email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum pot firmele sa minimizeze costurile si sa isi eficientizeze activitatea

Cum pot firmele sa minimizeze costurile si sa isi eficientizeze activitatea
casa de marcatcosturiexternalizarebeneficiiautomatizarestrategiepromovare

Reducerea costurilor si eficientizarea activitatii reprezinta factori cheie in cadrul unei afaceri, care au impact direct asupra nivelului de productivitate si, implicit, asupra profitului. Asadar, acest proces economic, de reducere a costurilor, poate fi o decizie oportuna, care poate duce la dezvoltarea unei firme. Totusi, in prealabil, se impune o strategie de business coerenta, care sa nu afecteze businessul pe termen lung. 


Externalizarea serviciilor


Externalizarea serviciilor reprezinta o decizie pragmatica pe care o pot lua firmele atunci cand isi doresc sa reduca din costuri si sa isi eficientizeze activitatea. Totusi, aceasta hotarare trebuie sa aiba la baza o analiza detaliata cu privire la modul in care poate fi implementata, pentru a nu afecta obiectivele businessului. Drept urmare, odata ce procesul de externalizare este pus in aplicare, costurile se reduc datorita faptului ca afacerea respectiva contracteaza o echipa de specialisti intr-un anumit domeniu. Deci, angajatorul nu mai este obligat sa angajeze personal suplimentar, pe care sa il instruiasca si caruia sa ii plateasca salariu sau sa ii ofere anumite beneficii. In plus, antreprenorii vor primi rapoarte lunare cu privire la serviciile de externalizare, iar astfel, vor putea sa isi adapteze strategia de business, in functie de rezultatele obtinute.  


Beneficiile aduse de automatizarea proceselor


Indiferent de domeniul de activitate al unei firme si de serviciile oferite, automatizarea proceselor de business are un rol benefic pentru orice tip de afacere. Cu ajutorul tehnologiei, pe termen lung, se fac economii atat de timp, cat si de bani. De exemplu, printr-o conectare casa de marcat la ANAF, se transmit automat informatii despre fiecare vanzare in parte. Astfel, firmele nu vor mai trebui sa depuna, luna de luna, declaratii si rapoarte fiscale. Asadar, activitatea se va eficientiza, iar angajatii care, in trecut, se ocupau de intocmirea acelor declaratii si rapoarte, pot prelua alte sarcini de lucru. 


Renuntarea la sediu 


Renuntarea definitiva la sediul companiei sau gasirea unui spatiu mai mic, cu o chirie redusa, reduce drastic din costuri si poate duce la cresterea productivitatii. Mai precis, in functie de domeniul de activitate al unei firme, antreprenorii pot lua decizia de a isi incuraja angajatii sa lucreze de acasa, pentru a reduce din costuri. Astfel, personalul va da randament imbunatatit, datorita faptului ca va lucra dintr-un mediu placut si relaxant, iar angajatorul nu va mai fi nevoit sa achite anumite facturi, precum cele la gaze si curent, sau va renunta la serviciile de mentenanta, de telefonie, curatenie si paza. Asadar, aceasta decizie poate veni cu avantaje pentru ambele parti. 


Reexaminarea strategiei de promovare 


Un alt aspect demn de luat in considerare, cand vine vorba de reducerea costurilor, il reprezinta bugetul acordat pentru promovare, cu precadere catre marketing si publicitate. In consecinta, firmele isi pot reexamina strategia de promovare si sa isi faca un plan cu ajutorul caruia sa isi promoveze serviciile sau produsele prin intermediul unor metode care sa nu destabilizeze bugetul. Asadar, in loc sa incerce sa atraga un public care nu va produce nicio vanzare, obiectivul antreprenorilor ar putea fi fidelizarea actualilor clienti sau atragerea celor care se arata interesati de produsele si serviciile afacerii lor. 

Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care firmele le-ar putea lua in considerare, cand isi doresc o activitate eficientizata si, evident, un profit mai mare. De asemenea, antreprenorii trebuie sa mai tina cont si de gestionarea cheltuielilor, mai precis, sa renunte la cele neesentiale (cum ar fi reducerea numarului de angajati, taierea anumitor beneficii, precum voucherele de vacanta, decontarea transportului sau chiar maririle salariale), acolo unde este cazul. Totusi, inainte de a se lua orice decizie economica, trebuie analizate si riscurile aferente. 

Sursa foto: Shutterstock.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatcosturiexternalizarebeneficiiautomatizarestrategiepromovare


Data aparitiei: 18 Octombrie 2021

Votati articolul "Cum pot firmele sa minimizeze costurile si sa isi eficientizeze activitatea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Societate infiintata in 2024. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a plati impozit micro in 2025

    • Urmatorul studiu de caz se concentreaza asupra unei firme constituite in septembrie 2024, care, avand statut de platitor de impozit pe profit, analizeaza posibilitatea de a trece, incepand cu anul 2025 sau 2026, la regimul de microintreprindere. Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in conformitate cu art. 48 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, p...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal sub 100 de euro: Iata conditia obligatorie pentru a putea deduce TVA!

    • Va reamintim ca prevederile art. 299 pct. 69, alineatul (6) din Normele de aplicare specifica faptul ca: "Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indepli...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: cum puteti beneficia de facilitati fiscale

    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in sprijinul contribuabililor, informandu-i cu privire la aplicarea unor masuri de amnistie fiscala si acordarea unor bonificatii, dupa cum urmeaza:   Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organe...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X