Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Pierdere contabila si control finante. Cum se face esalonarea?

pierdere contabilaesalonarecontrolsumecod de procedura fiscalaOUG 29/2011

Analiza urmatoare face referire la o societate X care, in urma unui control de la Finante in anul 2014, are de achitat conform Raport de inspectie Fiscala suma de 100.000 lei, pentru care doreste esaloanarea la plata pe 12 luni conform Ordonantei 29/2011 art. 16.

Societatea are profit anul 2011, 2012 si pierdere contabila si fiscala 2013, dar indeplineste celelelte conditii de la pct. 2 si in ultimii 7 ani nu a avut intarzieri la plata taxelor si impozitelor. Vom vedea daca poate cere esalonare in conditiile Ordonantei 29/2011 pct. 2.

Conform art.125 - Cap.4 (Inlesniri la plata) - Cod procedura fiscala, organul fiscal competent, la cererea temeinic justificata a contribuabililor,  poate acorda inlesniri la plata pentru obligatiile fiscale restante, atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia,  in conditiile legii.

Reglementarea acordarii esalonarilor la plata are cadrul juridic stabilit prin OUG 29/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, in baza art.1 din OUG 29/2011, pentru obligatiile fiscale administrate de ANAF,  organele fiscale competente pot acorda, la cererea contribuabilului inlesniri sub forma esalonarii la plata pe o perioada de cel mult 5 ani, in conditiile impuse in acest sens. Contribuabilii care inregistreaza obligatii in suma totala mai mare de 300 mil.lei, perioada de esalonare poate fi de pana la 7 ani.
Inlesnirile sub forma esalonarii la plata se aplica contribuabililor, persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, indiferent de modul de organizare, precum si  asocierilor fara personalitate juridica care, potrivit legii, au calitatea de contribuabil si sunt asimilate persoanelor juridice.

Conform art.3 OUG 29/2011, obiectul esalonarii il constituie toate obligatiile fiscale administrate de ANAF, inscrise in certficatul de atestare fiscala, cu conditia indeplinirii prevederilor legale, precum si a amenzilor de orice fel care se fac venit la bugetul de stat, acestea fiind asimilate obligatiilor fiscale.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii




Cazurile exceptate de la esalonarea la plata sunt precizate in art.3 alin.(2), alin.(21) si alin.(22) OUG 29/2011.

Conform art.3 alin.(3), perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent, in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a contribuabilui, aceasta neputand fi acordata pe o perioada mai mare decat perioada de esalonare la plata solicitata.

Conform art.4 alin.(1), conditiile cumulative care trebuiesc indeplinite de contribuabil pentru acordarea esalonarii la plata sunt urmatoarele :
a)sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal la data eliberarii certificatului de atestare fiscal, conform art.4 alin.(2);

b) sa se afle în dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare. Aceste situatii se apreciaza de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiara ori altor informatii si/sau documente relevante, prezentate de contribuabil sau detinute de organul fiscal;

c) sa aiba constituita garantia potrivit art. 9 din OUG 29/2011;
d) sa nu se afle in procedura insolventei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006;
e) sa nu se afle in dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

f) sa nu li se fi stabilit raspunderea în temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006 si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 27 si 28 CPF. Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera indeplinita.
Referitor la cererea de acordare a acestei facilitati, insotita de documentele justificative,  conform art.5, se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire, termenul de solutionare fiind de 60 zile de la data inregistarii sale.
 
O abordare speciala cu privire la conditiile impuse, precum si la termenul de solutionare a cererii o au CONTRIBUAILII CU RISC FISCAL MIC.

Conform art.161[3] alin.(2), este considerat cu risc fiscal mic contribuabilul care, la data depunerii cererii, indeplineşte, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;

b) niciunul dintre administratori si/sau asociati nu a detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii, calitatea de administrator sau asociat la persoane juridice care au fost lichidate sau la care a fost declansata procedura insolventei si la care au ramas obligatii fiscale neachitate;

c) nu se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului sau in registre tinute de instante judecatoresti competente;

d) nu are obligatii fiscale restante mai mari de 6 luni;

e) nu a inregistrat pierderi fiscale in fiecare an din ultimii 3 ani fiscali consecutivi;

f) in cazul persoanelor juridice, sa fi fost infiintate cu minumum 12 luni aterior depunerii cererii.

