email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum deducem cheltuielile si cum calculam impozitul pe profit pentru o regie autonoma?

cheltuielicalcul impozitcodul fiscalregii autonomeoug 55legea 15impozit pe profit

In studiul de caz urmator, dezbatem situatia in care, in urma efectuarii inspectiei fiscale, o unitate economica a efectuat achizitii care erau interzise conform actelor normative OUG nr.55/2010 si OUG 44/2011. Ca urmare, organele de inspectie fiscala au stabilit cheltuieli suplimentare nedeductibile reprezentand cheltuiala cu achizitiile mai sus mentionate. Se va vedea care este temeiul legal prin care aceasta cheltuiala devine nedeductibila.

Infiintarea si functionarea regiilor autonome ca persoane juridice este reglementata de Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, cu modificarile ulterioare.

Regiile autonome de interes national se pot infiinta prin hotarari ale guvernului, iar cele de interes local prin hotarari ale organelor judetene si municipale ale administratiei de interes local.

Prin actul de infiintare a regiei autonome se stabileste obiectul sau de activitate, patrimoniul, denumirea si sediul principal. Regiile autonome se inregistreaza la registrul comertului (conform prevederilor Legii nr. 26/1990).

Regiile autonome pot infiinta la randul lor fabrici, ateliere, servicii, sucursale si alte asemenea subunitati necesare realizarii obiectului de activitate. Regiile autonome sunt, potrivit prevederilor art.13 din Codul fiscal, platitoare de impozit pe profitul impozabil rezultat din activitatea desfasurata.

Prevederile actelor normative la care faceti referire in intrebarea d-voastra, respectiv OUG nr. 55/2010 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice, aprobata prin Legea nr. 33/2011 nu vi se aplica deoarece se adreseaza institutiilor publice centrale si locale, iar OUG nr. 44/2011 privind masuri economico-financiare aplicabile operatorilor economici prevazuti in OUG nr. 79/2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2010 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice se aplica si regiilor autonome a caror conducere este asigurata prin contract de mandat in conditiile Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare.
Din intrebarea d-voastra nu rezulta la ce achizitii nu v-au fost recunoscute cheltuielile si nici perioada pentru care a avut loc controlul. Mentionam ca organele fiscale au in atributiile lor numai administrarea impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat si bugetelor locale, prevazute de Codul fiscal.

          Deoarece informatiile prezentate de d-voastra sunt insuficiente pentru elaborarea unui raspuns la obiect, mentionam ca in perioada 1 mai 2009 – 31 decembrie 2010 erau limitate (conform prevederilor art. 21, alin. (4), lit. t), cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care erau destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care nu depaseau 3.500 kg si care nu aveau mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta regiei, cu exceptiile expres prevazute de lege.

Totodata, conform prevederilor Codului fiscal, cheltuielile prevazute de art. 21, alin. (4) sunt considerate cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit.

Pentru obtinerea unor informatii reale va rugam sa reveniti cu date suplimentare si la obiect (de ex., ce cheltuieli nu v-au fost recunoscute la calculul impozitului pe profit) indicandu-ne si actul normativ invocat in actul de control.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuielicalcul impozitcodul fiscalregii autonomeoug 55legea 15impozit pe profit


Data aparitiei: 07 August 2014

Votati articolul "Cum deducem cheltuielile si cum calculam impozitul pe profit pentru o regie autonoma?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X