email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA deductibil. Cum stabilim ce cheltuieli de protocol se pot deduce?

tva deductibildeducerecheltuieli de protocoldeducere tvafactura

In cazul de mai jos, avem in rulajul contului 623 protocol pentru care s-a exercitat dreptul de TVA la data facturii in suma de 500 lei, dar si protocol extern inregistrat fara evidentiere TVA,precum si intern pentru care nu s-a exercitat drept deducere TVA in suma de 2.000 lei.

Suma protocol deductibil 2% la calcul profit impozabil la data de 31.12.15 este 800 lei. Vom stabili daca trebuie intocmita autofactura daca suma protocol pentru care s-a exercitat drept deducere TVA este inferioara sumei deductibile de 2%.

De asemenea, vom vedea daca trebuie determinata proportia de cota purtatoare de TVA nepurtator de cota din cei 2% deductibili si intocmita autofactura pentru diferenta 500 lei - 160 lei (20% protocol intern purtator de TVA din total rulaj cont 623 = 2.500 lei x 800 lei cat sunt cei 2% deductibili).

Incepand cu anul 2013, regulile de deducere a TVA pentru protocol s-au schimbat. Astfel, putem avea trei situatii distincte:

1. In cazul acordarii de bunuri sub forma de cadouri, in cadrul actiunilor de protocol, vom aplica prevederile pct. 10, lit. a) din normele de aplicare a Codului Fiscal valabil pana la 31.12. 2015 (Legea 571/2003):

"Bunurile de mica valoare acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea fiecarui cadou oferit este mai mica sau egala cu plafonul de 100 lei, exclusiv TVA. Cadoul cuprinde unul sau mai multe bunuri oferite gratuit. in situatia in care persoana impozabila a oferit si cadouri care depasesc individual plafonul de 100 lei, exclusiv TVA, insumeaza valoarea depasirilor de plafon aferente unei perioade fiscale, care constituie livrare de bunuri cu plata, si colecteaza taxa, daca taxa aferenta bunurilor respective este deductibila total sau partial. Se considera ca livrarea de bunuri are loc in ultima zi lucratoare a perioadei fiscale in care au fost acordate bunurile gratuit si a fost depasit plafonul"

2. In cazul meselor servite cu clientii companiei, acestea nu se mai supun niciunei limitari, ci se aplica regulile normale de deducere a taxei, respectiv masa de protocol sa fie realizata in scopul derularii activitatii economice a societatii. In acest sens, se recomanda intocmirea unui referat de aprobare a cheltuielilor de protocol, in care sa se mentioneze scopul intalnirii si persoanele participante sau macar compania.

3. In cazul achizitiilor de produse (cafea, zahar), cu scopul de a fi oferite clientilor, recomandam intocmirea unor referate de aprobare a cheltuielilor de protocol in care sa se mentioneze ca aceste achizitii sunt realizate pentru a fi acordate clientilor companiei.

Cu toate acestea, in cazul unui control fiscal, inspectorii pot anula dreptul de deducere al taxei, daca se constata ca aceste achizitii nu au fost utilizate in scopul mentionat in referatele justicative.

Prin urmare, la finalul anului nu se mai face colectarea TVA pentru valoarea cheltuielilor de protocol care depasesc limita deductibila prevazuta la titlul II "Impozit pe profit".
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 

 


de Bogdan Costea


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tva deductibildeducerecheltuieli de protocoldeducere tvafactura


Data aparitiei: 03 Februarie 2016
Ultima actualizare: 05 Februarie 2016

Votati articolul "TVA deductibil. Cum stabilim ce cheltuieli de protocol se pot deduce?":
Rating:

Nota: 1.78 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X