Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Zoom contabil: Procedura de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi

scoatere din evidentaclienti prescrisiinregistrari contabileajustare tvaclienti neincasati

Va propunem de data aceasta o analiza a procedurii contabile si fiscale care se aplica la scoaterea din evidenta la de 31.12.2015 a unor clienti neincasati mai vechi de 3 ani si pentru care nu s-a purtat niciun fel de corespondenta in privinta confirmarii soldurilor in aceasta perioada si totodata s-a renuntat la ideea recuperarii creantelor respective. Vom vedea daca se ajusteaza TVA, precum si care este monografia contabila.

Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrisein cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea acestora.

Totusi, conform OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile, pct.328 societatea trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale pentru incasarea acestora. Redam mai jos aceste prevederi:

"328. ‐ La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Va propunem sa transmiteti notificari/somatii clientilor respectiv si sa efectuati o investigatie vis a vis de situatia acestora - si puteti consulta site-ul registrului comerului, buletinul insolventei, poate au fost radiate /dizolvate/sunt in faliment/reorganziare firmele respective si puteti motiva scoaterea acestora din evident.

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evident a clientilor prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se vor stipula denumirea clientilor, documentele (nr. si data), valoarea creantei/debitului neincasata/neplatite, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

In cazul in care clientul nu se afla in procedura de insolventa sau faliment, sau alte cazuri specificate in art. 21 alin. (2) lit. n), coroborat cu art. 22 alin. (1) lit. c) nu se va considera cheltuiala cu scoaterea din evidentele contabile a clientilor neincasati deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit. Speta prezentata de dumneavoastra se incadreaza sub incidenta art.21 alin.(4) lit.(o), fiind o cheltuiala este nedeductibila, pentru platitorii de impozit pe profit.

In cazul falimentului clientului, cheltuiala cu scoaterea din evidenta este deductibila fiscal si TVA se poate ajusta conform art.138 din codul fiscal.

Inregistrarea in contabilitate se face astfel:
654 = 4111/4118

Daca se ajusteaza si TVA:
4111 = 4427 suma TVA cu minus


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii




Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere din evidentaclienti prescrisiinregistrari contabileajustare tvaclienti neincasati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Martie 2016


Votati articolul "Zoom contabil: Procedura de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 16 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fuziunea a doua societati comerciale

Intrebare: Buna ziua,
As dori sa ma ajutati in urmatoarea situatie:
As vrea sa realizez fuziunea a doua societati. Eu prefer sa o fac prin absorbtie, dar vine avocatul care imi spune ca este mai bine sa inchid firma care va fi absorbita si sa trec elementele de activ, salariatii etc. pe firma care trebuie sa o absoarba.
Eu ar trebui sa vand aceste elemente de activ societatii absorbante. In cazul acesta nu va trebui sa fac facturi cu TVA si ma incarc cu un TVA de plata?

Multumesc,
Carmen

Raspuns: Absorbtia prin definitie inseamna fuziune de intreprinderi sau de societati in beneficiul uneia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X