Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Asocierea in participatiune

Contractul de asociere in participatiuneOMFP nr. 1802/2014decontasocierea in participatiune

Exista situatii in care persoane fizice sau societati dispun de active pe care ar dori sa le utilizeze, dar nu dispun de finantarea necesara sau de know-how-ul corespunzator.

Una din variantele pe care o pot alege sa o aplice este sa se asocieze cu un partener in vederea exploatarii in comun a respectivei afaceri. Astfel, fiecare dintre parti isi va pune in valoare punctele forte, astfel incat asocierea dintre ele sa conduca la rezultate mai bune decat daca ele ar fi actionat in mod separat.

Aceasta asociere trebuie formalizata printr-un contract scris – din punct de vedere legal, contractul de asociere in participatiune este un contract prin care doua sau mai multe persoane fizice si/sau juridice convin sa creeze o asociere in care sa contribuie anumite bunuri in vederea exercitarii in comun a unor activitati comerciale, cu scopul de a imparti profitul obtinut.

Contractul de asociere in participatiune trebuie sa cuprinda urmatoarele clauze minime:

  • partile contractante si conducatorul asocierii
  • obiectul si durata contractului
  • organizarea activitatii asocierii
  • participarea la beneficii si pierderi
  • incetarea inainte de termen
  • excluderea si sau retragerea asociatilor
  • procedura de lichidare
  • forta majora
  • dispozitii finale.

Potrivit legislatiei aplicabile (Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, sectiunea 3), asocierea in participatiune nu poate dobandi personalitate juridica si nu constituie fata de terti o persoana distincta de persoana asociatilor. Asociatii raman proprietarii bunurilor puse la dispozitia asociatiei, dar pot conveni ca bunurile aduse in asociere, precum si cele obtinute in urma folosirii acestora sa devina proprietate comuna.

Asociatii, chiar actionand pe contul asocierii, contracteaza si se angajeaza in nume propriu fata de terti. Cu toate acestea, daca asociatii actioneaza in aceasta calitate fata de terti sunt tinuti solidar de actele incheiate de oricare dintre ei.

Din punct de vedere financiar-contabil, OMFP nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate prevede la sectiunea 4.14 ca evidenta asocierii in participatie se organizeaza atat la nivelul asocierii, cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatiuni in participatie", analitic distinct pe fiecare coparticipant.

Societatea care conduce evidenta asocierii in participatie tine evidenta si intocmeste balanta de verificare distincte de cele corespunzatoare activitatii proprii.

In ceea ce priveste imobilizarile corporale si necorporale puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate.

Cheltuielile si veniturile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre unul dintre asociati, conform prevederilor contractului de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi se transmit pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie.

La data bilantului, bunurile de natura stocurilor, creantelor, disponibilitatilor, precum si a datoriilor asocierii in participatie, se inscriu in situatiile financiare anuale ale asociatului care conduce evidenta asocierii.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


Din punct de vedere fiscal, asocierea in participatiune nu este o persoana impozabila distincta in intelesul impozitului pe profit; veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare in asociere. Asociatii din cadrul unei asocieri in participatiune isi desemneaza asociatul care va organiza contabilitatea asocierii, acesta din urma trasmitand catre membrii asociatiei veniturile si cheltuielile corespunzator cotei de participare in asociere, pe baza documentului "decont privind operatinile in participatiune ".

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Asocierea in participatiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Intrebare: Bună dimineaţa !

- vă rog să mă ajutaţi cu un sfat în ceea ce priveşte egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Egalizarea salariilor se face de catre angajator.
În consecinţă, nu trebuie nici o solicitare din partea salariaţilor în acest sens.
Însă, Directorul instituţiei noastre a spus că
salariații care nu vor egalizarea salariilor să nu semneze Adresa de solicitare.

1. - Este legal aşa ceva ?
- Egalizarea salariilor se negociază ? sau trebuie să se acorde de la sine ?

2. - egalizarea salariilor pentru fiecare salariat în parte se face cu alte instituții similare din țară ?

3. - dacă nu se cunosc care sunt salariile din țară, cum se poate face egalizarea salariilor?
- cum s-ar putea afla care este nivelul maxim de salarizare din țară pentru instituţiile și funcțiile de același fel ?

- dacă pentru egalizarea salariilor se aplică OUG 57/2015 ( în vigoare de la 11.12.2015 ) și Decizia Curţii Constituţionale a României nr.794 din 15.12.2016 ( care se aplică de la data publicării ei: 21.12.2016 ),
4. - în acest caz, instituţia va da salariaţilor banii retroactiv
- de la ce dată ar trebui să se facă această egalizare ?
- egalizarea salariilor trebuia să se facă din anul 2015, de la data de 11.12.2015 - odată cu OUG 57 ?
sau din 21.12.2016 - când a fost publicată Decizia CCM ?


Raspuns: Egalizarea se face in baza nomenclatorului de functii utilizat de angajator la nivel de ordonator de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile