email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Utilizarea casei de marcat in cazul unei gradinite si monografia contabila aferenta mesei servite prescolarilor

inregistrari contabileOMFP 1826/2003OMFP 3055/2009OMFP 3512/2008OUG 28/1999casa de marcat

Valabil la 31.08.2011

Folosirea casei de marcat in cazul unei gradinite este reglementata de anumite dispozitii care impun si emiterea de factura catre parintii unor copii. Mai exact, o astfel de gradinita particulara presteaza si servicii de logopedie, prin intermediul unui logoped. Trebuie insa ca incasarea acestor facturi sa se fie facuta cu bon fiscal? In plus, cum va arata monografia contabila aferenta meselor servite prescolarilor?

Situatia de fata ia in calcul faptul ca organizarea juridica a gradinitei ia forma unei societati comerciale, pentru care se aplica regimul unei societati comerciale si nu a unei organizatii fara scop patrimonial. Din punctul de vedere al documentului emis pentru incasare, sunt aplicabile prevederile de la art. 1 din OUG 28/1999 privind casele de marcat fiscale, cu modificari ulterioare ce stabilesc:
 
"(1)Agentii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2)Agentii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala".

Prin urmare, ca regula generala operatorii economici ce efectueaza livrari de bunuri si prestarii de servicii direct catre populatie, au obligatia emiterii bonului fiscal la incasarea bunurilor si serviciilor prestate. Exceptiile de la aceasta obligativitate a utilizarii casei de marcat fiscale se regasesc la art. 2 din OUG 28/1999 dintre care aminitim, vanzari ziare si reviste, comert prin comis voiajori, comert ocazional cu produse agricole, insa pentru serviciile desfasurate de gradinite legiuitorul nu a prevazut exceptii.
 
Din punctul de vedere al achizitiei de la persoane fizice, aceasta se poate face in baza documentului "Borderou de achizitii" document tipizat aprobat prin OMFP 3512/2008, privind documentele tipizate fara regim special, utilizate in activitatea financiar contabila.
Acesta este este documentul in baza caruia se efectueaza intrarea in gestiune a bunurilor cumparate, si va anexam un extras din procedura stabilita de legiuitor pentru functionarea documentului:
1.Serveste ca:
- document de inregistrare in gestiune a bunurilor cumparate;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate a valorii bunurilor cumparate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achizitii sau pentru decontarea sumelor platite pentru achizitii.
 
2.Se intocmeste in doua exemplare de catre persoana care efectueaza aprovizionarea cu bunuri de pe piata taraneasca, de la producatorii individuali sau de la alte persoane fizice, in momentul achizitiei. Se semneaza de catre persoana care face achizitiile respective si de catre gestionarul care primeste bunul.
 
3.Circula:
- la gestiune, pentru semnarea de primire a bunurilor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente (ambele exemplare), dupa caz;
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);
- ramane in carnet (exemplarul 2).
 
4.Se arhiveaza:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);
- la delegatul achizitor (exemplarul 2).
 
Din punctul de vedere al mesei realizate, este prezentat un extras dintr-o monografie contabila precizand ca aceasta este elaborata conform pct 52 din OMFP 3055/2009, privind costul de productie si OMFP 1826/2003, privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor:
 
Se ilustreaza situatia prin realizarea a 100 kg de supa, considerand urmatoarea reteta:
a) Consum 10 kg de cartofi, materii prime, cost unitar 3 lei/kg, regasit in contabilitate prin inregistrarea: 601"Cheltuieli cu materii prime" = 301"Materii prime" cu suma de 30 lei;
b) Consum 5 kg carne, materie prima, cost unitar 10 lei/kg, reflectat in contabilitate prin inregistrarea: 601"Cheltuieli cu materii prime" = 301"Materii prime" cu suma de 50 lei;
c) Consum 1 l ulei, avand costul de achizitie de 4 lei, considerat de noi materie auxiliara, evidentiat prin articolul contabil : 6028 "Cheltuieli cu alte materii consumabile: = 3028"Alte materii consumabile" cu suma de 4 lei;
d) Consumul de energie electrica al plitelor electrice este in suma de 200 lei, reflectat in contabiliate prin inregistrarea 605 "Cheltuieli cu energia electrica si apa" = 401"Furnizori" cu suma de 200 lei;
e) Salarii brute personal in suma de 700 lei, articol contabil" 641"Cheltuieli cu salariile" = 421"Personal remuneratii datorate" cu suma de 700 lei;
f) Asigurari sociale in suma de 200 lei, reflectate in contabilitate prin inregistrarea 645"Cheltuieli cu asigurari sociale" = 431" Asigurari sociale" cu suma de 200 lei;
g) Amortizarea utilajelor de bucatarie, cu suma de 100 lei, inregistrare in contabiliate, 681 "Cheltuieli cu amortizariele" = 281 " Amortizare" cu suma de 100 lei;
h) Consum apa 84 litri, la costul de achizitie 0,5 lei/litru, inregistrare in contabilitate 605 "Cheltuieli cu energia electrica si apa" = 401 "Furnizori" cu suma de 41 lei.
 
In exemplul dat, aceste costuri sunt componente ale costului de productie, iar supa realizata se evalueaza la intrarea in patrimoniu, prin articolul contabil 345 "Productie proprie" = 711" Venituri aferente costurilor productiei proprii" cu valoarea de 1325 lei corespunzator unui cost de 13,35 lei/kg.
 
Scaderea din gestiune a mesei servite copiilor:
711 "Venituri aferente costurilor productiei proprii" = 345 "Productie proprie".


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileOMFP 1826/2003OMFP 3055/2009OMFP 3512/2008OUG 28/1999casa de marcat


Data aparitiei: 30 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Utilizarea casei de marcat in cazul unei gradinite si monografia contabila aferenta mesei servite prescolarilor":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X