Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Ce documente sunt obligatorii pentru dovada intrarii unor bunuri in gestiune?

Data actualizarii: 17 Septembrie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ProceduriInregistrari si Politici Contabiledocument intrare bunurigestiuneNota de intrare


Prin cele ce urmeaza, redam o serie de informatii privind dovada intrarii in gestiune a bunurilor materiale si documentele justificative care insotesc aceasta operatiune contabila.

Nota de intrare receptie si constatare diferente este documentul care atesta intrarea bunurilor in gestiune, (cod 14-3-1a).

Potrivit prevederilor din Anexa nr.2,Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, la OMFP 3512/2008,  continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

   - denumirea unitatii;
   - denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
   - numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
   - numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
   - numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
   - pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.
 
Legiutorul a prevazut in mod expres 6 cazuri cand este obligatorie intocmirea NIR -ului, in restul situatiilor acesta fiind optional, in functie de normele interne proprii fiecarei societati. In celelalte situatii, cand legea nu impune NIR,  inregistrarea in contabilitate se face pe baza documentului de livrare (factura, aviz,nota  de transfer, etc.)
 
Iata cele 6 situatii mai jos:

- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare


Sursa: PortalContabilitate.ro






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


X