InfoCert este un serviciu online al Registrului Comertului pentru obtinerea online a certificatelor constatatoare si a furnizarilor de informatii din registrul comertului.
Serviciul electronic InfoCert furnizeaza documente cu semnatura electronica, in mod automat, fara interventia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile.
Astfel, conform prevederilor cuprinse la art. 5 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnatura electronica, cu modificarile si completarile ulterioare "inscrisul in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atatat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice, este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale, cu inscrisul sub semnatura privata."
De asemenea, acelasi articol stabileste ca "inscrisul in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica, recunoscut de catre cel caruia i se opune, are acelasi efect ca actul autentic intre cei care l-au subscris si intre cei care le reprezinta drepturile".
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Semnatura electronica are rostul de a asigura autenticitatea provenientei expeditorului, precum si integritatea datelor transmise. Semnatura electronica este pentru documentele electronice ceea ce este o semnatura olografa pentru documentele tiparite. Semnatura reprezinta un esantion de date care demonstreaza ca o anumita persoana a scris sau a fost de acord cu documentul caruia i s-a atasat semnatura.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro