In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o societate care are inregistrate in contabilitate pe active imobilizate (cont 212) cheltuielile cu amenajarea spatiului inchiriat (punct de lucru deschis in anul 2012). Amortizarea s-a stabilit liniar pentru 5 ani conform duratei de valabilitatea a contractului de inchiriere cu termen pana in luna martie 2017. In luna iunie 2016 se primeste act aditional pentru prelungirea contractului de inchiriere pe o perioada de inca 10 ani (act intocmit in luna septembrie 2015).
Vom stabilii cum se procedeaza in acesta situatie si daca este necesar sa se recalculeze cheltuiala cu amortizarea ramasa pe o perioada de inca 10 ani, precum si ce implicatii contabile si fiscale sunt daca se recalculeza amortizarea pentru anul 2015.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Potrivit prevederilor art.28 alin (12) lit. c din Codul fiscal coroborat cu prevederile pct.26 din Normele metodologice de aplicare , amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, se calculeaza astfel:
a) pe baza perioadei initiale/duratei ramase din perioada initiala a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei initiale a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
b) pe baza perioadei prelungite/duratei ramase din perioada prelungita a contractului, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei prelungite a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
c) pe durata normala de functionare, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei, in cazul investitiilor ce pot fi identificate potrivit Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
Aceasta prevedere era valabila si la data incheierii actului aditional in anul 2015, in baza prevederilor pct. 70 indice 2 din Normele metodologice date in aplicarea prevederilor art. 24 alin. (11) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare potrivit caruia amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, se calculeaza pe baza perioadei initiale a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, sau pe durata normala de utilizare ramasa, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei.
Asadar, avand in vedere prevederile mentionate si datele prezentate de dvs. apreciez ca se aplica lit. a)de la pct. 26 si NU se recalculeaza amortizarea pe durata prelungita.
Raspuns oferit pentru
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Operare SAGA Exemple practice si recomandari Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024