Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Dividende distribuite in 2017 peste 22.800 lei. Obligatia depunerii D600 si a platii CASS in 2018

Dividende distribuite in 2017 peste 22.800 lei. Obligatia depunerii D600 si a platii CASS in 2018
cod fiscaldividendeasigurari sociale de sanatatevenit net

In analiza de mai jos vom dezbate mai multe subiecte arzatoare ale momentului. Spre exemplu, vom afla daca se plateste contributia CASS in cazul in care se ridica dividende in anul 2018, indiferent de suma ce depaseste pragul de 22.800 lei. De asemenea, este important de stiut daca se recalculeaza la sfarsit de an si daca se mai depune declaratia 600 in caz ca nu se ridica dividende in 2018.
 

Iata raspunsul specialistului!

Daca valoarea dividendelor repartizate in anul 2017 depaseste suma de 22.800 lei, asociatul are obligatia depunerii D600 si a platii CASS in anul 2018.
 
Potrivit art. 155 alin. (2) din Codul fiscal, valabil de la 01.01.2018:

"Contribuabilii la sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazuti la art. 153 alin. (1) lit. a) - d), care nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate potrivit prevederilor art. 154, datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate daca realizeaza venituri anuale cumulate cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara din una sau mai multe surse de venituri din urmatoarele categorii:


a) venituri din activitati independente, definite conform art. 67 si 671;
b) venituri din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlurilor II, III sau Legii nr. 170/2016, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125;
c) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 83;
d) venituri din investitii, definite conform art. 91;
e) venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103;
f) venituri din alte surse, definite conform art. 114 si 116".

Veniturile din investitii de la art. 91 din Codul fiscal cuprind:

a) venituri din dividende;
b) venituri din dobanzi;
c) castiguri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
d) castiguri din transferul aurului financiar, definit potrivit legii;
e) venituri din lichidarea unei persoane juridice.
 
Conform art. 170 din Codul fiscal valabil de la 01.01.2018:


"(1) Baza lunara de calcul pentru care persoanele fizice prevazute la art. 155 alin. (2) datoreaza contributia este salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza.

(2) Veniturile care se iau in calcul la verificarea plafonului prevazut la art. 155 alin. (2) sunt cele realizate din una sau mai multe surse de venituri, din categoriile de venituri mentionate la art. 155 alin. (2), respectiv:
a) venitul net din activitati independente, stabilit potrivit art. 68 - 70, dupa caz;
b) venitul brut din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit titlului II, III sau Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7) - (9);
c) venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, stabilite potrivit art. 84 - 87;
d) venitul/castigul din investitii, stabilit conform art. 94 - 97;
e) venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, stabilite potrivit art. 104 - 106;
f) venitul brut/venitul impozabil din alte surse, stabilit potrivit art. 114 - 116.
 
(3) Incadrarea in plafonul anual prevazut la art. 155 alin. (2) se efectueaza prin insumarea veniturilor anuale mentionate la alin. (2), realizate in anul fiscal precedent.

(4) Persoanele fizice prevazute la art. 155 alin. (2), obligate la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, depun anual la organul fiscal competent, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se stabileste contributia de asigurari sociale de sanatate, declaratia cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul lunar, in conformitate cu alin. (3).
 
(5) In cazul contribuabililor care incep sa desfasoare activitate sau incep sa realizeze venituri in cursul anului fiscal, iar venitul lunar estimat a se realiza, potrivit art. 120, din una sau mai multe surse de venit din cele mentionate la alin. (2), este cel putin egal cu nivelul salariului de baza minim brut pe tara in vigoare in luna in care se estimeaza veniturile, declaratia prevazuta la alin. (4) se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

(6) Modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei prevazute la alin. (4) se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

(7) Persoanele fizice care realizeaza venituri anuale sub nivelul a 12 salarii de baza minim brute pe tara pot opta pentru depunerea declaratiei prevazute la alin. (4) si pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anul in curs, in aceleasi conditii prevazute pentru persoanele care realizeaza venituri anuale peste nivelul a 12 salarii de baza minime brute pe tara. Optiunea este obligatorie pentru intregul an fiscal, cu exceptia situatiei prevazute la art. 174 alin. (3)’’.
 
Conform prevederilor de la art. 156 din Codul fiscal, valabile de la 01.01.2018, cota de contributie de asigurari sociale de sanatate este de 10% si se datoreaza de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale de sanatate, potrivit Codului fiscal.
 
Salariul minim pe economie in anul 2018 este 1.900 lei, potrivit H.G nr. 846/2017.
 
Asadar, asa cum reiese din prevederile legale mentionate si sub rezerva modificarilor ulterioare , daca asociatul a  realizat in anul 2017, venituri anuale cumulate cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara din una sau mai multe surse de venituri prevazute la art. 155 alin. (2) din Codul fiscal (printre care si dividende, sau numai din dividende), datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) in suma de 2.280 lei (22.800 x 10%) in anul 2018 si trebuie sa depuna declaratia 600 la organul fiscal compent pana pe data de 31.01.2018 inclusiv.

Organul fiscal competent va emite o decizie de impunere, pe baza careia asociatul va plati CASS in suma de 2.280 lei, in 4 transe trimestriale, respectiv 25 martie 2018 - 570 lei, 25 iunie 2018 - 570 lei, 25 septembrie 2018 - 570 lei si 21 decembrie 2018 - 570 lei.

Daca in anul 2018 asociatul nu va mai primi dividende, sau va primi dividende sub valoarea a 12 salarii minime pe economie, nu va mai plati CASS in anul 2019.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de catre Dana Hristu  - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscaldividendeasigurari sociale de sanatatevenit net

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Ianuarie 2018


Votati articolul "Dividende distribuite in 2017 peste 22.800 lei. Obligatia depunerii D600 si a platii CASS in 2018":
Rating:

Nota: 4.79 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila privind activitatea unui restaurant

Intrebare: Va rog sa -mi dati cateva sfaturi specifice legate de activitatea unei societati ce desfasoara activitate de restaurant.Nu am mai avut contabilitati pentru astfel de domeniu.
Va rog sa-mi spuneti si ce alte declaratii presupune aceasta activitate .
Va multumesc!

Raspuns: Contabilitatea unui restaurant este cea de productie, prin care aveti achizitii de materii prime...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Daca pentru dividendele distribuite in 2017 platim contributiile aflate in vigoare din 2018, atunci art. II , Titlul XI din OUG 79/2018 la ce venituri face referire?
Data adaugarii: 10-Ian-2018

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X