Explicam in acest material cum se procedeaza in cazul in care un client (persoana fizica) face retur de produse alimentare in urma unei vanzari cu bon fiscal.
Mentionam ca este vorba despre returul nu s-a datorat unui defect de calitate sau termen de valabilitate depasit.
Iata tot ce trebuie sa stie magazinele despre politica de acceptare a unui retur de produse alimentare.
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Retur de produse alimentare de la client: raspunsul specialistului
OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii stabileste cadrul legal pentru returnarea bunurilor sau a serviciilor de catre consumatori in baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online).
In ce priveste returul de produse achizitionate direct din magazine, nu exista prevederi in legislatia nationala sau cea UE pentru cazurile in care clientul se razgandeste si nu doreste sa pastreze un produs fara ca acesta sa fie defect sau deteriorat, expirat.
Informatii in acest sens se regasesc si pe site-ul oficial al Uniunii Europene.
Nu exista norme UE privind returnarea produselor achizitionate din magazine in cazul in care se razgandeste cumparatorul.
Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clientilor sa returneze sau sa isi schimbe produsele intr-un anumit interval de timp, cu conditia sa prezinte bonul. Pentru informatii suplimentare, verificati bonul sau cititi termenii si conditiile magazinului in ceea ce priveste returnarea produselor. (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_ro.htm#assistance-services-3)
Astfel, dvs. stabiliti prin politica de vanzare si retur de la nivelul magazinului, adusa la cunostinta cumparatorilor prin afisare la loc vizibil, regulile de aplicat si in cazul acestui tip de retururi.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii
Ca exemple: puteti stabili un anumit termen pentru retur, exceptarea de la returnare a produselor alimentare pentru care se impun conditii de depozitare si transport cu temperatura controlata (produse calde, produse refrigerate, produse congelate) sau a produselor cu risc de a se deteriora sau a expira rapid.
Si in OUG nr. 34/2014 mentionata mai sus si aplicabila vanzarilor pe baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online) apare o exceptare in acest sens :
ARTICOLUL 16
Exceptari de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:
..
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ana Avram - Expert contabil.