Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Impozit PFA si contabilitatea PFA in 2016. Mai e avantajoasa aceasta forma de organizare?

pfa2016impozit pfacontabilitate pfasediu socialcontributia pensiisanatate

Chiar zilele trecute am avut surpriza de a descoperi un studiu de caz in care cineva anunta ca, din cauza noilor modificari legislative anuntate pentru 2016, a decis sa renunte la organizarea ca PFA. Iar acest caz, cu siguranta, nu este singular.

Am discutat pe larg despre criza majora PFA-urilor, inclusiv in ce priveste riscul de radiere automata si noua limitare la numai trei tipuri de activitati.

Iar daca mai era nevoie sa reamintim, au fost clarificate si noile prevederi valabile pentru PFA in ce priveste impozitul pe sediu.


Cei care vor fi PFA si in 2016 trebuie sa stie, asadar, la ce sa se astepte si ce dificultati vor intampina din partea sistemului de impozitare si de obligatii fiscale daca isi mentin aceasta forma de organizare.

Contabilitatea PFA-ului, tinuta in partida simpla, continua sa fie unul dintre marele avantaje, alaturi de faptul ca acesta poate dispune de sumele obtinute chiar din momentul incasarii.

Iata opinia exprimata recent de consultantii fiscali Adrian Benta si Dragos Patroi, pentru HotNews.ro, facand referire la contabilitatea in partida simpla:

"Acest lucru inseamna ca, practic, incasarile sunt considerate venituri la data incasarii, platile sunt considerate cheltuieli la data platii iar profitul impozabil este generat de diferenta intre incasari si plati.  Marele avantaj al PFA este ca poate dispune de sumele incasate chiar de la aceasta data fata de o societate cand sumele pot fi distribuite abia dupa inchiderea exercitiului, depunerea situatiilor anuale la autoritati prin plata dividendului".


Iata care sunt documentele obligatorii pentru un PFA, in ce priveste consemnarea activitatilor economice:

a.    registrul de incasari si plati, in care se inscriu cronologic incasarile si platile generate de activitatea PFA;
b.    registrul mijloacelor fixe, in care se consemneaza activele imobilizate cumparate de entitate, in vederea stabilirii amortizarii acestora;


Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



c.    registrul de evidenta fiscala. Acest registru a fost introdus printr-o ordonanta de urgenta la inceputul anului, dar - fiind o urgenta - nu a catadicsit nimeni, nici pana astazi, sa adopte formatul registrului si instructiunile de completare.
Cel putin o data pe an este obligatoriu sa se efectueze inventarierea patrimoniului de afaceri al PFA.

Chiar daca referirile facute de cei doi consultanti fiscali se refera la un PFA care nu se declara platitor de TVA la inmatriculare, caz in care acestia recomanda ajutorul unui contabil.

Cum se schimba insa situatia incepand cu 2016? PFA-urile vor fi obligate sa plateasca si contributia individuala la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat.


"Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anual de 5 ori salariul mediu pe economie x 12 luni, insa nu asigura stagiul complet de cotizare pentru pensii. Aceasta contributie urmeaza sa se plateasca insa chiar daca persoana fizica autorizata este salariata. Mai mult chiar, daca acea PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, respectiv contributia angajatorului. Recenta OUG nr 50/2015 pentru modificarea Noului Cod fiscal, stabileste ca PFA ce doreste plata acestei contributii opsionale va depune o declaratie in acest sens in primele 30 zile din anul 2016", au explicat consultantii.

Aceste obligatii se aplica pentru PFA-ul care este si salariat, desi achita practic deja aceste contributii. Retinem, ca prevederi in acest sens, ca baza de calcul a contributiei la pensii nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie,  si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie. Celelalte doua impozite se pastreaza, respectiv ramane impozitul pe venitul net in procent de 16% si contributia individuala la sanatate in procent de 5,5%, neplafonat, urmand aceeasi procedura declarativa si de plata prezentata anterior.

De asemenea, se va depune pana la data de 25 mai a anului urmator Declaratia 200 privind impozitul pe venitul persoanei fizice.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Noiembrie 2015


Votati articolul "Impozit PFA si contabilitatea PFA in 2016. Mai e avantajoasa aceasta forma de organizare?":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 17 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reancepere activitate firma suspendata

Intrebare: Care este procedura ce trebuie urmata pentru a reancepe activitatea pt o firma suspendata?
Obiectul de activitate al firmei este comert cu amanuntu iar administratorul doreste sa obtina cod CAEN si pentru activ. de import - export.
Care este procedura de urmat si in acest sens?

Multumesc anticipat pt raspuns

Raspuns: Intocmiti Hotararea AGA pentru anulare suspendare si reluarea activitatii. Acesta o depuneti la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
sunt pfa pensionara ,voi mai avea obligatia platii a 10,5 %
Data adaugarii: 08-Dec-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal pentru impozitul pe profit-impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Autoturisme utilizate pentru distributie. Ce tratament fiscal combustibil se aplica?

    • Subiectul din analiza de astazi il reprezinta o sociatate  care are parc de masini cu care se realizeaza distributia produselor proprii. Pe baza FAZ se calculeaza consumul pe fiecare masina rezultand la unele masini un consum mai mare decat cel normat iar la altele un consum mai mic. Daca la sfarsitul lunii firma are un plus 1000 lei si un minus de 2000 lei, minusul nu este imputabil soferului, cum ar trebui procedat? Trebuie considerat minusul de 2000 lei dedeductibil sau nedeductibil s...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR: 2018, anul exceselor ANAF asupra contribuabililor!

    • CNIPMMR (Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania) este de parere ca anul 2018 va fi unul al exceselor functionarilor ANAF asupra contribuabililor pentru obtinerea premiilor prevazute de Ordonanta de Urgenta nr. 116 publicata in Monitorul Oficial din 29 decembrie 2017. Ordonanta de Urgenta nr. 116 din 28 decembrie 2017 privind unele masuri bugetare si pentru modificarea Legii nr. 236/2010 privind s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X