email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale

suspendare firmalegea 31/1990codul fiscalOMFP 1059/2010declaratia 010OANAF 1221/2009Codul de procedura fiscala

 

de Justinian Cucu, valabil la 21-Iun-2010

Intrebare: O societate urmeaza sa isi suspende activitatea pe o perioada de 3 ani.
In acest caz prin ce declaratii trebuie sa anunte suspendarea activitatii (declaratia 010 la AFP?) ?
Pe perioada suspendarii
- mai trebuie sa depuna declaratii la AFP? - 100, 102 , 300 etc.?
- trebuie sa depuna bilant?
- este obligatoriu sa aiba un economist angajat? astfel se anunta prin 010 modificarea vectorului fiscal?
- suspendarea si eventual inchiderea contractelor de munca se anunta si catre alte institutii (ITM, casa de pensii etc.?)

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro


Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns: Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara  determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.

In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor :

     formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
     formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
     formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
     formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
     formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
     formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
     formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
     formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

 
Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari (bilant, situatii semestriale) vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare. Inactivitatea temporara nu se declara nici unei alte institutii.

O data ce a incetat aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii de la 1 ianuarie 2010 a incetat si necesitatea mentinerii acestui sistem de impozitare prin existenta a cel putin un salariat. In concluzie din perspectiva eficientei fiscale va recomandam si incetati raporturile de munca incheiate din motivul mentionat mai sus. Desigur ca disparitia obligatiilor fiscale constând in impozit pe venit si contributiile sociale aferente vor trebui notificate organului fiscal prin depunerea Formularului 010 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice,  asocieri si alte entitati fara personalitate juridica reglementata prin OMFP 1059/2010).

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
suspendare firmalegea 31/1990codul fiscalOMFP 1059/2010declaratia 010OANAF 1221/2009Codul de procedura fiscala


Data aparitiei: 24 Iunie 2010

Votati articolul "Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X