email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care vor fi impozitele si taxele pentru un contract de mandat?

contract de mandatcod fiscalsalariiaccidente de muncad 112declaratia 112fond de garantare

In cazul urmator, societatea analizata este o societate pe actiuni(situatii financiare auditate). Conform L 31/1990 administrarea societatii se face pe baza de contract de administrare si contract de management.
In acest sens, societatea are incheiate urmatoarele contracte:

- un contract de mandat pentru administrator societate (persoana este pensionar in sistemul public de pensii);

-doua contracte de mandat pt. administrator societate(persoanele nu sunt asigurate in sistemul public de pensii);

-pentru functia de director general si director executiv au fost incheiate contracte de  management (persoanele nu sunt pensionari si nu sunt astfel in sistemul public de pensii).

Una din persoane este atat administrator, cat si director general (are doua contracte-unul de administrare si unul de management).

Vom vedea care sunt impozitele care se retin si se platesc pentru fiecare categorie enumerata mai sus si care este sectiunea din D112 folosita pentru declararea acestor venituri.

De asemenea, vom vedea cum se declara in D112 in cazul persoanei care are atat contract de mandat, cat si contract de management si daca se cumuleaza veniturile din fiecare contract sau se declara separat.

Potrivit prevederilor art. 55 alin 2  din Codul Fiscal, la litera j este venit asimilat salariilor in vederea impunerii indemnizatia administratorilor, precum si suma din profitul net cuvenite administratorilor societatilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor.

Potrivit prevederilor art. 296^4 lit. e) in baza lunara de calcul al contributiilor sociale individuale obligatorii, este cuprinsa remuneratia administratorilor societatilor comerciale, companiilor/ societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati/ numiti in conditiile legii, precum si sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie.

Aceste venituri nu sunt cuprinse in baza de calcul a fondului pentru somaj potrivit prevederilor art. 296^16 lit. c1 si c3, la contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale potrivit prevederilor lit. d1.
 
Nu se calculeaza sume pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, nefiind un contract de munca la baza.
 
Contributiile sociale precum si impozitul se declara de catre prin declaratia 112 – se completeaza categoria Alte persoane care obtin venituri asimilate salariilor.

In concluzie, pentru veniturile obtinute in baza unui contract de administrare indiferent daca persoana este pensionara sau nu, se datoreaza:
- Contributia de asigurari sociale angajat si angajator
- Contributia de asigurari sociale de sanatate angajat si angajator
           - impozit pe venituri salariale
            - contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
 
 Administratorii care isi desfasoara functia in baza unui contract de administrare nu pot primi tichete de masa.
 
Potrivit prevederilor art. 55 alin (2) lit. d^1) din Codul Fiscal
regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si remuneratiei obtinute de directori in baza unui contract de mandat conform prevederilor legii societatilor fiind venit  considerate asimilate salariilor.

Astfel, impozitul retinut este de 16% din venitul impozabil. In ceea ce priveste contributiile sociale:
Potrivit prevederilor art. 296^4 alin (1) lit. f) baza lunara de calcul al contributiilor sociale individuale obligatorii, reprezinta castigul brut realizat din activitati dependente, in tara si in strainatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, care include si remuneratia obtinuta de directorii cu contract de mandat si de membrii directoratului de la societatile comerciale administrate in sistem dualist, potrivit legii, precum si drepturile cuvenite managerilor, in baza contractului de management prevazut de lege.
 
Veniturile obtinute in baza contractului de mandate nu sunt scutite de la plata niciunei contributii sociale.

Astfel pentru aceste venituri, care sunt asimilate salariilor se calculeaza si se retin:

    CAS individual  10,5%
    Sanatate individual 5.5%
    Somaj 0.5%
    Impozit pe venit 16%

Contributiile sociale precum si impozitul se declara de catre prin declaratia 112 – se completeaza categoria Alte persoane care obtin venituri asimilate salariilor.
 
Contractul de mandat nu se inregistreaza in Revisal, aceasta aplicatie fiind utilizata numai pentru contractele individuale de munca.
 
Persoana ce obtine venituri din contract de mandate se inregistreaza la organul fiscal de care apartine prin depunerea declaratiei 020. In declaratia 112 raportarea se face pe totalul sumelor pe acelasi CNP.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de mandatcod fiscalsalariiaccidente de muncad 112declaratia 112fond de garantare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Octombrie 2014


Votati articolul "Care vor fi impozitele si taxele pentru un contract de mandat?":
Rating:

Nota: 2.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducere personala valabila incepand cu 2016

Intrebare: Daca ambii parinti ai unui copil minor sunt angajati, copilul poate fi considerat in intretinerea ambilor parinti? Se acorda deci, deducerea personala suplimentara pentru ambii parinti?

Raspuns: Conform prevederilor Codului fiscal, din 2016, deducerea pentru copii minori se atribuie fiecarui...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Octombrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X