email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ONG efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri. Cum incadram corect operatiunile?

TVAONGachizitii intracomunitaretratament fiscalimpozit pe profit


Analizam mai jos cazul unui ONG platitor de TVA si impozit de profit pentru activitati economice. ONG-ul doreste sa achizitioneze din UE produse pe care sa le ofere cu titlu gratuit pentru promovare. Vom vedea daca ONG-ul poate incadra aceste achizitii la activitati neeconomice si daca va trebui sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

De asemenea, se va stabili daca facturile de achizitie intracomunitara vor fi emise cu TVA sau conform regimului special pentru achizitii de acest tip.

Mentionam ca incadrarea corecta a achizitiei intracomunitare de bunuri este determinata de destinatia bunurilor respective, astfel:

-    pentru realizarea de operatiuni economice daca are loc promovarea activitatii economice constand In livrari de bunuri sau prestari de servicii;
-    pentru desfasurarea activitatii ONG-ului. Activitatea specifica a unui ONG nu poate fi promovata, similar activitatilor economice. In acest context, trebuie retinute si prevederile art. 5 alin. (5) din legea nr. 32 din 19 mai 1994 privind sponsorizarea "In cadrul activitatilor de sponsorizare sau de mecenat se interzice ca sponsorul, mecena sau beneficiarul sa efectueze reclama sau publicitate comerciala, anterioara, concomitenta sau ulterioara In favoarea acestora sau a altor persoane."

In functie de destinatia bunurilor achizitionate, trebuie sa comunicati furnizorului intracomunitar, fie codul de Inregistrare al ONG -ului ca persoana impozabila Inregistrata In scopuri de TVA, fie codul de Inregistrare fiscala a ONG-ului ca persoana neimpozabila d.p.d.v. al TVA care intentioneaza sa realizeze o achizitie intracomunitara de bunuri cu o valoare sub plafonul de 10.000 euro. Astfel, In functie de codul de TVA primit, furnizorul va emite factura:

-    fara TVA, In situatia In care va efectua o livrare intracomunitara de bunuri pentru care cumparatorul din Romania i-a comunicat un cod valid de TVA, asumandu-si astfel responsabilitatea platii TVA In Romania. Pentru achizitia intracomunitara de bunuri, impozabila In Romania, cumparatorul din Romania trebuie sa se Inscrie In Registrul operatorilor intracomunitari Inainte de realizarea achizitiei. In baza facturii primite, ONG-ul raporteaza operatiunea atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 5 si 18, cat si prin declaratia cod 390 VIES, cu simbolul A.

-    cu TVA, In situatia In care va efectua o livrare intracomunitara de bunuri catre o persoana neimpozabila d.p.d.v. al TVA. In acest caz, ONG-ul nu trebuie sa se Inscrie In Registrul operatorilor intracomunitari deoarece nu efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri neimpozabila In Romania. Aceasta operatiune nu se raporteaza nici prin decontul de TVA, dar nici prin declaratia cod 390 VIES.
 

Daca valoarea bunurilor achizitionate destinate utilizarii In calitate de persoana neimpozabila depaseste plafonul de 10.000 euro, ONG-ul urmeaza procedura mentionata In raspunsul transmis initial. In formularea raspunsului initial, s-a avut In vedere faptul ca ONG-ul este Inregistrat In scopuri de TVA pentru activitatea economica ca persoana impozabila, dar s-a considerat ca bunurile respective sunt achizitionate In scopul desfasurarii activitatii ca ONG ca persoana neimpozabila. In concluzie, cele doua activitati distincte ale ONG-ului trebuie tratate distinct, pe coduri de

Inregistrare fiscala diferite, fara a utiliza codul de TVA obtinut ca persoana impozabila pentru activitati desfasurate ca persoana neimpozabila si invers. Deci, achizitia poate fi Incadrata la operatiuni neeconomice numai daca bunurile respective sunt destinate acestora.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAONGachizitii intracomunitaretratament fiscalimpozit pe profit


Data aparitiei: 08 Octombrie 2013

Votati articolul "ONG efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri. Cum incadram corect operatiunile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X