email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prima analiza din perspectiva CFO asupra fiscalitatii in Romania, realizata de Deloitte: Fiscalitatea romaneasca, Radiografia unei reforme incomplete!

fiscalitateadeloittetvacota unica

Cota unica de impozitare (16%) si cota standard de TVA (19%) reprezinta doua dintre principalele avantaje competitive ale sistemului fiscal romanesc in context regional, insa frecventa schimbarilor legislative, insuficienta reglementarilor si ineficienta aparatului administrativ actioneaza ca factori de instabilitate in dezvoltarea robusta a mediului de afaceri romanesc.

Concluziile se regasesc in „Fiscalitatea romaneasca – Radiografia unei reforme incomplete”, prima analiza din perspectiva CFO asupra fiscalitatii in Romania, realizata de Deloitte Tax, directia de consultanta fiscala din cadrul Deloitte Romania.

„Din foarte multe puncte de vedere, gradul de sofisticare fiscala dintr-o tara este direct proportional cu nivelul de maturitate al economiei respective”, spune Rodica Segarceanu, Partener Deloitte Tax si coordonator al echipei International & Corporate Tax. „in Romania, fiscalitatea a traversat numeroase etape de dezvoltare, incercand sa raspunda cerintelor mediului de afaceri. Companiile cu care am vorbit au recunoscut progresele inregistrate si au punctat foarte clar o serie de avantaje fiscale. in continuare, insa, exista motive de ingrijorare cu privire la interpretarea, stabilitatea, aplicabilitatea si transparenta procedurilor si reglementarilor”.

Pieter Wessel, Partener Deloitte Tax si coordonatorul echipei de TVA, nuanteaza o serie de aspecte, in baza experientei sale de 22 ani la nivel international.

„Am venit din Olanda pentru a ma alatura echipei de consultanti fiscali Deloitte Romania in urma cu sase luni. in tot acest timp, mi-am conturat o imagine de ansamblu a realitatii romanesti si am putut compara sistemele fiscale din cele doua tari. Pot spune ca procesul legislativ este foarte apropiat de standardele Uniunii Europene. Cu toate acestea, modul de executie a acestor reguli nu este intotdeauna in spiritul Uniunii Europene.

Potrivit Bancii Mondiale, nivelul impozitarii, reglementarea si administrarea fiscala sunt elemente cheie pentru mediul de afaceri, in momentul luarii unei decizii de investitii. Romania si-a dezvoltat sistemul fiscal in ultimii 20 de ani, insa reforma este in continuare incompleta, iar acest lucru se reflecta in nivelul de atractivitate pentru investitorii straini si in evolutia mediului de afaceri local”.

Principalele concluzii ale raportului

Mediul de afaceri subliniaza nevoia ca autoritatile sa urmareasca  o strategie fiscala pe termen mediu si lung si sa isi concentreze eforturile pentru diminuarea frecventei modificarilor legislative (34%).

Necorelarea procedurilor administrative atrage in practica costuri suplimentare pentru companii si intarzieri in derularea activitatii. Companiile considera oportuna introducerea unor proceduri clare in administrarea fiscala (22%).

Cea mai mare parte a respondentilor au indicat ca legislatia vizand diversele impozite este complicata si adesea creeaza contradictie intre spete.

in contextul in care nivelul actual al contributiilor sociale reprezinta unul dintre cele mai importante costuri pentru companii, plafonarea acestora este o masura importanta pentru 23% dintre respondenti.

TVA-ul reprezinta cel mai problematic aspect in relatia cu autoritatile (35%).

Relatia cu autoritatile ramane un aspect controversat, respondentii semnaland de multe ori lipsa de flexibilitate si transparenta, slaba pregatire a inspectorilor fiscali si atitudinea necooperanta, precum si comunicarea ineficienta (autoritatile evita sa isi asume raspunderea, nepronuntandu-se in spete mai dificile).

Deloitte Tax a realizat acest studiu in perioada 17 august – 20 septembrie 2009, adunand opiniile directorilor financiari sau ale coordonatorilor departamentelor de taxe din cadrul celor mai importante companii din Romania. Opiniile celor 130 de respondenti, exprimate in proportie de peste 80% in cadrul unor interviuri directe, au fost centralizate intr-un raport complex de 32 de pagini. Participantii reprezinta cele mai importante domenii de activitate din Romania: Industria Bunurilor de Consum, Industria Serviciilor Financiare, Industria Prelucratoare, Tehnologie, Media si Telecomunicatii, Servicii Profesionale, Industria Medicala si Farmaceutica, Energie si Resurse, Imobiliare si Constructii, Aviatie si Servicii de Transport.

Rezultatele acestei analize reprezinta exclusiv opinia companiilor participante, Deloitte Tax S.R.L. asumandu-si doar rolul obiectiv de a le prezenta intr-un mod centralizat. Grupul de companii selectate nu isi propune sa fie un esantion reprezentativ pentru intreaga economie romaneasca.

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fiscalitateadeloittetvacota unica


Data aparitiei: 22 Octombrie 2009

Votati articolul "Prima analiza din perspectiva CFO asupra fiscalitatii in Romania, realizata de Deloitte: Fiscalitatea romaneasca, Radiografia unei reforme incomplete!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X