email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea contractelor de inchiriere vizeaza si firmele? Raspunsul specialistului

Declararea contractelor de inchiriere vizeaza si firmele? Raspunsul specialistului
contracte de inchirieretvasrlog 16/2022

Declararea contractelor de inchiriere la ANAF a devenit obligatorie de la 1 ianuarie 2023. Persoanele fizice sunt primele vizate pe lista de obligatii a institutiei, insa ce prevede legislatia in cazul firmelor? 

Locatarul nu poate deduce TVA aferenta facturilor de chirie daca locatorul nu transmite documentul trimis la finante? Ambele societati sunt SRL-uri.

Care sunt principalele probleme intampinate in 2023 de firmele care obtin venituri din chirii? Specialistii Rentrop & Straton au selectat 50 dintre cele mai reprezentative intrebari sosite pe adresa serviciului nostru de consultanta si vi le pun acum la dispozitie impreuna cu solutiile corecte, explicate impecabil. Le gasiti grupate intr-o lucrare de ultima ora si a carei utilitate in contextul actual este mai mult decat evidenta: Venituri din CHIRII. Tratament fiscal. Monografii contabile! 

Declararea contractelor de inchiriere - firme: raspunsul specialistului

Incepand cu 01.01.2023, potrivit art. I pct. 50 din OG 16/2022:

La articolul 120, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alin. (6 1) si (6 2), cu urmatorul cuprins:

(6 1) Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent.

(6 2) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (6 1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Potrivit prevederilor de la pct. 57 din OG 16/2022:

La articolul 133, dupa alineatul (22) se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:



(23) In cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, inregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora.

Aceste prevederi sunt aplicabile exclusiv persoanelor fizice.
Pentru persoanele juridice nu sunt prevazute obligatii referitoare la declararea contractelor de inchiriere.

Prin urmare, avand in vedere ca ambele societati sunt srl-uri, consider ca nu exista obligativitatea declararii contractului de inchiriere si, implicit, nu exista incidente din punct de vedere al tva pentru o astfel de tranzactie.

 

Raspuns oferit in luna martie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contracte de inchirieretvasrlog 16/2022


Data aparitiei: 07 Martie 2023

Votati articolul "Declararea contractelor de inchiriere vizeaza si firmele? Raspunsul specialistului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X