Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Extindere activitati. Utilizarea casei de marcat. Registrul de casa

Data actualizarii: 09 Decembrie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
casa de marcatOMFP 3055/2009OMEF 3512/2008Registrul de casa




Intrebare:

O societate desfasoara activitatea principala comert cu amanuntul (vanzare mat.contructii), de o luna a inceput si o activitate secundara (aranjamente florale). Activitatile se desfasoara la punctul de lucru unde exista o singura casa de marcat. Poate fi folosita aceeasi casa de marcat pentru ambele activitati? Se vor organiza cheltuielile si veniturile separat pe activitati sau registrul de casa poate fi unul singur pentru ambele activitati?

Raspuns:

Casa de marcat se poate utiliza pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate  de o societate comerciala la un punct de lucru. O casa de marcat nu va putea fi, insa, folosita in mai multe locatii.

Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile cuprinsa in Anexa 2 la OMEF 3512/2008 , Registrul de casa (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA) serveste ca:

   - document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii, pe baza actelor justificative;
   - document de stabilire, la sfarsitul fiecarei zile, a soldului de casa;
   - document de inregistrare in contabilitate a operatiunilor de casa.
Se intocmeste in doua exemplare, manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, zilnic, de catre persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justificative de incasari si plati.

Ca atare, la punctul de lucru se va intocmi un singur Registru de casa, de catre persoana care are calitatea de casier.

In conformitate cu prevederile pct. 264 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , conturile sintetice de venituri si de cheltuieli se pot dezvolta pe conturi analitice, potrivit necesitatilor proprii ale societatii. Astfel, in situatia in care se doreste o evidenta a veniturilor si cheltuielilor pentru fiecare activitate in parte, se vor crea analitice distincte la conturile de venituri si cheltuieli.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X