email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?

amortizareproces verbalamenajare de terenajustare tvaspatiuchiriemijloace fixe

O firma a ocupat un spatiu in chirie in perioada 2009-2012 in sediul unei alte firma in baza unui contract de inchiriere in care se stipula ca firma, in calitate de chirias, nu a plati chirie, dar va efectua lucrari de amenajare a spatiului.

In 2013 firma pleaca din spatiu, iar pe parcursul celor doi ani s-au efectuat amenajari in valoare de 6.000 lei.

Lucrarile raman in spatiul respectiv, iar firma figura cu acea pozitie in mijloace fixe, pozitie care s-a amortizat complet.

Se poate inchide acea pozitie din contabilitate avand in vedere ca amenajarea nu apartine firmei? Care este tratamentul contabil si fiscal?

 

Da, veti intocmi un Proces verbal de scoatere din functiune a imobilizarii complet amortizate si , pe baza lui si a Deciziei administratorului (care a luat la cunostinta decizia comisiei care a intocmit Procesul verbal si decide reflectarea in contabilitate a acestei situatii) veti inregistra:
2812 = 212     6.000

Eventual, puteti intocmi un Proces verbal de predare-primire prin care predati proprietarului, cu titlu gratuit, imobilizarea complet amortizata - acest document ii este util lui pentru a prelua in contabilitatea proprie amenajarea.

Nu exista implicatii fiscale: dat fiind ca durata de utilizare luata in considerare la calcularea amortizarii fiscale a fost mai mica de 5 ani, amenajarea nu este considerata bun de capital (art. 149, alin. (1)) si nu se impune ajustarea TVA conform art. 149 din Codul fiscal
dat fiind ca imobilizarea esta complet amortizata nu se impune ajustarea TVA deduse la realizarea sa nici conform art. 148 din Codul fiscal (punctul 53 , alin. (14) din Normele metodologice de aplicare a art. 148) operatiunea nu presupune inregistrarea de venituri sau cheltuieli, deci nu are niciun impact asupra impozitului calculat.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
amortizareproces verbalamenajare de terenajustare tvaspatiuchiriemijloace fixe


Data aparitiei: 28 August 2015

Votati articolul "Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X