email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!

Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!
bugetpensionariinvestitiimediu de afaceri

Ministerul Finantelor Publice a publicat documentul cu  strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Printre principalele obiective care trebuie indeplinite in aceasta perioada se numara si adoptarea unor masuri salariale, sociale pentru asigurarea protectiei sociale si securitatii sociale pentru persoane varstnice, pensionari si categoriile cele mai vulnerabile si aflate in dificultate.


Iata intreaga lista cu obiective prezentata de Florin Citu, ministrul Finantelor, pe contul de Facebook:

„- Stimularea, continuarea, consolidarea si mentinerea unei cresteri economice inteligente, sustenabile si inclusive.

- Adoptarea unor masuri salariale, sociale pentru asigurarea protectiei sociale si securitatii sociale pentru persoane varstnice, pensionari si categoriile cele mai vulnerabile si aflate in dificultate.

- Crearea spatiului fiscal pentru alocarea unor sume importante pentru sustinerea investitiilor publice majore si implementarea proiectelor finantate din fonduri europene.

- Crearea unei politici fiscale predictibile pentru sustinerea mediului de afaceri, simplificarea fiscalitatii si fluidizarea proceselor interne.

- Imbunatatirea, aplicarea si consolidarea guvernantei bugetare, cresterea transparentei bugetare si eficientizarea cheltuielilor publice.



- Dezvoltarea si diversificarea instrumentelor de management ale datoriei publice”.



Masurile care au stat la baza Strategiei fiscal bugetare pe orizontul 2020-2022 au fost:

    • actualizarea nivelului accizei specifice pentru tigarete, respective cresterea acesteia de la 366,147 lei/1.000 tigarete la 386,377 lei/1.000 tigarete, avand in vedere ca potrivit Codului fiscal, acciza specifica pentru tigarete se determina pe baza pretului mediu ponderat de vanzare cu amanuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem si al accizei totale;

    • cresterea nivelului accizei totale pentru tigarete de la 483,74 lei/1.000 tigarete la 503.97 lei/1.000 tigarete, incepand cu 1 ianuarie 2020, astfel incat sa fie respectate prevederile art. 10 alin. (2) din Directiva 2011/64/UE privind structura si ratele accizelor aplicate tutunului prelucrat, respectiv acciza globala pe tigarete sa reprezinte cel putin 60% din pretul mediu ponderat de vanzare cu amanuntul al tigaretelor eliberate pentru consum;

    • eliminarea mecanismului platii defalcate a TVA  in  vederea compatibilizarii cu acquis-ul comunitar in domeniu; executarea silita a sumelor existente in contul de TVA se va aplica in mod corespunzator de catre institutiile de credit, in limita sumei totale a obligatiilor bugetare, astfel cum aceasta este individualizata in adresa de infiintare a propririi;

    • incepand cu 1 ianuarie 2020, indemnizatiile lunare pentru functiile de demnitate publica si functiile asimilate acestora, prevazute in anexa IX la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentin la nivelul aferent lunii decembrie 2019;

    • valoarea indemnizatiei de hrana se mentine la nivelul din anul 2019;

    • incepand cu luna ianuarie 2020, cuantumul lunar al indemnizatiei de merit se mentine la nivelul de 6.240 lei;

    • interzicerea cumului pensiei cu salariul in institutii publice, pentru pensionarii care beneficiaza de drepturi de pensie platite din fonduri publice;

    • asigurarea a 2% din PIB pentru aparare.
 

In anul 2019 se estimeaza un deficit cash de 4,43% din PIB reprezentand un derapaj semnificativ fata de tinta stabilita initial de 2,76% din PIB. Aceasta evolutie este determinata in principal de angajarea unor cheltuieli bugetare pe baza unor venituri suplimentare estimate initial care nu s-au materializat in incasari si nici nu au fost luate masuri compensatorii, chiar daca au fost atentionari de la agentiile de rating si organismele internationale din prima parte a anului. De asemenea, noua tinta de deficit bugetar acomodeaza si plata facturilor restante ale administratiei publice centrale si locale catre mediul de afaceri.

Sustinerea mediului de afaceri pentru a crea premisele unei cresteri sustenabile.

