email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De cand se vor folosi noile case de marcat? Termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate

noile case de marcatcasele de marcat2016jurnal electronic2017

Prin OUG 91/2014 s-au introdus prevederi cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal. Aceasta masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie. Introducerea noilor case de marcat  urmeaza a se efectua in cadrul unei perioade de tranzitie.

Termenele limita pentru utilizarea exclusiva a noilor case de marcat au fost stabilite initial prin OUG 91/2014 si modificate ulterior prin OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative.

Recent, printr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial aceste termene au fost prorogate. Este vorba de OUG 57 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial nr. 923 din 11 decembrie 2015.

Dupa cum se arata in cuprinsul actului normativ,  prorogarea termenelor de legiferare este obligatorie atat pentru evitarea incalcarii prevederilor Directivei 98/34/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 iunie 1998 de stabilire a unei proceduri pentru furnizarea de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, cat si pentru evitarea unui impact economic negativ asupra mediului de afaceri avand in vedere faptul ca legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, are ca termen de aprobare data de 31 decembrie 2015, precum si faptul ca, odata elaborate, aceste acte normative care au caracter tehnic se notifica Comisiei Europene in conformitate cu dispozitiile directivei, termenul de asteptare a unui raspuns fiind de minimum trei luni, la care se adauga alte trei luni in cazul in care Comisia Europeana sau unul ori mai multe state membre transmit observatii sau opinii detaliate.

Astfel, noile case de marcat se vor utiliza exclusiv incepand cu data de 1 aprilie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.

Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare urmeaza a se aproba pana la data de 30 iunie 2016.

 

 


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noile case de marcatcasele de marcat2016jurnal electronic2017


Data aparitiei: 15 Decembrie 2015

Votati articolul "De cand se vor folosi noile case de marcat? Termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate":
Rating:

Nota: 4.54 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X