email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dauna partiala auto decontata de societatea de asigurari. Ce inregistrari contabile se fac?

dauna autoinregistrari contabiletvacodul fiscaldeducere cheltuieli

In analiza urmatoare, subiectul nostru il reprezinta o microintreprindere care detine un autoturism implicat intr-un accident incadrat la culpa comuna. Vom vedea in ce masura poate societatea sa deduca TVA de pe factura de reparatie, precum si in ce fel se inregistreaza costurile cu reparatia.

Potrivit intelegerii noastre, o persoana impozabila platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii si inregistrata in scopuri de TVA are in proprietate un autoturism care a suferit o dauna partiala si care necesita reparatii, cheltuieli pe care societatea le va recupera integral sau partial in functie de conditiile contractuale de la societatea de asigurari. Astfel, intelegem ca mecanismul tranzactiilor este urmatorul: reparatia va fi facturata de catre service-ul auto catre societatea dumneavoastra, proprietara a automobilului, iar aceasta din urma va incasa despagubirea de la societatea de asigurari.
 
In ceea ce priveste tratamentul TVA al facturii de reparatie pe care societatea o va primi de la service, Circulara MFP nr. 50446/2008 stabileste faptul ca in situatia in care este necesara predarea facturii de reparatie in original catre societatea de asigurari pentru a obtine despagubirea, societatea nu ar avea dreptul de deducere al TVA, tocmai din cauza faptului ca aceasta nu dispune de exemplarul original al facturii, conditie obligatorie pentru exercitarea dreptului de deducere potrivit punctului 69 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a art. 299 din Codul fiscal. Astfel, chiar daca de la momentul Circularei si pana in prezent legislatia s-a modificat consistent cu privire la ceea ce inseamna exemplar original al facturii, consideram prudent din punct de vedere fiscal ca o societate aflata intr-o astfel de situatie sa nu deduca TVA-ul inscris pe factura de reparatie daca nu dispune de un exemplar original al facturii. 

Costurile aferente reparatiei autoturismului se vor inregistra pe seama contului 611, respectiv prin urmatoarea nota contabila
% = 401 
611 
4426 
 
Iar apoi, trecerea TVA-ului pe cheltuieli in cazul nedeductibilitatii integrale se va realiza astfel: 


611 = 4426 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 


de Bogdan Costea

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dauna autoinregistrari contabiletvacodul fiscaldeducere cheltuieli


Data aparitiei: 11 Iulie 2017
Ultima actualizare: 17 Iulie 2017

Votati articolul "Dauna partiala auto decontata de societatea de asigurari. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X