia societatii, sub rezerva retragerii acestuia pe masura existentei disponibilitatilor banesti ale societatii.
         
O posibilitate de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii ar fi si vanzarea acestora, la valoarea de piata de catre actionar/asociat, conform unui contract incheiat in forma autentica din care sa rezulte valoarea si provenienta utilajelor respective.  
Pentru stabilirea unei valori corecte , se recomanda evaluarea acestora la pretul de piata, de catre un evaluator specializat in astfel de bunuri.
           
In situatia in care societatea are mai multi asociati, se recomanda de asemenea, incheierea unei  intelegeri prin care sa se precizeze:


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii


- necesitatea aducerii bunurilor respective in patrimoniul societatii, pentru desfasurarea activitatii economice pentru care este autorizata;
- perioada de aducere a bunurilor in patrimoniul societatii sau lasarea definitiva a acestora la dispozitia societatii;
- pretentiile materiale ale asociatului care le vinde societatii.
 
In acest caz, inregistrarea contabila care poate fi efectuata este 2131  " Echipamente tehnologice (utilaje)" = 404 "Furnizori de imobilizari".

In situatia in care valoarea acestora nu se achita vanzatorului (asociatul/actionarul), deci se imtocmesc documente de donatie, valoarea aferenta acestor echipamente se reia la venituri impozabile, pe masura amortizarii acestora. Donatia privind investitiile este reglementata la punctul 394(3) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
“394(3) In conturile de subventii pentru investitii se contabilizeaza si donatiile pentru investitii, precum si plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale.”
 
Monografie contabila:
Receptionarea echipamentelor primite din donatie in baza documentelor justificative
2131 Echipamente tehnologice (utilaje) = 4753 Donatii pentru investitii  ( cu valoarea echipamentelor / utilajelor  donate )

Inregistrarea lunara a cheltuielilor cu amortizarea :
681 "Ch de expl privind amortizarile     =    281 ( amortizarea lunara a echipamentelor donate )

Inregistrarea lunara a veniturilor din donatii primite la nivelul valorii amortizarii lunare a echipamentelor primite prin donatie:
4753 Donatii pentru investitii = 7582 Venituri din donatii primite

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aport in naturadonatieinregistrari contabileomfp 18022014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Martie 2017


Votati articolul "Nu confundati aportul in natura cu donatia! Cum sa inregistram corect fara riscul unor confuzii si sanctiuni?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se depune declaratia 390?

Intrebare: Buna ziua,

Recent am primit un cod special de TVA pt a putea factura catre clienti EU, platitori de TVA. Eu sunt PFA, neplatitor de TVA.
Dupa cum am inteles, trebuie sa depun declaratia 390 de fiecare data cand am o factura in UE cu clienti platitori de TVA.

Imi puteti spune cum pot depune aceasta declaratie? Un prieten mi-a zis ca personal la ANAF nu se mai poate depune si sunt obligat sa-mi fac o semnatura electronic. Imi puteti confirma acest lucru? Sau se poate cumva fara semnatura electronica?

O sa am doar 1-2 facturi in UE deci nu prea merita sa-mi fac semnatura electronica.

Raspuns: Declaratia 390 se depune pentru operatiunile intracomunitare, achizitii sau vanzari din/in spatiul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!