email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine

Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine
returmagazinecontractebon fiscal

Explicam in acest material cum se procedeaza in cazul in care un client (persoana fizica) face retur de produse alimentare in urma unei vanzari cu bon fiscal. 

Mentionam ca este vorba despre returul nu s-a datorat unui defect de calitate sau termen de valabilitate depasit.

Iata tot ce trebuie sa stie magazinele despre politica de acceptare a unui retur de produse alimentare.
 

Retur de produse alimentare de la client: raspunsul specialistului

OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii stabileste cadrul legal pentru returnarea bunurilor sau a serviciilor de catre consumatori in baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online).

In ce priveste returul de produse achizitionate direct din magazine, nu exista prevederi in legislatia nationala sau cea UE pentru cazurile in care clientul se razgandeste si nu doreste sa pastreze un produs fara ca acesta sa fie defect sau deteriorat, expirat.

Informatii in acest sens se regasesc si pe site-ul oficial al Uniunii Europene.

Nu exista norme UE privind returnarea produselor achizitionate din magazine in cazul in care se razgandeste cumparatorul.
Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clientilor sa returneze sau sa isi schimbe produsele intr-un anumit interval de timp, cu conditia sa prezinte bonul. Pentru informatii suplimentare, verificati bonul sau cititi termenii si conditiile magazinului in ceea ce priveste returnarea produselor. (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_ro.htm#assistance-services-3)

Astfel, dvs. stabiliti prin politica de vanzare si retur de la nivelul magazinului, adusa la cunostinta cumparatorilor prin afisare la loc vizibil, regulile de aplicat si in cazul acestui tip de retururi.

Ca exemple: puteti stabili un anumit termen pentru retur, exceptarea de la returnare a produselor alimentare pentru care se impun conditii de depozitare si transport cu temperatura controlata (produse calde, produse refrigerate, produse congelate) sau a produselor cu risc de a se deteriora sau a expira rapid.

Si in OUG nr. 34/2014 mentionata mai sus si aplicabila vanzarilor pe baza de contracte incheiate sau vanzari la distanta(online) apare o exceptare in acest sens :

ARTICOLUL 16
Exceptari de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:
..
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ana Avram - Expert contabil. 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
returmagazinecontractebon fiscal


Data aparitiei: 27 Septembrie 2021

Votati articolul "Retur de produse alimentare de la client. Reguli de aplicat in magazine":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X