Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Asocierea in participatiune

Contractul de asociere in participatiuneOMFP nr. 1802/2014decontasocierea in participatiune

Exista situatii in care persoane fizice sau societati dispun de active pe care ar dori sa le utilizeze, dar nu dispun de finantarea necesara sau de know-how-ul corespunzator.

Una din variantele pe care o pot alege sa o aplice este sa se asocieze cu un partener in vederea exploatarii in comun a respectivei afaceri. Astfel, fiecare dintre parti isi va pune in valoare punctele forte, astfel incat asocierea dintre ele sa conduca la rezultate mai bune decat daca ele ar fi actionat in mod separat.

Aceasta asociere trebuie formalizata printr-un contract scris – din punct de vedere legal, contractul de asociere in participatiune este un contract prin care doua sau mai multe persoane fizice si/sau juridice convin sa creeze o asociere in care sa contribuie anumite bunuri in vederea exercitarii in comun a unor activitati comerciale, cu scopul de a imparti profitul obtinut.

Contractul de asociere in participatiune trebuie sa cuprinda urmatoarele clauze minime:

  • partile contractante si conducatorul asocierii
  • obiectul si durata contractului
  • organizarea activitatii asocierii
  • participarea la beneficii si pierderi
  • incetarea inainte de termen
  • excluderea si sau retragerea asociatilor
  • procedura de lichidare
  • forta majora
  • dispozitii finale.

Potrivit legislatiei aplicabile (Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, sectiunea 3), asocierea in participatiune nu poate dobandi personalitate juridica si nu constituie fata de terti o persoana distincta de persoana asociatilor. Asociatii raman proprietarii bunurilor puse la dispozitia asociatiei, dar pot conveni ca bunurile aduse in asociere, precum si cele obtinute in urma folosirii acestora sa devina proprietate comuna.

Asociatii, chiar actionand pe contul asocierii, contracteaza si se angajeaza in nume propriu fata de terti. Cu toate acestea, daca asociatii actioneaza in aceasta calitate fata de terti sunt tinuti solidar de actele incheiate de oricare dintre ei.

Din punct de vedere financiar-contabil, OMFP nr. 1802/2014pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individualesi situatiile financiare anuale consolidate prevede la sectiunea 4.14 ca evidenta asocierii in participatie se organizeaza atat la nivelul asocierii, cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatiuni in participatie", analitic distinct pe fiecare coparticipant.

Societatea care conduce evidenta asocierii in participatie tine evidenta si intocmeste balanta de verificare distincte de cele corespunzatoare activitatii proprii.

In ceea ce priveste imobilizarile corporale si necorporale puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate.

Cheltuielile si veniturile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre unul dintre asociati, conform prevederilor contractului de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi se transmit pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie.

La data bilantului, bunurile de natura stocurilor, creantelor, disponibilitatilor, precum si a datoriilor asocierii in participatie, se inscriu in situatiile financiare anuale ale asociatului care conduce evidenta asocierii.


 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


Din punct de vedere fiscal, asocierea in participatiune nu este o persoana impozabila distincta in intelesul impozitului pe profit; veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare in asociere. Asociatii din cadrul unei asocieri in participatiune isi desemneaza asociatul care va organiza contabilitatea asocierii, acesta din urma trasmitand catre membrii asociatiei veniturile si cheltuielile corespunzator cotei de participare in asociere, pe baza documentului "decont privind operatinile in participatiune ".

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Asocierea in participatiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?

Intrebare: Bună ziua !

Astăzi s-a discutat la nivel de compartiment Resurse-Umane
şi urmează a se da un răspuns cu privire la următoarea problemă:

Un salariat -personal contractual din instituţia noastră
doreşte să aibe cumul de funcţii,
respectiv să ocupe funcţia de electrician şi funcţia de fochist.

Vă rog frumos să mă ajutaţi cu un răspuns:
1 - un salariat -personal contractual poate avea cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?
2 - poate fi plătit pentru cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?

Vă rog să mă ajutaţi şi cu alte sfaturi pe care le consideraţi necesare.

Raspuns: Dar Legea 330/2009 nu s-a abrogat ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Sfaturi pentru un contabil incepator: Cum sa dati startul intr-o cariera de succes

    • In 2017, se discuta din ce in ce mai mult, atat la nivel national, dar mai ales international, ca un profesionist contabil trebuie sa devina cu mult mai creativ in relatia pe care o desfasoara cu o firma sau cu un client. Vorbim de asumarea unor noi roluri: de sfatuitor, de partener pe drumul care ajuta la dezvoltarea afacerii, de om de incredere, de consultant si de profesionist care are rabdare sa explice si sa-si sprijine clientii in lupta cu legislatia complicata si obligatiile nenumarate...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

    • ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. In ceea ce priv...» citeste mai departe aici

  • Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

    • In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribui...» citeste mai departe aici

  • Vanzare teren si achizitie imobil. Ce prevederi legate de taxarea inversa se vor aplica?

    •   Vom analiza, prin cele ce urmeaza, situatia in care o societate, microintreprindere, vinde un teren inregistrat in contabilitate la valoarea de 74.000 lei la valoarea de 1 milion euro + TVA si achizitioneaza o cladire de la acelasi partener la valoarea de 700.000 euro + TVA. Stabilim daca se emite factura pe toata valoarea terenului cu taxare inversa. De asemenea, vom vedea daca intra valoarea acestei facturi in baza de impozitare la impozit microintreprindere. In c...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X