Conform art.161[3] alin.(1), pentru contribuabilii cu risc fiscal mic, conditiile cumulative de acordare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale restante, pe o perioada de cel mult 12 luni, sunt urmatoarele :

a) contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent;

b) sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 4, cu excepţia celei prevazute la alin. (1) lit. b);

c) contribuabilul depune, in cel mult 30 zile de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala, o garantie in valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul esalonarii la plata, precum si a penalitatilor de intarziere ce pot face obiectul amanarii la plata potrivit art.171, inscrise in certificatul de atestare fiscala.

Referitor la cererea de acordare a acestei facilitati, insotita de documentele justificative,  conform art.161[3] alin.(3), se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire, termenul de solutionare fiind de 15 zile de la data inregistarii sale. Acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data comunicarii certificatului de atestare fiscala de catre organul fiscal competent si data depunerii garantiei de catre contribuabil.
 
Referitor la contribuabilii care NU au obligatii fiscale restante la data depuerii cererii, pot solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale declarate, precum si a obligatiilor fiscale stabilite prin decizie de impunere si pentru care nu s-a implinit scadenta sau termenul de plata prevazut la art.111 alin.(2) CPF, conform  art.161[3] alin.(4) OUG 29/2011.

In speta de mai sus, o societate doreste sa beneficieze, in conditiile OUG 29/2011, de esalonare la plata a obligatiilor fiscale stabilite  in urma unei inspectii fiscale, in valoare de 100.000 lei. Perioada pe care societatea o solicita organelor fiscale competente ca termen de esalonare este de 12 luni. Conform datelor prezentate de societate, aceasta a inregistrat profit contabil in anii 2011 si 2012, iar in anul 2013 a inregistrat pierdere contabila. Conform precizarilor facute de societate, toate celelalte conditii impuse prin art.161[3] alin.(2) OUG 29/2011 sunt indeplinite.

Vom relua conditia stipulata la art.161[3] alin.(2) lit.e)-OUG 29/2011: ʺ nu a inregistrat pierderi fiscale in fiecare an din ultimii 3 ani fiscali consecutivi ʺ , avand in vedere ca societate nu o ineplineste si tinand cont ca solicita in mod expres si explicarea sa.

Daca in anul 2014 veti depune cerere de esalonare la plata a obligatiilor fiscale, se vor lua in considerare rezultatul contabil e reiese din bilanturile/situatia contului de profit si pierdere, depuse pentru ultimele trei exercitii financiare consecutive incheiate : 2011, 2012, 2013. Astfel, daca in toti cei trei ani consecutivi, societatea prezinta in contul de profit si pierdere, respectiv in bilantul intocmit si depus la ANAF, profit contabil (sold creditor 121), atunci va incadrati in conditia impusa. In schimb, daca intr-un singur an din ce trei ani consecutivi (2011, 2012 si 2013) inregistrati pierdere contabila (sold debitor 121), atunci nu indepliniti conditia impusa.

Avand in vedere ca societatea inregistraza pierdere contabila in 2013, nu se incadreaza in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic, deci nu puteti depue cerere de esalonare la plata a obligatiilor fiscale conform art.161[3] -OUG 29/2011.

Veti putea, in schimb, sa depuneti cererea in baza art.4- OUG 29/2011.


 Raspuns oferit de economist si expert contabil Marilena Radulescu pentru www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pierdere contabilaesalonarecontrolsumecod de procedura fiscalaOUG 29/2011

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Decembrie 2014


Votati articolul "Pierdere contabila si control finante. Cum se face esalonarea?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciu - vinovatie si imputatie

Intrebare: In urma unui control al Camerei de Conturi,
s-au constatat unele abateri.

In Raportul de control s-au mentionat:
"persoanele cu atributii in domeniul in care s-au constatat abateri:
1. - director - care, in calitate de ordonator de credit,
raspunde de angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor
cu respectarea dispozitiilor legale - art.23 alin.2 lit.c din Legea 273/2006
( n limita creditelor bugetare aprobate şi
a veniturilor bugetare posibil de ncasat );
2. - contabilul sef si
- CFP-istul
- care au angajat si platit cheltuieli nejustificate
si au avut atributii de serviciu
privind exercitarea controlului financiar preventiv,
( plata facandu-se si din alt capitol bugetar )

Va rog sa imi spuneti
1. - daca cei 3 sunt considerati vinovati de abaterile constatate ?
2. - odata ce au fost nominalizati,
daca sunt singurii care raspund pentru abaterile constatate ?
si daca doar acestora li se va imputa platile.





Raspuns: Prin raportul de control sunt vizate anumite persoane care poarta vina pentru abaterile respective,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!