email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine

Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine
returmagazinecontractebon fiscal

Explicam in acest material cum se procedeaza in cazul in care un client (persoana fizica) face retur de produse alimentare in urma unei vanzari cu bon fiscal. 

Mentionam ca este vorba despre returul nu s-a datorat unui defect de calitate sau termen de valabilitate depasit.

Iata tot ce trebuie sa stie magazinele despre politica de acceptare a unui retur de produse alimentare.
 

Retur de produse alimentare de la client: raspunsul specialistului

OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii stabileste cadrul legal pentru returnarea bunurilor sau a serviciilor de catre consumatori in baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online).

In ce priveste returul de produse achizitionate direct din magazine, nu exista prevederi in legislatia nationala sau cea UE pentru cazurile in care clientul se razgandeste si nu doreste sa pastreze un produs fara ca acesta sa fie defect sau deteriorat, expirat.

Informatii in acest sens se regasesc si pe site-ul oficial al Uniunii Europene.

Nu exista norme UE privind returnarea produselor achizitionate din magazine in cazul in care se razgandeste cumparatorul.
Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clientilor sa returneze sau sa isi schimbe produsele intr-un anumit interval de timp, cu conditia sa prezinte bonul. Pentru informatii suplimentare, verificati bonul sau cititi termenii si conditiile magazinului in ceea ce priveste returnarea produselor. (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_ro.htm#assistance-services-3)

Astfel, dvs. stabiliti prin politica de vanzare si retur de la nivelul magazinului, adusa la cunostinta cumparatorilor prin afisare la loc vizibil, regulile de aplicat si in cazul acestui tip de retururi.

Ca exemple: puteti stabili un anumit termen pentru retur, exceptarea de la returnare a produselor alimentare pentru care se impun conditii de depozitare si transport cu temperatura controlata (produse calde, produse refrigerate, produse congelate) sau a produselor cu risc de a se deteriora sau a expira rapid.

Si in OUG nr. 34/2014 mentionata mai sus si aplicabila vanzarilor pe baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online) apare o exceptare in acest sens :

ARTICOLUL 16
Exceptari de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:
..
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ana Avram - Expert contabil. 

 


de Redactia Contabilul


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
returmagazinecontractebon fiscal


Data aparitiei: 27 Septembrie 2021

Votati articolul "Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X