email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Baza legala garantie gestionar. Este obligatorie constituirea de garantie?

ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 22/1969garantie gestionarmaterii prime


Se va stabili in ce masura este obligatorie constituirea de garantie in conditiile in care o societate angajeaza o persoana care in urma unei decizii interne este numita gestionar al unei magazii de materii prime.

In conformitate cu prevederile art. 11 - 13 din Legea 22/1969, constituirea garantiei se face prin contract incheiat in scris. Garantia in numerar va fi de minimum un salariu si de maximum trei salarii tarifare lunare ale gestionarului; ea nu va putea depasi valoarea bunurilor incredintate. Garantia in numerar se retine in rate lunare de 1/10 din salariul tarifar lunar sau din castigul mediu pe o luna, dupa caz. Daca, din cauza altor retineri, ratele din contul garantiei in numerar nu pot fi retinute, gestionarul este obligat sa le depuna.
 
In conformitate cu prevederile art. 23 - 28 din Legea 22/1969, incalcarea dispozitiilor legale cu privire la gestionarea bunurilor atrage raspunderea materiala, disciplinara, administrativa, penala sau civila, dupa caz.
 
Angajatii raspund material, potrivit Codului muncii si prevederilor prezentei legi, pentru pagubele cauzate in gestiuni prin fapte ce nu constituie infractiuni. Angajatul cu functie de conducere, precum si orice alt angajat vinovat de angajarea, trecerea sau mentinerea unei persoane in functia de gestionar fara respectarea conditiilor de varsta, studii si stagiu, precum si a dispozitiilor referitoare la antecedentele penale, raspund integral pentru pagubele cauzate de gestionar, in solidar cu acesta. Aceeasi raspundere o are si cel vinovat de nerespectarea dispozitiilor referitoare la constituirea garantiei prevazute la Cap. III din Legea 22/1969, in limita garantiei neconstituite.
 
Legea 22/1969 nu stabileste in mod expres sanctiunile pentru neconstituirea unei garantii de catre gestionar, insa acesta va raspunde patrimonial pentru pagubele materiale produse in conformitate cu prevederile Codului muncii.

Astfel, conform dispozitiilor art. 254 alin. (1) si (2) din Codul muncii, salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor, fiind totodata scutiti de raspundere pentru pagubele provocate de forta majora sau de alte cauze neprevazute care nu puteau fi inlaturate si nici de pagubele care se incadreaza in riscul normal al serviciului.

In situatia in care angajatorul constata ca salariatul sau a provocat o paguba din vina si in legatura cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o nota de constatare si evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul partilor, intr-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicarii. Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul partilor, nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie.




de Mihaela Pascu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 22/1969garantie gestionarmaterii prime


Data aparitiei: 11 Septembrie 2013

Votati articolul "Baza legala garantie gestionar. Este obligatorie constituirea de garantie?":
Rating:

Nota: 3.64 din 5 din 18 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X