Stampila, aplicata pe documentele incheiate, are rolul de a autentifica semnatura reprezentantului legal si a datelor inscrise.
Din punct de vedere al Legii 260/2007, inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, la art. 12 specifica faptul ca emitentul facturii si beneficiarul acesteia incheie un act juridic care trebuie să contina semnatura olografa a partilor si stampila. Juridic, semnatura olografa ca forma de exprimare a acordului de vointa este suficienta pentru ca actul juridic sa fie valabil, lipsa stampilei nu anuleaza valabilitatea actului ci autenticitatea acestuia, cadrul legal de utilizare a acesteia fiind pentru cazuri specifice.
Atentie! Despre situatiile in care stampila dispare oficial am scris AICI!
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Importanța stampilei pentru validarea actelor cu caracter juridic are la baza uzanta administrativ fiscala, unde existenta stampilei apare ca o conditie de valabilitate a acestora, prevazuta de Codul de procedura fiscala art. 43. In concluzie, daca validitatea actelor juridice comerciale nu este afectata de aplicarea stampilei, in cazul actelor administrative acestea sunt susceptibile de nulitate relativa, iar pentru actele de executare lipsa stampilei duce la nulitate absoluta.
Pentru o societate comerciala, procedurile specifice incheierii actelor comerciale, administrative sau de alta natura cu tertii presupune in cele mai multe cazuri utilizarea unei stampile si necesitatea acesteia fara a substitui semnatura olografa sau electronica.
Raspuns oferit pentru
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile Operare SAGA Exemple practice si recomandari SAF-T Ghid de raportare corecta