email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rectificare declaratii. Cum procedam cu sumele din raportul de inspectie fiscala si declararea in D101?

rectificare declaratiiD 101diferenteobligatii fiscaleinspectie fiscala

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care in 2008 a avut un control fiscal in urma caruia s-au stabilit sume suplimentare de plata la impozit pe profit, impozit nerezidenti, penalitati si accesorii.

Societatea a contestat procesul-verbal, dar nu a avut castig de cauza pe deplin, iar pe masura ce le platea, le inregistra in contul 1174.

Firma a avut pierdere fiscala declarata in Declaratia 101. In situatia descrisa, mai trebuia depusa rectificativa la 101 pe anii din urma, in sensul maririi cheltuielilor de exploatare, a cheltuielilor nedeductibile si a stabilirii altei valori pentru pierderea fiscala?

Sumele stabilite in raportul de inspectie fiscala nu mai trebuiau declarate in 101? Daca societatea a depus deja rectificativele, care este pasul urmator?

 

 

Asa cum sunt prevederile Ordonantei 92/2003 privind Codul de procedura fiscala diferentele de taxe si impozite constatate de organele de inspectie fiscala sunt consemnate in Raportul de inspectie fiscala.

   Art. 109 - Raportul privind rezultatul inspectiei fiscale:

    (1) Rezultatul inspectiei fiscale se consemneaza, in scris, intr-un raport de inspectie fiscala, in care se prezinta constatarile inspectiei fiscale din punct de vedere faptic si legal.

    (2) Raportul de inspectie fiscala se intocmeste la finalizarea inspectiei fiscale si cuprinde toate constatarile in legatura cu perioadele si obligatiile fiscale verificate. In cazul in care contribuabilul si-a exercitat dreptul prevazut la art. 107 alin. (4), raportul de inspectie fiscala cuprinde si opinia organului de inspectie fiscala, motivata in drept si in fapt, cu privire la acest punct de vedere.

    (3) Raportul de inspectie fiscala sta la baza emiterii:

    a) deciziei de impunere, pentru diferente de obligatii fiscale aferente perioadelor verificate;


    b) deciziei de nemodificare a bazei de impunere, daca nu se constata diferente de obligatii fiscale.
 
Asa cum se poate vedea in paragraful legal invocat mai sus, diferentele constatate sunt cuprinse in decizia de impunere care reprezinta documentul in baza caruia contribuabilul datoreaza aceste sume.

Diferentele de impozite si taxe cuprinse in decizia de impunere sunt preluate si in fisa de platitor a contribuabilului.

Eventualele declaratii rectificative se depun numai daca exista si o decizie de masuri intocmita de organele fiscale, prin care se dispune intocmirea si depunerea acestora intr-un termen prestabilit.

Pe de alta parte, din instructiunile de completare a formularului 710 rezulta in mod evident ca acest formular nu se depune in cazul descris de dvs:
Atentie! Sumele inscrise in declaratie nu cuprind diferentele de impozite, taxe si contributii sociale stabilite prin actele de control.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rectificare declaratiiD 101diferenteobligatii fiscaleinspectie fiscala


Data aparitiei: 17 Iulie 2015

Votati articolul "Rectificare declaratii. Cum procedam cu sumele din raportul de inspectie fiscala si declararea in D101?":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X