Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

recuperare pierderedeclaratia 101codul fiscalprofit impozabilimpozit pe profit

In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei).

Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi. Deci se recupereaza numai pierderea fiscala stabilita prin declaratia 101. Microintreprinderile nu intocmesc declaratia 101, prin urmare nu aveti pierdere fiscala de recuperat.

Potrivit art. 31 alin. (4) din Codul fiscal, contribuabilii care au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor de mai sus de la data la care au revenit la sistemul de impozitare de impozit pe profit. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre anul inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 7 ani.

Acest aliniat se refera la situatia in care o societatea platitoare de impozit pe profit (cu pierdere fiscala) devine microintreprindere. Cat timp este microintreprindere nu poate recupera pierdere fiscala. Abia cand revine la impozit pe profit va putea recupera pierderile fiscale precedente (declarate prin 101 in perioada cand a fost platitoare de impozit pe profit), in limita celor 7 ani.

Deci la calculul impozitului pe profit veti avea pierdere fiscala 0 (daca societatea a fost anterior microintreprindere).


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
recuperare pierderedeclaratia 101codul fiscalprofit impozabilimpozit pe profit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Mai 2017


Votati articolul "Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza contabila - proba in instanta si plata

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

La termenul trecut de judecata, judecatorul a cerut unitatii noastre
sa raspunda in scris daca este de acord sau nu cu o Expertiza contabila.
Expertul a depus la Parchet o Expertiza contabila, dar nu a finalizat-o si nu a formulat Concluzii.
De aceea, judecatorul a solicitat un Supliment la Expertiza si Concluziile expertului.
Expertul a raspuns ca din motive tehnice nu poate da curs solicitarii instantei.

Unitatea a trimis instantei raspunsul contabilei:
- la capitolul "Consultanta si expertiza" nu avem prevazute sume in bugetul institutiei pt. anul 2014. Realizarea expertizei se poate asigura prin virarea sumei necesare de la art.10, unde avem economii".
Intrucat in Dosarul instrumentat de Parchet, in urma unei Expertize,
a fost stabilit un prejudiciu preliminar, s-a solicitat in scri instantei"
- sa se tina seama si de Raportul de Expertiza efectuat de catre domnul expert care se afla la dosar, ca urmare a desemnarii acestuia in acest scop de catre Parchetul de pe langa Tribunal.

Insa, judecatorul a considerat ca unitatea noastra nu a fost de acord cu
efectuarea unei Expertize.

De ce?
Este corect si s-a consemnat in Incheierea de sedinta ?
Ce putem face ?
Ce raspuns va trebui sa trimita unitatea instantei
in asa fel ca unitatea sa nu sa fie acuzata ca a fost angajata intr-o plata nelegala
( deoarece nu ar fi bani alocati pt. asa ceva ) si ca sa nu se interpreteze ca refuza Expertiza ?

Raspuns: Dar in situatia in care instanta a pus in discutie efectuarea unei Expertize contabile ale unor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X