email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!

Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!
bugetpensionariinvestitiimediu de afaceri

Ministerul Finantelor Publice a publicat documentul cu  strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Printre principalele obiective care trebuie indeplinite in aceasta perioada se numara si adoptarea unor masuri salariale, sociale pentru asigurarea protectiei sociale si securitatii sociale pentru persoane varstnice, pensionari si categoriile cele mai vulnerabile si aflate in dificultate.


Iata intreaga lista cu obiective prezentata de Florin Citu, ministrul Finantelor, pe contul de Facebook:

„- Stimularea, continuarea, consolidarea si mentinerea unei cresteri economice inteligente, sustenabile si inclusive.

- Adoptarea unor masuri salariale, sociale pentru asigurarea protectiei sociale si securitatii sociale pentru persoane varstnice, pensionari si categoriile cele mai vulnerabile si aflate in dificultate.

- Crearea spatiului fiscal pentru alocarea unor sume importante pentru sustinerea investitiilor publice majore si implementarea proiectelor finantate din fonduri europene.

- Crearea unei politici fiscale predictibile pentru sustinerea mediului de afaceri, simplificarea fiscalitatii si fluidizarea proceselor interne.

- Imbunatatirea, aplicarea si consolidarea guvernantei bugetare, cresterea transparentei bugetare si eficientizarea cheltuielilor publice.



- Dezvoltarea si diversificarea instrumentelor de management ale datoriei publice”.



Masurile care au stat la baza Strategiei fiscal bugetare pe orizontul 2020-2022 au fost:

    • actualizarea nivelului accizei specifice pentru tigarete, respective cresterea acesteia de la 366,147 lei/1.000 tigarete la 386,377 lei/1.000 tigarete, avand in vedere ca potrivit Codului fiscal, acciza specifica pentru tigarete se determina pe baza pretului mediu ponderat de vanzare cu amanuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem si al accizei totale;

    • cresterea nivelului accizei totale pentru tigarete de la 483,74 lei/1.000 tigarete la 503.97 lei/1.000 tigarete, incepand cu 1 ianuarie 2020, astfel incat sa fie respectate prevederile art. 10 alin. (2) din Directiva 2011/64/UE privind structura si ratele accizelor aplicate tutunului prelucrat, respectiv acciza globala pe tigarete sa reprezinte cel putin 60% din pretul mediu ponderat de vanzare cu amanuntul al tigaretelor eliberate pentru consum;

    • eliminarea mecanismului platii defalcate a TVA  in  vederea compatibilizarii cu acquis-ul comunitar in domeniu; executarea silita a sumelor existente in contul de TVA se va aplica in mod corespunzator de catre institutiile de credit, in limita sumei totale a obligatiilor bugetare, astfel cum aceasta este individualizata in adresa de infiintare a propririi;

    • incepand cu 1 ianuarie 2020, indemnizatiile lunare pentru functiile de demnitate publica si functiile asimilate acestora, prevazute in anexa IX la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentin la nivelul aferent lunii decembrie 2019;

    • valoarea indemnizatiei de hrana se mentine la nivelul din anul 2019;

    • incepand cu luna ianuarie 2020, cuantumul lunar al indemnizatiei de merit se mentine la nivelul de 6.240 lei;

    • interzicerea cumului pensiei cu salariul in institutii publice, pentru pensionarii care beneficiaza de drepturi de pensie platite din fonduri publice;

    • asigurarea a 2% din PIB pentru aparare.
 

In anul 2019 se estimeaza un deficit cash de 4,43% din PIB reprezentand un derapaj semnificativ fata de tinta stabilita initial de 2,76% din PIB. Aceasta evolutie este determinata in principal de angajarea unor cheltuieli bugetare pe baza unor venituri suplimentare estimate initial care nu s-au materializat in incasari si nici nu au fost luate masuri compensatorii, chiar daca au fost atentionari de la agentiile de rating si organismele internationale din prima parte a anului. De asemenea, noua tinta de deficit bugetar acomodeaza si plata facturilor restante ale administratiei publice centrale si locale catre mediul de afaceri.

Sustinerea mediului de afaceri pentru a crea premisele unei cresteri sustenabile.

