In randurile de mai jos, vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate o factura simplificata emisa si pe care nu sunt trecute datele clientului, precum si care este modalitatea de incasare a acestei facturi simplificate. Vom vedea daca momentul emiterii unei facturi simplificate coincide cu momentul incasarii si daca facturile simplificate necesita o plaja de valori alocata prin decizie interna.
Momentul emiterii unei facturi simplificate nu este legat de momentul incasarii. Termenul de emitere a facturilor, inclusiv al facturilor simplificate este termenul prevazul la art. 319 alin. (16) din Codul fiscal.
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Facturile simplificate nu au un sistem aparte de incasare, ele putand fi incasate prin oricare dintre metodele de incasare (numerar, transfer bancar s.a.). Inregistrarile contabile sunt cele specifice vanzarilor de marfuri/produse finite/prestarilor de servicii, respectiv 4111=7xxx, 4427. Pentru facturile care nu contin datele clientului se poate crea un analitic distinct al contului 411. Bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate se inregistreaza cu ajutorului contului 5311 (5311=7xx,4427).
Conform pct. 24 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015, entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.
Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.
Si pentru facturile simplificate se vor stabili numere prin proceduri interne prin care se va mentiona care este numarul sau seria de la care se emite primul document in fiecare exercitiu financiar.
Facturile simplificate constituie documente justificative in vederea deducerii TVA numai in situatia in care au inscris si codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.
Raspuns oferit pentru
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Contabilitatea organizatiilor non-profit Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari