email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Livrare cladire in anul 2014. Cum facem regularizarile necesare pentru avansurile incasate in anii 2007 si 2009?

livrare cladire2014TVAavansuri incasateavasfacturaexigibilitatetaxare inversa

Pentru regularizarea cotei de TVA si pentru a urma o procedura corecta, vom porni de la cazul unei societati care a incasat un avans pentru cladiri in 2007, perioada in care se aplica regimul taxarii inverse pentru TVA si in care cota era de 19%.


Se mentioneaza ca avansuri s-au platit si ulterior, taxare normala, 24%. In 2014 se livreaza cladirea construita.

Conform Codului fiscal, se face regularizarea cotei de TVA de la 19% la 24%, dar sumele care au fost facturate prin taxare inversa isi pastreaza regimul. Vom stabili astfel daca atunci cand se face regularizarea, diferenta de 5% cota se face prin taxare inversa sau se datoreaza efectiv.

Luam ca exemplu:

Taxare inversa 1.000 lei, cota 19% in 2007. In 2009 taxare normal 2.000 lei cota 19%. Pret final la livrare in 2014 10.000 lei. Pentru suma de 2.000 lei avans cu 19% se va aplica 24% prin regularizare, astfel ca vom vedea cum se face calculul pentru suma de 1.000 lei si care e valoarea finala a facturii.

Conform art. 140 alin. 4 din Codul fiscal si pct. 231 alin. 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 140 din Codul fiscal, pentru livrarile de bunuri in care beneficiarul are obligatia platii TVA, cum sunt cele supuse masurilor de simplificare de la art. 160 din Codul fiscal se procedeaza la regularizari pentru a se aplica cota in vigoare la data livarii bunurilor.

Aceste prevederi se coroboreaza cu cele ale pct. 82 alin. 9 din Normele metodologice date inaplicarea art. 160 din Codul fiscal si cu cele ale art. 134 alin. 6 din Codul fiscal conform carora se aplica regimul in vigoare la data exigibilitatii de taxa.


Aplicand aceste reglementari la cazul prezentat rezulta urmatoarele:

- pentru avansul de 1.000 lei din 2007 facturat in regim de taxare inversa se face regularizarea de cota de la 19% la 24%, dar se pastreaza regimul de taxare inversa;

- pentru avansurile din 2009 de 2.000 lei se face doar regularizarea cotei de TVA de la 19 % la 24%;

- factura finala din 2014 va avea urmatoarea structura:

                               Baza impozabila            TVA

     - valoarea cladire                 10.000

     - avans 2007 taxare inversa       - 1.000     tx inversa/reg cota

     - avans 2009                       -2.000                   - 380

     - regularizare cota avans 2009 (19/24)                        480

     - rest nefacturat                   7.000                   1.680

     - total factura =                   7.000                   1.780   

     - total de plata =                               8.780.

Prin urmare, pentru avansul facturat in anul 2007 in regim de taxare inversa, regularizarea efectiva a cotei de la 19% la 24% se va face doar de catre beneficiarul livrarii, furnizorul neavand obligatia sa procedeze la regularizare prin facturarea efectiva a diferentei de cota intrucat aceasta ar insemna modificarea regimului de taxare inversa de la data exigibilitatii TVA generata de incasarea avansului in anul 2007, contrar prevederilor art. 134 alin. 6 din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
livrare cladire2014TVAavansuri incasateavasfacturaexigibilitatetaxare inversa


Data aparitiei: 03 Martie 2014

Votati articolul "Livrare cladire in anul 2014. Cum facem regularizarile necesare pentru avansurile incasate in anii 2007 si 2009?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X