email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Subinchiriere spatiu inchiriat. Cum procedam corect?

subinchirierespatiu inchiriatvenit impozabilsumecod civilchiriasimpozit pe venit


Un SRL are contract de inchiriere pentru un spatiu cu o persoana fizica. Firma subinchiriaza spatiul cu o suma mai mare decat plateste persoanei fizice (posibilitatea de a subinchiria este mentionata in contract). Este corecta aceasta operatiune?

Contractul de subinchiriere a unei suprafete locative reprezinta un acord de vointa in baza caruia o persoana, titulara a contractului de inchiriere, numita locatar, cedeaza folosinta temporara a unei parti din suprafata primita in inchiriere unei alte persoane, in schimbul unei chirii.

Contractul de subinchiriere are caracterul unui contract accesoriu fata de contractul principal de inchiriere a unei suprafete locative a locuintei si urmeaza caracterul juridic al acestuia.

Pentru a subinchiria o suprafata locativa primita cu chirie este absolut necesar sa solicitati si consimtamantul locatorului principal. Din cele prezentate in intrebarea d-voastra rezulta ca aveti prevazuta aceasta posibilitate in contractul incheiat cu persoana fizica.

Contractul de subinchiriere se incheie pe o durata determinata, care trebuie mentionata expres in contract.

Mentionam ca aceasta operatiune este prevazuta si de Codul civil la art. 1777 si urmatoarele (referitoare la locatiune) indiferent ca suma solicitata prin contractul de subinchiriere prevede o suma mai mare decat cea datorata de chirias.

Nu este necesar sa aveti inscris in obiectul de activitate subinchirierea spatiilor atata timp cat o faceti ocazional si din motive de economie, ca urmare a faptului ca in anumite perioade spatiul este excedentar.

Pentru societate chiria primita reprezinta un venit impozabil.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
subinchirierespatiu inchiriatvenit impozabilsumecod civilchiriasimpozit pe venit


Data aparitiei: 07 Mai 2015
Ultima actualizare: 15 Mai 2015

Votati articolul "Subinchiriere spatiu inchiriat. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 36 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X