Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Nou proiect de OUG privind casele de marcat fiscale. Cum se va suspenda activitatea unei firme

proiectbonul fiscalordonanta de urgentabacsisactivitatea suspendatadiferenteleimpozitareaTVA

Ministerul de Finante a publicat saptamana aceasta, pe site-ul propriu, proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, supus consultarii publice.

Scopul elaborarii acestui proiect este eliminarea aplicarii disproportionate a sanctiunilor prevazute de reglementarile in vigoare in cazul neemiterii bonurilor fiscale si a neutilizarii caselor de marcat fiscale.

Astfel, au fost introduse o serie de prevederi care permit aplicarea graduala a sanctiunilor. In plus, o modificare importanta este aceea ca activitatea firmelor va fi suspendata doar incepand cu cea de a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni. Suspendarea activitatii va putea fi facuta pentru o perioada de 30 de zile fata de o perioada de 1-3 luni prevazuta in actuala reglementare.


CLICK AICI PENTRU A CONSULTA PROIECTUL COMPLET!

Sanctiunile graduale prevazute de proiectul de act normativ sunt:

- daca diferenta constatata este de pana la 1% inclusiv, dar nu mai mult de 100 lei inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu avertisment;

- daca diferenta constatata este mai mare de 1%, dar nu mai mult de 100 lei inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;

- daca diferenta constatata este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mica de 1% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei;

- daca diferenta constatata este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mare de 1% din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, si cu suspendarea pentru 30 de zile a activitatii operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni;

- daca diferenta este mai mare de 1.000 lei , dar este mai mica de 1% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 25.000;

- daca diferenta constatata este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, si cu suspendarea pentru 30 de zile a activitatii operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni;

- se reglementeaza modalitatea de stabilire a diferentei precum si a ponderii valorice din diferentele neinregistrate fiscal, in cazul in care faptele au fost savarsite anterior controlului.

De asemenea, proiectul de lege propune definirea sumelor incasate in plus, sub forma de bacsis, in vederea evidentierii acestui tip de venit pe bonul fiscal, cu scopul delimitarii clare a acestuia de veniturile incasate de operatorii economici pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor direct catre populatie. De asemenea, aceste sume vor fi fiscalizate, conform prevederilor Codului fiscal.

Astfel se elimina posibilitatea aparitiei unor interpretari eronate cu privire la provenienta sumelor incasate cu titlu de bacsis. Conform proiectului de act normativ publicat pentru dezbatere publica, “prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici (....) precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii." Totodata, va fi interzis ca operatorii economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.

Impozitarea propusa vizeaza:

- impozitarea bacsisului ca profit al operatorului economic in cazul in care acesta nu se distribuie salariatilor (16% sau 3% in cazul microintreprinderilor);

- necuprinderea bacsisului in sfera TVA;

- impozitarea la nivelul angajatului cu 16% impozit pe venit din alte surse, prin retinere la sursa, in cazul in care bacsisul se distribuie salariatilor;

- necuprinderea in baza de impozitare a contributiilor sociale si a contributiilor sociale de sanatate – deci netaxarea din acest punct de vedere al contributiilor sociale.

Ministerul Finantelor Publice asteapta propuneri si sugestii de imbunatatire a acestui proiect de act normativ la urmatoarea adresa de mail: publicinfo@mfinante.ro

Sursa: MFP

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiectbonul fiscalordonanta de urgentabacsisactivitatea suspendatadiferenteleimpozitareaTVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Aprilie 2015


Votati articolul "Nou proiect de OUG privind casele de marcat fiscale. Cum se va suspenda activitatea unei firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Aprilie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X