Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cesiune titluri de valoare. Care va fi tratamentul fiscal?

Vom stabili mai jos ce regim de impozitare se aplica in cazul in care o societate pe actiuni vinde o parte din actiunile sale, actiuni rezultate din majorarea capitalului social prin incorporarea altor rezerve.

In functie de felul titlurilor de valoare tranzactionate (actiuni la societati cotate pe piata de capital, actiuni la societati necotate, parti sociale la societati cu raspundere limitata etc.) si de titularul titlurilor de valoare, tratamentul fiscal este urmatorul:

In cazul actiunilor cotate pe piata de capital detinute de persoane fizice:

In cazul transferului dreptului de proprietate asupra titlurilor de participare la fondurile deschise de investitii, castigul se determina ca diferenta pozitiva intre pretul de rascumparare si pretul de cumparare/subscriere. Pretul de rascumparare este pretul care i se cuvine investitorului la retragerea din fond. Pretul de cumparare/subscriere este pretul platit de investitorul persoana fizica pentru achizitionarea titlului de participare.

Impozitul anual datorat de contribuabil pentru castigul net anual impozabil se stabileste de organul fiscal competent, pe baza declaratiei privind venitul realizat.

Pentru castigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2013 inclusiv, nu se efectueaza plati anticipate in cursul anului fiscal, in contul impozitului anual datorat.

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




Impozitul anual datorat se stabileste de organul fiscal competent pe baza declaratiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei de 16% asupra castigului net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare.

In cazul actiunilor la societati necotate, parti sociale la societati cu raspundere limitata detinute de persoane fizice:

Castigul/pierderea din transferul titlurilor de valoare reprezinta diferenta pozitiva/negativa dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare pe tipuri de titluri de valori, diminuata, dupa caz, cu costurile aferente tranzactiei.

Determinarea castigului se efectueaza la data incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti.

Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine dobanditorului. Calculul si retinerea impozitului de catre dobanditor se efectueaza la momentul incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti. Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 16% asupra castigului, la fiecare tranzactie, impozitul fiind final.

Transmiterea dreptului de proprietate asupra valorilor mobiliare sau a partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului si/sau in registrul asociatilor/actionarilor, dupa caz, operatiune care nu se poate efectua fara justificarea virarii impozitului la bugetul de stat. Termenul de virare a impozitului este pana la data la care se depun documentele pentru transcrierea dreptului de proprietate asupra partilor sociale sau a valorilor mobiliare la registrul comertului ori in registrul actionarilor, dupa caz, indiferent daca plata titlurilor respective se face sau nu esalonat;

In cazul in care cedentul titlurilor de valoare este o persoana juridica romana, impozitarea se face conform regulilor aplicabile impozitului pe profit. Castigul din vanzarea actiunilor va face parte din baza impozabila totala a persoanei juridice cedente. Obligatia de calcul, retinere si plata a impozitului revine cedentului.

Sursa: PortalContabilitate.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Octombrie 2013


Votati articolul "Cesiune titluri de valoare. Care va fi tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Intrebare: In urma unei Inventarieri,
o salariata a fost gasita cu lipsa in gestiune.

In Consiliul Administrativ ( = C.A. ) s-a stabilit ca
in Termen de 60 de zile calendaristice
salariata sa plateasca cval lipsei,
in caz contrar, salariata va fi dat in judecata
pentru recuperarea pagubei.

Au trecut cele 60 de zile.
Salariata a achitat doar o parte din bani.

Contabilul si juristul au cerut directorului
sa spuna ce masura va dispune.

Directorul a dat ca rezolutie
actionarea salariatei in instanta.

Vineri, intrucat este o suma foarte mare de achitat,
salariata a venit cu sotul si
s-a angajat verbal ca va achita
macar pana la 5 salarii minime pe economie
pentru a nu fi data in judecata,
urmand ca, potrivit Codului muncii,
sa i se retina lunar din salariu.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - directorul va trebui sa-si modifice dispozitia data
- cum se va modifica Hotararea data de C.A. ?
sau directorul poate sa treaca peste Hotararea C.A. ?...
si atunci isi asuma responsabilitatea pentru dispozitia ce o va da ?
2. - pentru a se modifica dispozitia data de director si C.A,,
contabilul va trebui sa faca o Adresa directorului
pentru a-l intreba acest lucru
sau se va respecta dispozitia C.A. -ului
si dispozitia directorului ?
3. - motivul schimbarii deciziilor va fi
recuperarea pe cale amiabila a banilor ?
4. - cum va proceda institutia
daca salariata va achita pana la cele 5 salarii minime pe economie ?
Institutia ii va putea retine salariatei pe Statul de plata
datoria ?
In ce procent ?
Pentru a face retinerea salariala, in fiecare luna,
institutia va trebui sa aibe o hotarare judecatoreasca
sau Codul muncii ii permite sa faca acest lucru ?
Daca Codul muncii nu ii permite institutiei
sa faca retineri, decat doar daca exista o hotarare judecatoreasca,
atunci nu este mai bine ca
salariata sa achite singura, la casieria institutiei,
lunar, la fiecare salariu, o suma de bani,
pana la stingerea datoriei ?
5. - ar fi un abuz contabil - pt. retineri salariale ?

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat ?

Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X