email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?

Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

In analiza urmatoare, o societate de contabilitate este inactiva  din cauza ca a expirat sediul social. Inactiva este conform deciziei nr. 1018820 din 24 iunie 2016, data de inactivare este 11.11.2016, iar data de publicare este 07.12.2016. Toate aceste date sunt conform registrului inactivi. Vom vedea care este data de la care se poate considera ca societatea este inactiva, precum si care e regimul fiscal pentru veniturile inregistrate in perioada de inactivitate si pentru cheltuielile cu salariatii.

Societatea este platitoare de impozit pe venit si neplatitoare de TVA. Vom vedea daca va avea de plata doar 3% impozit pe venit si daca, dupa inregistrarea la Registrul Comertului a prelungirii contractului de comodat pentru sediul social, este obligatoriu un control ANAF.

Controlul nu este obligatoriu - Codul de procedura fiscala nu prevede in mod expres acest demers la reactivarea unei firme (si este si putin probabil dat fiind ca nu sunteti inregistrati in scopuri de TVA si nici nu solicitati asta iar expirarea sediului nu este un motiv serios sa se suspecteze o frauda).
 
In Codul de procedura fiscala se prevede la art. 92:
"(3) in cazurile prevazute la alin. (1) lit. f) si g) - nn. situatia dvs. se incadreaza la litera g) - , declararea in inactivitate se va face dupa implinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea catre contribuabil/platitor a unei notificari referitoare la situatiile respective.

(4) Declararea ca inactiv a contribuabilului/platitorului, precum si reactivarea acestuia se efectueaza de catre organul fiscal central, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F., care se comunica contribuabilului/platitorului."
 
Data inactivarii ar trebui inscrisa intr-o decizie si este ulterioara datei in care este intocmita decizia. Daca in Registru dvs. ati gasit ca data inactivarii este 11.11.2016 – atunci aceasta este data de la care trebuie sa va considerati inactivi.

In perioada de inactivitate se aplica prevederile art. 11, alin. (6) si (7) din Codul fiscal:

(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VII, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta:

a) bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii;
b) bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii;
c) achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art. 282 alin. (2) lit. a) si b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

(7) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa."

Cum dvs. sunteti microintreprindere neplatitoare de TVA:
- Veti depune toate declaratiile din vectorul fiscal (112, 100, etc.)
- Veti plati impozitul pe venit de 3% (sau procentul cuvenit in functie de numarul de salariati) pe veniturile inregistrate in aceasta perioada
- Este irelevant daca sunt sau nu deductbile cheltuielile deoarece dvs. nu calculati impozit pe profit, ci platiti impozit pe venitul microintreprinderii.
 
Practic, inafara faptului ca facturile emise de dvs.in perioada de inactivitate nu reprezinta cheltuieli deductibile pentru partenerii dvs., pentru dvs. nu se schimba nimic (nefiind platitoare de TVA si neavand oblgatia ajustarii).

Dupa remedierea situatiei care a dus la inactivare (declararea la ONRC a prelungirii contractului pentru sediu) va prezentati la ANAF cu certificatul constatator care dovedeste acest fapt si solicitati reactivarea. Asa cum am spus la inceput, este foarte putin probabil sa fiti controlati in urma acestei situatii.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Inactivaresediu socialcodul de procedura fiscalasocietati inactiveinactiva fiscalexpirare sediu social

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2017


Votati articolul "Inactivare din cauza expirarii sediului social. Care e regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Hotarare nelegala ? - obligare la plata ?

Intrebare: Buna ziua !

Conform art.130 din Noul Cod de Procedura Civila.
- privind Invocarea excepţiei de Necompetenţa materială - se spune ca:

(1) Necompetenţa generală a instanţelor judecătoreşti poate fi invocată de părţi ori de către judecător în orice stare a pricinii.
(2) Necompetenţa materială şi teritorială de ordine publică trebuie invocată de părţi ori de către judecător la primul termen de judecată la care părţile sunt legal citate în faţa primei instanţe.

Consiliul Judetean a dat in judecata pe managerul institutiei unde lucreaza sora mea pentru o imputatie /sume de ani - prejudiciu constatat de Curtea de Conturi.
Dar daca in Contractul de manager incheiat cu Consiliul Judetean se spune ca:
- solutionarea litigiilor izvorate din incheiere, executarea, modificarea, incetarea si interpretarea clauzelor contractului de management sunt de competenta instantelor judecatoresti de contencios administrativ, in conditiile legii,
Acel proces trebuie sa fie judecat de Tribunal, ca instanta civila si de contencios administrativ ?
Dar daca reclamantul depune si se adreseaza cu actiunea in pretentii la Judecatorie, sectia civila, pana cand paratul-manager poate invoca exceptia de necompetenta a instantei ?
Neinvocarea exceptiei ar fi in favoarea managerului ?
Daca procesul merge asa mai departe, fara sa se invoce aceasta exceptie,
hotararea ce va fi data de o instanta necompetenta va putea fi pusa in executare ?
Managerul va putea fi executat silit si obligat la plata sumei de bani - prejudiciu ?

Raspuns: Necompetenta instantelor se reclama la inceput, la prima infatisare sau ca execeptie pe parcurs,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X