Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Nou proiect de OUG privind casele de marcat fiscale. Cum se va suspenda activitatea unei firme

Data aparitiei: 16 Aprilie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
proiectbonul fiscalordonanta de urgentabacsisactivitatea suspendatadiferenteleimpozitareaTVA

Ministerul de Finante a publicat saptamana aceasta, pe site-ul propriu, proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, supus consultarii publice.

Scopul elaborarii acestui proiect este eliminarea aplicarii disproportionate a sanctiunilor prevazute de reglementarile in vigoare in cazul neemiterii bonurilor fiscale si a neutilizarii caselor de marcat fiscale.

Astfel, au fost introduse o serie de prevederi care permit aplicarea graduala a sanctiunilor. In plus, o modificare importanta este aceea ca activitatea firmelor va fi suspendata doar incepand cu cea de a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni. Suspendarea activitatii va putea fi facuta pentru o perioada de 30 de zile fata de o perioada de 1-3 luni prevazuta in actuala reglementare.


CLICK AICI PENTRU A CONSULTA PROIECTUL COMPLET!

Sanctiunile graduale prevazute de proiectul de act normativ sunt:

- daca diferenta constatata este de pana la 1% inclusiv, dar nu mai mult de 100 lei inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu avertisment;

- daca diferenta constatata este mai mare de 1%, dar nu mai mult de 100 lei inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;

- daca diferenta constatata este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mica de 1% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei;

- daca diferenta constatata este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mare de 1% din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, si cu suspendarea pentru 30 de zile a activitatii operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni;

- daca diferenta este mai mare de 1.000 lei , dar este mai mica de 1% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 25.000;

- daca diferenta constatata este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, si cu suspendarea pentru 30 de zile a activitatii operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni;

- se reglementeaza modalitatea de stabilire a diferentei precum si a ponderii valorice din diferentele neinregistrate fiscal, in cazul in care faptele au fost savarsite anterior controlului.

De asemenea, proiectul de lege propune definirea sumelor incasate in plus, sub forma de bacsis, in vederea evidentierii acestui tip de venit pe bonul fiscal, cu scopul delimitarii clare a acestuia de veniturile incasate de operatorii economici pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor direct catre populatie. De asemenea, aceste sume vor fi fiscalizate, conform prevederilor Codului fiscal.

Astfel se elimina posibilitatea aparitiei unor interpretari eronate cu privire la provenienta sumelor incasate cu titlu de bacsis. Conform proiectului de act normativ publicat pentru dezbatere publica, “prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici (....) precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii." Totodata, va fi interzis ca operatorii economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.

Impozitarea propusa vizeaza:

- impozitarea bacsisului ca profit al operatorului economic in cazul in care acesta nu se distribuie salariatilor (16% sau 3% in cazul microintreprinderilor);

- necuprinderea bacsisului in sfera TVA;

- impozitarea la nivelul angajatului cu 16% impozit pe venit din alte surse, prin retinere la sursa, in cazul in care bacsisul se distribuie salariatilor;

- necuprinderea in baza de impozitare a contributiilor sociale si a contributiilor sociale de sanatate – deci netaxarea din acest punct de vedere al contributiilor sociale.

Ministerul Finantelor Publice asteapta propuneri si sugestii de imbunatatire a acestui proiect de act normativ la urmatoarea adresa de mail: publicinfo@mfinante.ro

Sursa: MFP

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X