email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce solutie aplicam cand se constata diferente la receptia marfurilor?

receptie marfadocumente contabileconstatare diferenteOMFP 3512/2008

Analizam cazul unei societati care receptioneaza marfa atat din tara, cat si din UE si non UE. La receptia marfii, gestionarul constata uneori plusuri sau minusuri fata de cantitatea de pe factura. In practica, furnizorul ofera societatii Credit Memo sau Debit Memo (cu aceeasi data sau date diferite) sau nu ofera niciun document justificativ.
Vom vedea astfel cum se vor inregistra corect aceste diferente in contabilitate si daca se va intocmi NIR cu cantitatea constatata fizic de gestionar, urmand sa fie alocate costurile de transport, manipulare, taxe vamale la cantitatea totala.

In acelasi timp, vom analiza modul in care vom trata marfa constatata plus-minus fata de DVI (MRN) si a carei cantitate si valoare e stabilita de Autoritatea vamala.

Raspuns:

Conform OMFP 3512/2009 privind documentele financiar-contabile, in normele de intocmire si utilizare a Notei de Receptie si Constatare Diferente (cod 14-31A) la punctul 1 litera b) penultima liniuta, aceasta se intomeste obligatoriu in cazul bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie.

La punctul 2 se arata ca se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita in situatia in care la receptie se constata diferente.

La punctul 3 se prezinta circulatia documentului:
"Circula:
- la gestiune, pentru incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate (toate exemplarele), precum si pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica, atasata la documentele de livrare (factura sau avizul de insotire a marfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite."
La punctul 1 se arata utilitatea documentului: document justificativ pentru incarcarea in gestiune si pentru inregistrarea in contabilitate.
 
In cadrul modelului stabilit pentru NIR de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, apar doua rubrici privind cantitatea: o rubrica referitoare la cantitatea conform documentelor si o rubrica privind cantitatea conform receptiei. In contabilitate se inregistreaza cantitatea receptionata, iar alocarea cheltuielilor se va face pe aceasta cantitate.

Daca Autoritatea Vamala constata diferente fata de documente, receptia se va face, asa cum am mentionat, pe cele doua tipuri de cantitati (din documente - invoice - si efectiv receptionata - pe baza de DVI) si pe baza valorilor stabilite de aceasta.

Inregistrarea in contabilitate se va face numai la nivelul cantitatii efectiv receptionata.

Documentele justificative sint factura (invoice-ul si DVI - daca este cazul), NIR-ul completat cu toate datele solicitate de formular, din care sa rezulte cantitatea conform documente si cantitatea receptionata, semnata de comisia legal constituita pentru a receptiona marfa si, eventual, un proces verbal de constatare diferente, care sa fie semnat si de un reprezentant, daca exista, al firmei de transport, nota contabila din care rezulta inregistrarea conform cantitatii efectiv receptionata, corespondenta cu furnizorul privind aceste diferente si documentele emise de acesta pentru remedierea situatiei.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
receptie marfadocumente contabileconstatare diferenteOMFP 3512/2008


Data aparitiei: 26 Iunie 2012

Votati articolul "Ce solutie aplicam cand se constata diferente la receptia marfurilor?":
Rating:

Nota: 3.69 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X