Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

Reduceri comerciale. Cum se acorda reducerile de pret in cazul unui magazin online?

Data aparitiei: 20 Octombrie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
reduceri comercialemagazin onlinereduceri de pretog 99/2000contracte comerciale

In cazul urmator ne adresam tuturor societatilor care desfasoara activitate comerciala prin intermediul unui magazin online si doresc sa fie la zi cu prevederile referitoare la afisarea si, implicit, acordarea de reduceri de pret. Vom vedea astfel care sunt actele normative prin care sunt stabilite practicile comerciale si in ce conditii se pot acorda aceste reduceri comerciale.

Actele normative care reglementeaza practicile comerciale sunt:

- OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata;
- HG 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG 99/2000
privind comercializarea produselor si serviciilor de piata;
- Legea 650/2002 pentru aprobarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.

In OG 99/2000, la art.33 se arata ca  acordarea reducerilor trebuie sa se faca cu respectarea urmatoarelor conditii:

    Art. 33 - (1) Vanzarile cu pret redus prevazute la art. 16, astfel cum sunt definite de prezenta ordonanta, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, sunt supuse urmatoarelor reguli de fixare si publicitate a preturilor:



    a) Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.

    b) Orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand:
    - publicitatile comparative de pret;
    - anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre;
    - anunturile de pret de lansare a unui nou produs pe piata;
    - anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare.


In ceea ce priveste vanzarea catre persoane juridice, aceasta nu este supusa reglementarilor invocate mai sus.

Relatia cu persoanele juridice se stabileste prin contracte comerciale, in care se prevad si eventualele reduceri comerciale, reduceri financiare, rabaturi, remize si risturne.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist


 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X