Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Analiza Finante: Regimul fiscal al tichetelor cadou

tichetele cadoucadourile150 leivenituri din salariitichete cadoucontributia de asigurari sociale

ANAF prezinta recent informatii actualizate cu privire la regimul fiscal aplicat pentru tichetele cadou. Astfel, retinem urmatoarele aspecte:

=> In sensul impozitului pe venit:
* Art. 76 alin. (4) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

Urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:

>>> (...) veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

CADOURILE, INCLUSIV TICHETELE CADOU, oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Pct. 12 alin. (11) din norme: In sensul prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal limita de 150 lei se aplica SEPARAT pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator.

Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii.

=> In sensul contributiei de asigurari sociale:

* Art. 137 alin. (1) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

Contribuabilii/Platitorii de venit la sistemul public de pensii, prevazuti la art. 136, datoreaza, dupa caz, contributii de asigurari sociale pentru venituri din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76.

Art. 142 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal: NU SE CUPRIND IN BAZA LUNARA DE CALCUL al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele:


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


>>> lit.b): (...) veniturile reprezentand cadouri in vani si/sau in natura oferite salariatilor, cele oferite pentru copiii minori ai acestora, inclusiv tichete cadou, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, precum si contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

CADOURILE IN BANI SI IN NATURA oferite de angajatori angajatilor, cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, inclusiv tichetele cadou, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile in bani si in natura oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din ceele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Pct. 5 (1) din norme: In aplicarea prevederilor art. 142 lit. b) din Codul fiscal, partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit din salarii si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

=> In sensul contributiei de asigurari sociale de sanatate:

* Art. 155 alin. (1) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

Contribuabilii/Platitorii de venit la sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazuti la art. 153, datoreaza, dupa caz, contributii de asigurari sociale de sanatate pentru venituri din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76;

ATENTIE: Pct. 5 (2) din norme: In sensul art. 142 lit. r) din Codul fiscal, nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii tichetele cadou acordate potrivit legii, altele decat cele acordate pentru ocaziile prevazute la art. 142 lit. b) din Codul fiscal.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Mai 2016


Votati articolul "Analiza Finante: Regimul fiscal al tichetelor cadou":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Voucher cu scop unic sau voucher cu scop multiplu?

Intrebare: Buna ziua. Lucrez la o societate care comercializeaza cu amanuntul: bauturi alcoolice cu tva 20%, dulciuri si bauturi nealcoolice cu tva 9%. Avem deschise mai multe magazine in tara. Dorim sa implementam acordarea unor carduri valorice cu valoarea nominala de 50, 100 si 150 lei. Acestea vor putea fi cumparate de catre clienti si oferite cadou prietenilor (sau altor persoane) urmand ca acestia sa achizitioneze produse apartinand societatii, in baza voucherelor primite.
Din legislatie am inteles ca sunt 3 tipur de vouchere cu tratament fiscal diferit:
1. free voucher - includ voucherele de discount si cardurile cadou
2. SPV - voucher cu scop unic - voucher pentru care toate informatiile relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera trebuie sa fie cunoscute la momentul vanzarii acestuia si bunurile/serviciile trebuie identificate.
3. MPV - voucher cu scop multiplu - voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiilre relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera si bunurile/serviciile nu sunt identificate.

SPV - incasarea acestuia de considera un avans si se colecteaza tva.
MPV - incasarea acestuia nu reprezinta avans iar exigibilitatea tva intervine la livrarea marfii in baza voucherului.

Ideea este sa apreciez corect din care categorie este voucherul pe care il implementez.
Eu zic ca se incadreaza la MPV deoarece avand marfuri atat cu 9% (dulciuri si bauturi nealcoolice) cat si 20% (bauturi alcoolice), la momentul vanzarii voucherului la client nu se poate identifica exact marfa care se achizitioneaza cu voucherul respectiv (cu 20%, cu 9%, sau combinat).

Dumneavoastra ce parere aveti, cum interpretati situatia?

Raspuns: Din cele prezentate oferiti carduri, nu bonuri valorice, iar momentul achitarii influenteaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Mai 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X