Un bilant contabil este cunoscut ca fiind o sinteza care prezinta situatia financiara a unui individ, societate sau organizatie non-profit si infatiseaza o prezentare de ansamblu a activelor si pasivelor circulante ajutand si la intelegerea valorii nete.
Folosing linkul umrator veti gasi Informatii pentru depunerea bilantului contabil pentru 2018.
Bilantul contabil prezinta astfel rezumatul situatiei unui patrimoniu care apartine unei societati si include activele, capitalul propriu si datoriile, ultimele doua elemente fiind denumite si pasive bilantiere.
Structura bilant contabil
De regula, un bilant contabil include activele in partea stanga, urmate de valoarea activelor, de subtotal si total active. Aceeasi structura se aplica si pentru pasive, cu precizarea ca totalul pasivelor se va inregistra in partea inferioara a documentului.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Bilantul contabil include datoriile in partea dreapta, iar fiecarei raspunderi individuale ii este atribuita o valoare.
Obligatia de a intocmi un bilant contabil, conform Legii Contabilitatii 82/1991, revine tuturor agentilor economici astfel incat sa fie redata o situatie clara a situatiei financiare aferente unitatilor patrimoniale.
Principii intocmire bilant contabil
In procesul de constituire a unui bilant contabil, sunt presupuse urmatoarele reguli:
- respectarea cu buna credinta a regulilor privind evaluarea patrimoniului;
- respectarea principiilor: prudentei, permanentei metodelor, continuitatea activitatii bilantului de deschidere cu cel de inchidere, a noncompensarii;
- posturile inscrise in bilant trebuie sa corespunda cu datele inregistrate in contabilitate, puse de acord cu inventarul.
Structura bilant contabil:
Procedeu principal al metodei contabilitatii si baza informationala fundamentala, bilantul propriu-zis este un tablou care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.
A) Bilantul propriu-zis;
B) Contul de "Profit si pierdere" ( respectiv contul de exercitiu in cazul institutiilor publice );
C) Anexa la bilant;
D) Raportul de gestiune.
Vom mentiona doar ca bilantul propriu-zis consta intr-un rezumat care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.
Bilantul propriu-zis poate fi alcatuit in doua variante sau sisteme, in functie de gruparea intreprinderilor in intreprinderi mici , mijlocii si intreprinderi mari, grupare ce se face in functie de praguri fiscale:
a. Bilant contabil in sistem simplificat (pentru intreprinderi mici si mijlocii)
b. Bilant contabil in sistem de baza (pentru intreprinderi mari).
In incheiere, mentionam ca un bilant contabil poate fi utilizat atat pentru bugetul individual de casa, cat si pentru companii pe mai multe niveluri.