email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale

suspendare firmalegea 31/1990codul fiscalOMFP 1059/2010declaratia 010OANAF 1221/2009Codul de procedura fiscala

 

de Justinian Cucu, valabil la 21-Iun-2010

Intrebare: O societate urmeaza sa isi suspende activitatea pe o perioada de 3 ani.
In acest caz prin ce declaratii trebuie sa anunte suspendarea activitatii (declaratia 010 la AFP?) ?
Pe perioada suspendarii
- mai trebuie sa depuna declaratii la AFP? - 100, 102 , 300 etc.?
- trebuie sa depuna bilant?
- este obligatoriu sa aiba un economist angajat? astfel se anunta prin 010 modificarea vectorului fiscal?
- suspendarea si eventual inchiderea contractelor de munca se anunta si catre alte institutii (ITM, casa de pensii etc.?)

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns: Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara  determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.

In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor :

     formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
     formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
     formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
     formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
     formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
     formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
     formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
     formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

 
Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari (bilant, situatii semestriale) vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare. Inactivitatea temporara nu se declara nici unei alte institutii.

O data ce a incetat aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii de la 1 ianuarie 2010 a incetat si necesitatea mentinerii acestui sistem de impozitare prin existenta a cel putin un salariat. In concluzie din perspectiva eficientei fiscale va recomandam si incetati raporturile de munca incheiate din motivul mentionat mai sus. Desigur ca disparitia obligatiilor fiscale constnd in impozit pe venit si contributiile sociale aferente vor trebui notificate organului fiscal prin depunerea Formularului 010 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice,  asocieri si alte entitati fara personalitate juridica reglementata prin OMFP 1059/2010).

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
suspendare firmalegea 31/1990codul fiscalOMFP 1059/2010declaratia 010OANAF 1221/2009Codul de procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 Iunie 2010


Votati articolul "Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 24 Iunie 2010 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X