Â
de Justinian Cucu, valabil la 21-Iun-2010
Intrebare: O societate urmeaza sa isi suspende activitatea pe o perioada de 3 ani.
In acest caz prin ce declaratii trebuie sa anunte suspendarea activitatii (declaratia 010 la AFP?) ?
Pe perioada suspendarii
- mai trebuie sa depuna declaratii la AFP? - 100, 102 , 300 etc.?
- trebuie sa depuna bilant?
- este obligatoriu sa aiba un economist angajat? astfel se anunta prin 010 modificarea vectorului fiscal?
- suspendarea si eventual inchiderea contractelor de munca se anunta si catre alte institutii (ITM, casa de pensii etc.?)
Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI
Raspuns: Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.
In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.
Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor :
    formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
    formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
    formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
    formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
    formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
    formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
    formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
    formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.
Â
Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari (bilant, situatii semestriale) vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare. Inactivitatea temporara nu se declara nici unei alte institutii.
O data ce a incetat aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii de la 1 ianuarie 2010 a incetat si necesitatea mentinerii acestui sistem de impozitare prin existenta a cel putin un salariat. In concluzie din perspectiva eficientei fiscale va recomandam si incetati raporturile de munca incheiate din motivul mentionat mai sus. Desigur ca disparitia obligatiilor fiscale constând in impozit pe venit si contributiile sociale aferente vor trebui notificate organului fiscal prin depunerea Formularului 010 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica reglementata prin OMFP 1059/2010).