Mai multe modificari intrate in vigoare odata cu noua Lege a Insolventei vin sa arunce o lumina noua asupra unui domeniu in care se cereau schimbari majore.
Vasile Godinca-Herlea, asociat coordonator al CITR, citat de HotNews, considera ca cele mai multe astfel de schimbari vor fluidiza procesul judiciar si vor avea efecte pozitive asupra mediului de afaceri:
"Suntem in plin proces de reformare a dreptului insolventei; ceea ce a inceput cu Ordonanta de urgenta 91/2013, care a provocat la momentul respectiv valuri de nemultumire si contestatii, se finalizeaza in cele din urma intr-o forma mai compacta prin noua lege a insolventei. Din punctul nostru de vedere, aceasta forma a legii este de bun augur si va aduce imbunatatiri in desfasurarea procedurilor de insolventa"
Va reamintim ca au fost modificate aspecte privind inventarierea averii debitorului in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, fiind stabilit si un termen redus pentru perioada observatiei.
In ce priveste actiunile creditorului bugetar in procedura, HotNews.ro noteaza ca un astfel de concept este testul creditorului privat, extrem de util, in special aplicat problematicii ajutorului de stat raportat la reducerea creantelor bugetare. Testul analizeaza daca Statul, in calitatea sa de creditor privat, urmareste maximizarea sanselor de a recupera intreaga datorie.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Mai exact, daca un creditor privat, pus in aceleasi conditii cu creditorul bugetar, ar accepta o reducere a creantei sale prin plan, o eventuala acceptare de catre creditorul bugetar a unui plan care propune reducerea creantei sale nu constituie ajutor de stat.
Importanta este si posibilitatea acordata creditorilor si administratorului judiciar de a formula obiectiuni impotriva rapoartelor de evaluare. Aceste obiectiuni, noteaza sursa, sunt ulterior solutionate de catre judecatorul sindic, iar in cazul admiterii contestatiei, evaluatorul este obligat sa raspunda obiectiunilor. In situatia in care raspunsul nu e satisfacator, judecatorul poate dispune efectuarea unei noi expertize.
"Posibilitatea de a chestiona aceste rapoarte de evaluare, insotita de controlul judiciar al judecatorului sindic, va asigura corectitudinea lor si un cadru mai securizant pentru participantii la procedura", precizeaza sursa.