Asociatiile de proprietari se supun unor noi reguli dupa ce Senatul a aprobat un proiect de lege prin care este completata Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
Principala OBLIGATIE pe care o vor indeplini asociatiile de proprietari se refera la faptul ca va fi afisat LUNAR modul de calcul al cheltuielilor, insarcinat cu aceasta noua datorie fiind presedintele asociatiei.
ATENTIE! Nerespectarea acestei obligatii se poate sanctiona cu amenda de pana la 3.000 lei!
Actul normativ aprobat stabileste astfel ca asociatia de proprietari e obligata sa afiseze lunar, la vedere, impreuna cu lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, si MODALITATEA DE CALCUL prin care s-a ajuns la sumele lunare de plata a proprietarilor.
Prin aceste noi informatii vor fi afisate cheltuielile care duc la totalul de plata pe care vor trebui sa il plateasca proprietarii. Astfel, aceste costuri vor fi insotite si de modul de calcul si repartizare a cheluielilor catre proprietari.
Sarcinile se modifica si in raport cu relatia dintre presedinte si administrator. Administratorii asociatiilor de proprietari vor fi astfel obligati sa informeze proprietarii in mod periodic cu privire la cheltuielile pe care le face asociatia blocului. Aceasta informare se va face trimestrial, in scris sau prin transmitere electronica, si va contine date referitoare la situatia financiara a asociatiei de proprietari, cu semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Nemultumirile din partea asociatiilor neguvernamentale nu au intarziat sa apara. Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat a cerut astfel respingerea proiectului de lege care nu ar face, in opinia acestora, decat sa mareasca nivelul de birocratie si costurile pe care proprietarii ar trebui sa le suporte pentru activitatea de administrare a asociatiilor de proprietari.
In cererea facuta, Liga Habitat mentioneaza ca reglementaile restrictioneaza dreptul deja existent de a solicita oricand informatii si ca, totodata, vor substitui obligatiile cenzorilor.
Potrivit legislatiei in vigoare, adauga Liga, exista deja dreptul proprietarilor de a primi informatii legate de modalitate de calcul si la cheltuielile facute de asociatia de proprietari. Cererea poate fi facuta in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata.
In cazul in care proiectul va fi aprobat si de Camera Deputatilor, presedintii si administratorii asociatiilor de proprietari vor avea responsabilitati suplimentare, iar neindeplinirea acestor obligatii poate fi amendata cu pana la 3.000 de lei.