Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?

redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

In cazul de mai jos, primaria orasului solicita societatii de epurare a apei o redeventa pentru exploatarea statiei de epurare. Vom vedea daca exista obligatia Primariei (Consiliul Local) sa emita factura cu valoarea redeventei. Daca nu exista obligatia emiterii facturii atunci vom vedea care este documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a redevendei in contabilitatea prestatorului.

Factura trebuie emisa catre fiecare beneficiar de orice persoana impozabila (inclusiv persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici) care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii conform art. 319 alin. 6 lit. a din Codul fiscal.

Situatiile in care nu este obligatorie emiterea facturii sunt cele precizate la art. 319 alin. 7 si alin. 10 din Codul fiscal, respectiv pentru operatiuni scutite fara drept de deducere, livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie pe baza de bon fiscale s.a. In concluzie, primaria va trebui sa emita factura, daca indeplineste conditiile pentru a fi considerata persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 269 alin. 5-6 din Codul fiscal (in opinia noastra, aceste conditii sunt indeplinite si primaria este considerata persoana impozabila in legatura cu toate redeventele incasate din concesiunea bunurilor primariei).
 
Deoarece beneficiarul nu este cel in masura sa stabileasca calitatea de persoana impozabila a primariei, in lipsa facturii va putea inregistra redeventa in cheltuieli in baza ordinului de plata sau a extrasului de cont, care reprezinta document justificativ pentru operatiunile pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, dupa cum se specifica la pct. 25 teza a doua din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016


Votati articolul "Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Emitere factura avans

Intrebare: Buna ziua,
Am incasat un avans de la un client in data de 20.02.13 pentru un dispozitiv care va fi livrat clientului in data de 5-6 martie (dispozitivul nu e in stoc).
Care e termenul legal de emitere a facturii? Trebuie sa emit factura pentru avans in februarie? Ce note contabile ar trebui sa fac?

Raspuns: Avand in vedere prevederile Art. 155. din Codul fiscal persoana impozabila care efectueaza o livrare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X