Programul „Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor de investitii”, include scheme de ajutor de stat care se aplica atat intreprinderilor mari cat si IMM-urilor, avand ca obiectiv dezvoltarea regionala prin stimularea realizarii de investitii, crearea de noi locuri de munca, precum si modernizarea sau dezvoltarea IMM-urilor, care cuprinde 5 scheme de ajutor de stat, din care:

            ▪ trei scheme de ajutor de stat care sunt inchise pentru emiterea de acorduri pentru finantare, dar pentru care se continua procedurile de plata a ajutorului de stat si de monitorizare a realizarii investitiilor si a crearii locurilor de munca (H.G. nr.1680/2008, H.G. nr.1680/2008, H.G. nr.753/2008, H.G. nr.797/2012);

            ▪ doua scheme de ajutor de stat deschise pentru emiterea de acorduri pentru finantare, instituite prin H.G. nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca, cu modificarile si completarile ulterioare si H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare.

Programul „Transferuri in cadrul schemelor de ajutor de stat reprezentand sume restituite la acciza pentru motorina utilizata drept combustibil”, derulat in perioada 2014-2017 conform prevederilor H.G. nr.537/2014. Pentru a veni in sprijinul operatorilor economici, Guvernul a decis continuarea acestei masuri de ajutor de stat

                • Schema de ajutor de stat are un buget maxim estimat de 90.000 mii lei, cu posibilitatea suplimentarii.
                • Numarul total estimat al operatorilor economici care urmeaza sa beneficieze de ajutor de stat in baza schemei este de 1500.

Programul de internationalizare pentru IMM prin care se se finanteaza, prin alocatie financiara nerambursabila, atat participari ale operatorilor economici romani la targuri si expozitii cu caracter international organizate in statele membre ale Uniunii Europene si in tarile terte, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, cat si misiuni economice. Programul promoveaza  dezvoltarea de noi politici publice necesare relansarii economice, reducerii somajului prin crearea de noi locuri de munca, stimularea comunicarii si a parteneriatului in afaceri, pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a produselor si serviciilor pe noi piete. Se va urmari evaluarea acestui program in vederea eficientizarii acestuia.
 

Ministerul Finantelor Publice va continua sustinerea mediului de afaceri prin intermediul masurilor de sprijin de natura ajutorului de stat, cu respectarea reglementarilor comunitare in domeniu, urmarind cu predilectie:

    • selectarea investitiilor cu real impact asupra dezvoltarii regionale prin crearea de noi locuri de munca si, implicit, cresterea contributiilor intreprinderilor finantate prin plata de taxe si impozite la bugetul general consolidat al statului, precum si la bugetele locale;

    • alocarea eficienta si transparenta a resurselor bugetare prin politica ajutorului de stat, conform prevederilor comunitare si nationale in domeniu;
|
    • imbunatatirea planificarii activitatii de analiza si control in vederea eficientizarii emiterii acordurilor de finantare si efectuarii platilor, imbunatatirea comunicarii cu mediul de afaceri;

    • sprijinirea tuturor intreprinderilor care realizeaza investitii si creeaza noi locuri de munca, participand astfel activ la reducerea decalajelor economice dintre regiuni si la scaderea somajului;

    • cresterea cifrei de afaceri, datorita dezvoltarii si modernizarii intreprinderilor mari si a IMM-urilor, respectiv dezvoltarea furnizorilor de active, materii prime, materiale.


Alte masuri pentru stimularea cresterii economice

    • Reforme structurale in sectorul companiilor, respectiv imbunatatirea guvernantei corporative reprezinta  o prioritate pentru guvern, prin actiuni privind  continuarea procesului de restructurare/reorganizare si eficientizare  acestora.   

    • Consolidarea investitiilor publice, in special in infrastructura, este esentiala pentru o expansiune economica mai echilibrata.

Astfel:
    • In domeniul transporturilor, strategia Programului de guvernare pentru domeniul „transporturi si infrastructura“ este cresterea conectivitatii nationale intre polii de crestere economica ai Romaniei si a conectivitatii transeuropene pentru societate si mediul de afaceri, avand ca obiectiv implementarea unui sistem de transport eficient economic, sustenabil, sigur, cu impact redus asupra mediului si se refera la dezvoltarea infrastructurii de transport de-a lungul retelei TEN-T,  modernizarea si mentenanta infrastructurii de transport existente.

    • Master Planul General de Transport din Romania (MPGT) elaborat pentru perioada pana in 2020 si 2030 va furniza elementele necesare pentru prioritizarea investitiilor in domeniul transportului, pentru toate modurile de transport (rutier, feroviar, naval, aerian, multimodal), pe baza unei analize multicriteriale si totodata, evidentiindu-se alocarile de fonduri necesare pe programe europene pentru perioada 2019-2021.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bugetpensionariinvestitiimediu de afaceri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 13 Decembrie 2019


Votati articolul "Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X