Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

E benefica noua Lege a Insolventei pentru mediul de afaceri?

Data aparitiei: 01 Iulie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noua lege a insolventeiinsolventainventariereadebitoruluicreditorulexpertize


Mai multe modificari intrate in vigoare odata cu noua Lege a Insolventei vin sa arunce o lumina noua asupra unui domeniu in care se cereau schimbari majore.

Vasile Godinca-Herlea, asociat coordonator al CITR, citat de HotNews, considera ca cele mai multe astfel de schimbari vor fluidiza procesul judiciar si vor avea efecte pozitive asupra mediului de afaceri:

"Suntem in plin proces de reformare a dreptului insolventei; ceea ce a inceput cu Ordonanta de urgenta 91/2013, care a provocat la momentul respectiv valuri de nemultumire si contestatii, se finalizeaza in cele din urma intr-o forma mai compacta prin noua lege a insolventei. Din punctul nostru de vedere, aceasta forma a legii este de bun augur si va aduce imbunatatiri in desfasurarea procedurilor de insolventa"

Va reamintim ca au fost modificate aspecte privind inventarierea averii debitorului in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, fiind stabilit si un termen redus pentru perioada observatiei.

In ce priveste actiunile creditorului bugetar in procedura, HotNews.ro noteaza ca un astfel de concept este testul creditorului privat, extrem de util, in special aplicat problematicii ajutorului de stat raportat la reducerea creantelor bugetare. Testul analizeaza daca Statul, in calitatea sa de creditor privat, urmareste maximizarea sanselor de a recupera intreaga datorie.

Mai exact, daca un creditor privat, pus in aceleasi conditii cu creditorul bugetar, ar accepta o reducere a creantei sale prin plan, o eventuala acceptare de catre creditorul bugetar a unui plan care propune reducerea creantei sale nu constituie ajutor de stat.

Importanta este si posibilitatea acordata creditorilor si administratorului judiciar de a formula obiectiuni impotriva rapoartelor de evaluare. Aceste obiectiuni, noteaza sursa, sunt ulterior solutionate de catre judecatorul sindic, iar in cazul admiterii contestatiei, evaluatorul este obligat sa raspunda obiectiunilor. In situatia in care raspunsul nu e satisfacator, judecatorul poate dispune efectuarea unei noi expertize.

"Posibilitatea de a chestiona aceste rapoarte de evaluare, insotita de controlul judiciar al judecatorului sindic, va asigura corectitudinea lor si un cadru mai securizant pentru participantii la procedura", precizeaza sursa.







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz"


X