In Normele din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009, la punctul 6 alin. (5) se prevede:
"(5) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari.
Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie."
In sensul Legii 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, gestionarul este angajatul unitatii care are ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri. Aceasta persoana are obligatia depunerii unei garantii, conform art. 10 din lege.
Contabilii care tin evidenta unei gestiuni sint cei care raspund (desi nu sint numiti gestionari in sensul legii) de primirea, pastrarea si eliberarea, in special, a unor valori banesti, cum ar fi: cecurile, tichetele de masa, tichetele cadou, biletele de calatorie, timbrele etc.
Din cele prezentate, rezulta ca un contabil-sef, nefiind gestionar in sensul Legii 22/1969 si daca nu are sarcini privind primirea, pastrarea si eliberarea unor valori banesti, poate face parte din comisia de inventariere.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Sursa: PortalContabilitate.ro