Programul „Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor de investitii”, include scheme de ajutor de stat care se aplica atat intreprinderilor mari cat si IMM-urilor, avand ca obiectiv dezvoltarea regionala prin stimularea realizarii de investitii, crearea de noi locuri de munca, precum si modernizarea sau dezvoltarea IMM-urilor, care cuprinde 5 scheme de ajutor de stat, din care:

            ▪ trei scheme de ajutor de stat care sunt inchise pentru emiterea de acorduri pentru finantare, dar pentru care se continua procedurile de plata a ajutorului de stat si de monitorizare a realizarii investitiilor si a crearii locurilor de munca (H.G. nr.1680/2008, H.G. nr.1680/2008, H.G. nr.753/2008, H.G. nr.797/2012);

            ▪ doua scheme de ajutor de stat deschise pentru emiterea de acorduri pentru finantare, instituite prin H.G. nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca, cu modificarile si completarile ulterioare si H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare.

Programul „Transferuri in cadrul schemelor de ajutor de stat reprezentand sume restituite la acciza pentru motorina utilizata drept combustibil”, derulat in perioada 2014-2017 conform prevederilor H.G. nr.537/2014. Pentru a veni in sprijinul operatorilor economici, Guvernul a decis continuarea acestei masuri de ajutor de stat

                • Schema de ajutor de stat are un buget maxim estimat de 90.000 mii lei, cu posibilitatea suplimentarii.
                • Numarul total estimat al operatorilor economici care urmeaza sa beneficieze de ajutor de stat in baza schemei este de 1500.

Programul de internationalizare pentru IMM prin care se se finanteaza, prin alocatie financiara nerambursabila, atat participari ale operatorilor economici romani la targuri si expozitii cu caracter international organizate in statele membre ale Uniunii Europene si in tarile terte, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, cat si misiuni economice. Programul promoveaza  dezvoltarea de noi politici publice necesare relansarii economice, reducerii somajului prin crearea de noi locuri de munca, stimularea comunicarii si a parteneriatului in afaceri, pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a produselor si serviciilor pe noi piete. Se va urmari evaluarea acestui program in vederea eficientizarii acestuia.
 

Ministerul Finantelor Publice va continua sustinerea mediului de afaceri prin intermediul masurilor de sprijin de natura ajutorului de stat, cu respectarea reglementarilor comunitare in domeniu, urmarind cu predilectie:

    • selectarea investitiilor cu real impact asupra dezvoltarii regionale prin crearea de noi locuri de munca si, implicit, cresterea contributiilor intreprinderilor finantate prin plata de taxe si impozite la bugetul general consolidat al statului, precum si la bugetele locale;

    • alocarea eficienta si transparenta a resurselor bugetare prin politica ajutorului de stat, conform prevederilor comunitare si nationale in domeniu;
|
    • imbunatatirea planificarii activitatii de analiza si control in vederea eficientizarii emiterii acordurilor de finantare si efectuarii platilor, imbunatatirea comunicarii cu mediul de afaceri;

    • sprijinirea tuturor intreprinderilor care realizeaza investitii si creeaza noi locuri de munca, participand astfel activ la reducerea decalajelor economice dintre regiuni si la scaderea somajului;

    • cresterea cifrei de afaceri, datorita dezvoltarii si modernizarii intreprinderilor mari si a IMM-urilor, respectiv dezvoltarea furnizorilor de active, materii prime, materiale.


Alte masuri pentru stimularea cresterii economice

    • Reforme structurale in sectorul companiilor, respectiv imbunatatirea guvernantei corporative reprezinta  o prioritate pentru guvern, prin actiuni privind  continuarea procesului de restructurare/reorganizare si eficientizare  acestora.   

    • Consolidarea investitiilor publice, in special in infrastructura, este esentiala pentru o expansiune economica mai echilibrata.

Astfel:
    • In domeniul transporturilor, strategia Programului de guvernare pentru domeniul „transporturi si infrastructura“ este cresterea conectivitatii nationale intre polii de crestere economica ai Romaniei si a conectivitatii transeuropene pentru societate si mediul de afaceri, avand ca obiectiv implementarea unui sistem de transport eficient economic, sustenabil, sigur, cu impact redus asupra mediului si se refera la dezvoltarea infrastructurii de transport de-a lungul retelei TEN-T,  modernizarea si mentenanta infrastructurii de transport existente.

    • Master Planul General de Transport din Romania (MPGT) elaborat pentru perioada pana in 2020 si 2030 va furniza elementele necesare pentru prioritizarea investitiilor in domeniul transportului, pentru toate modurile de transport (rutier, feroviar, naval, aerian, multimodal), pe baza unei analize multicriteriale si totodata, evidentiindu-se alocarile de fonduri necesare pe programe europene pentru perioada 2019-2021.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bugetpensionariinvestitiimediu de afaceri


Data aparitiei: 13 Decembrie 2019

Votati articolul "Finantele anunta strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2020-2022. Iata lista de obiective!":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X