Ce putem face in situatia in care, pe facturile de achizitie de la furnizor, datele de identificare ale beneficiarului nu sunt completate integral sau au intervenit erori observate abia ulterior? Deoarece aceasta situatie se intalneste in mod frecvent, am considerat ca precizarile de mai jos, cu rol de solutionare, se vor dovedi utile.
Raspuns:
Potrivit prevederilor art. 159 alin. (1) din Codul fiscal, corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;
b) in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.
Potrivit pct. 81 indice 2 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal furnizorul/prestatorul are dreptul sa aplice prevederile art. 159 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal pentru a corecta anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) din Codul fiscal , care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.
Astfel, veti solicita furnizorului sa emita o facture cu semnul minus in care sa inscrie numarul si data documentului corectat si concomitent sa emita o factura cu informatiile corecte care va fi anexata la facture initial.