Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Servicii de publicitate efectuate in Romania pentru o societate cu sediul in UE

servicii de publicitatepersoane impozabilecod fiscalneimpozabilfactura


O societate din Romania factureaza servicii de publicitate efectuate in Romania pentru o societate cu sediul in UE. Serviciul este impozabil, stabilim daca se declara in declaratia 390.

Serviciile  prestate in beneficiul unei persoane impozabile stabilite in afara teritoriului Romaniei este neimpozabil in Romania, fiind aplicabile prevederile regulii generale de taxare de la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.

Conform acestei reguli de taxare, chiar daca serviciile sunt prestate efectiv pe teritoriul Romaniei, se considera ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este "locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice", deci in tara UE respectiva.

Pentru acest serviciu trebuie sa indepliniti urmatoarele obligatii fiscale:
-    emiteti factura in valuta negociata prin contract, la data prestarii serviciului, prin inserarea tuturor informatiilor impuse prin art. 155 alin. (19) din Codul fiscal;
-    nu colectati TVA;
-    inscrieti pe factura mentiunea "neimpozabil in Romania  conform art. 133 alin.(2) din Codul fiscal", mentiune obligatorie in baza prevederilor articolului 155, alineatul 19, litera l) din Codul fiscal;
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018


Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici



-    inscrieti codul valid de identificare al partenerului intracomunitar;
-    inregistrati factura in evidenta contabila la cursul valutar din data emiterii facturii;
-    evidentiati factura emisa in jurnalul pentru vanzari;
-    raportati operatiunea prin decontul de TVA la randul 3 denumit "Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal cu reportarea sumei la randul 3.1 "Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata";
- raportati operatiunea in declaratia 390 VIES cu cod P;
Decontul de TVA cod 300 si declaratia cod 390 se transmit organului fiscal competent din Romania pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care serviciul a fost prestat si facturat. In cazul in care perioada fiscala pentru TVA este trimestrul calendaristic declaratia 300 se depune trimestrial.

Asadar, nu aveti obligatia  sa colectati TVA iar pentru achzitiile aferente indeplinirii acestu contract de prestari servicii aveti drept de deducere integral pentru TVA.
Conform. art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, prestarea de servicii catre sociatatea din UE, este neimpozabila in Romania.
Valoarea operatiunii se raporteaza atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 3 si la randul 3.1 cat si prin declaratia informativa cod 390. Operatiunea se incadreaza in categoria prestarilor intracomunitare de servicii.
 
Insa atat prestatorul cat si beneficiarul trebuie sa aiba cod valid de TVA (VIES) , iar prestatorul din Romania trebuie sa fie inscris in Registrul operatorilor intracomunitari (art. 158^2 Cod fiscal).

Numai daca beneficiarul din UE cominica prestatorului codul sau valid de TVA, opetariunea este neimpozabila in Romania, ci la beneficiar.
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
servicii de publicitatepersoane impozabilecod fiscalneimpozabilfactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Decembrie 2014


Votati articolul "Servicii de publicitate efectuate in Romania pentru o societate cu sediul in UE":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Persoana care a intocmit actul de intrare nu mai este angajata institutiei noastre publice din anul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decizie CJUE cu impact MARE: penalitatile comerciale din contracte pot fi supuse TVA

    • Firmele care inchiriaza proprietati sau prestatorii de servicii pe baza de abonament, asa cum sunt  telecomunicatiile (telefonie, internet, televiziune), utilitatile publice, publicatiile electronice si altele, vor fi afectate de o decizie recenta pe care a luat-o CJUE (Curtea de Justitie a Uniunii Europene). S-ar putea ca sumele pe care le incaseaza aceste categorii de companii pentru incetarea contractelor de catre clienti sau din motive imputabile acestora inainte de expirarea...» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • Proiect: Depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat la rubrica “Transparenta decizionala”, pentru consultare publica, un proiect de ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si pentru reglementarea unor aspecte contabile.   &n...» citeste mai departe aici

  • ANAT: Vouchere de vacanta in valoare de 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie

    • Valoarea voucherelor de vacanta a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o suma de 8,4 ori mai mare fata de cea de anul trecut. In primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanta pe hartie si suport electronic, potrivit unui comunicat al ANAT, asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania. Potrivit estimarilor ANAT, potentialul pietei ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X