email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA la incasare - Implicatii contabile si fiscale asupra cumparatorului si furnizorului

TVA la incasare 2013implicatii fiscalefurnizorcumparatorprestator serviciideducerea TVA

Va prezentam mai jos cele mai importante implicatii contabile si fiscale exercitate atat asupra cumparatorului/beneficiarului, cat si asupra  furnizorului bunurilor/prestatorului de servicii in contextul aplicarii sistemului de TVA la incasare in 2013.

    Asupra cumparatorului/beneficiarului

    Aplicarea acestui sistem genereaza efecte contabile, fiscale si financiare cumparatorului/beneficiarului care are calitatea de persoana impozabila stabilita in Romania, inregistrata in scopuri de TVA, indiferent de faptul ca acesta indeplineste sau nu indeplineste conditiile de inregistrare in sistemul TVA la incasare.

    Se constata implicatii contabile, fiscale si financiare numai in situatia in care cumparatorul/ beneficiarul nu achita total sau partial valoarea facturilor emise pe numele sau de catre furnizorul/prestatorul obligat sa fie inregistrat in sistem. In acest caz, efectele se refera numai la suma TVA deductibila, inscrisa in factura emisa de catre furnizor/prestator, pentru care nu se poate exercita dreptul de deducere pana la momentul achitarii contravalorii emise, indiferent de modalitatea de plata (transfer-credit, transfer debit, compensare, cesiune creante).

    Deducerea sumei TVA deductibile se efectueaza direct proportional cu suma totala achitata furnizorului/prestatorului.

    Astfel, pentru achizitiile de bunuri/servicii de la un furnizor/prestator din Romania, inregistrat in scopuri de TVA, obligat sa aplice sistemul TVA la incasare, cumparatorul bunurilor/ beneficiarul serviciilor este obligat sa amane dreptul de deducere a sumei TVA deductibile inscrise in factura primita  pana in momentul in care achita contravaloarea bunurilor/serviciilor care i-au fost livrate/prestate, fara a lua in considerare cele 90 de zile de la data emiterii facturii.



    Asa cum se poate constata, prin OG 15/2013 s-a reglementat doar amanarea obligatiei de plata a TVA in cadrul termenului de 90 de zile de la emiterea facturii, nicidecum amanarea dreptului de deducere a TVA in cadrul termenului de 90 de zile de la primirea facturii.    

Aceasta regula privind amanarea exercitarii dreptului de deducere a TVA este aplicabila chiar si in situatia in care cumparatorul/ beneficiarul nu este o persoana impozabila care aplica sistemul de TVA la incasare, dar efectueaza achizitii de la un furnizor/prestator care aplica acest sistem.


Asupra furnizorului bunurilor/prestatorului de servicii
 
    Persoana impozabila care aplica sistemul de plata a TVA la incasare este obligata sa amane dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate pana in momentul in care achita furnizorului sau prestatorului valoarea bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate sau prestate, chiar daca o parte din operatiunile realizate de persoana impozabila respectiva sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare.

    Pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA inscrisa in factura furnizorului/prestatorului, persoana impozabila din sistem trebuie sa detina urmatoarele documente:
-    factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155;
-    un document prin care face dovada platii.   

 

 

 


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVA la incasare 2013implicatii fiscalefurnizorcumparatorprestator serviciideducerea TVA


Data aparitiei: 22 Februarie 2013

Votati articolul "TVA la incasare - Implicatii contabile si fiscale asupra cumparatorului si furnizorului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X