Reprezentantii ANOFM (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca) au solicitat fonduri de aproape 63 de milioane de euro pentru modernizarea si adaptarea Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fortei de munca.
Mai exact, institutia a depus doua proiecte pentru debirocratizarea si digitalizarea serviciilor oferite angajatorilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, la Directia Generala Programe Capital Uman, dupa cum reiese dintr-un comunicat.
“Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a depus la Directia Generala Programe Capital Uman doua proiecte, in valoare totala de 62.860.087 euro, care au ca scop modernizarea si adaptarea Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fortei de munca.", potrivit anuntului.
Un proiect se adreseaza angajatorilor - „Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR”, iar celalalt a fost elaborat pentru persoanele aflate in cautarea unui loc de munca - „Managementul de caz”.
„Chiar daca romanii adopta rapid noile tehnologii, interactiunea cu institutiile statului este in continuare definita, de cele mai multe ori, prin nevoia prezentarii dosarului cu sina. ANOFM a demarat un amplu proces de debirocratizare si digitalizare, proces din care fac parte si cele mai noi proiecte depuse,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
“Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR urmareste adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor prin introducerea unor servicii online / instrumente si elaborarea unui set de proceduri simplificate, menite sa reduca birocratia in implementarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
Rezultatul principal al proiectului este o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilor si care sa faciliteze interactiunea cu AJOFM in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor.”, se mai specifica in comunicat.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Proiectul Managementul de caz are ca rezultat principal o aplicatie informatica de profilare, informare si consiliere si management de caz care dispune de mai multe functionalitati, inclusiv servicii online oferite persoanelor in cautarea unui loc de munca (inregistrare online, vizualizare dosar personal, programare intalnire cu functionari publici etc.). De acest proiect vor beneficia 102.600 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, in special persoane vulnerabile (greu si foarte greu ocupabile, tineri provenind din sistemul de protectie a drepturilor copilului, repatriati, migranti, apatrizi, persoane cu dependente de alcool sau droguri, persoane fara adapost, someri de lunga durata).
„Cele doua proiecte au marele avantaj de a propune o abordare unitara de rezolvare a problemelor si, totodata, acestea raspund la doua dintre actiunile cuprinse in Planul de masuri pentru implementarea Conditionalitatilor favorizante in domeniul ocuparii, de indeplinirea carora depinde obtinerea finantarii europene nerambursabile pentru perioada de programare viitoare. Pana la finalul anului 2019, in lipsa unei directii clare venite de la Centru, directorii AJOFM-urilor se vedeau nevoiti sa faca fata pe cont propriu provocarilor de pe piata muncii. Astfel, unele dintre agentiile teritoriale si-au depus propriile proiecte, cu propriile directii de actiune. Lipsa unei viziuni unitare de conducere a ANOFM a generat decalaje de dezvoltare intre AJOFM-uri, o interoperabilitate extrem de scazuta a sistemelor si o mobilitate in munca existenta doar pe hartie. Pentru a genera cele mai bune rezultate, ANOFM are nevoie de o strategie unitara, cu masuri integrate iar cele doua proiecte sunt gandite prin aceasta paradigma,” a mai adaugat Victor Picu.