email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Renovare spatiu detinut prin comodat. Cheltuieli deductibile

comodatcomert cu amanuntulOMFP 3055/2009Legea 287/2009


Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care face comert cu amanuntul si care dispune de sediu in baza unui contract de comodat. Vom vedea ce clauze vor fi prinse in contractul de comodat astfel ca la un control sa fie justficata tratarea cheltuielilor aferente renovarii drept cheltuieli deductibile.


Solutia consultantului:

Consideram ca este dreptul societatii sa decida efectuarea acestor cheltuieli, cuprinzand o clauza in contractul de comodat, avand in vedere prevederea de la art. 2151 coroborat cu art. 2144 din Codul civil, adoptat prin Legea 287/2009.
 
Din punctul de vedere al deducerii cheltuielii, aceasta trebuie inteleasa conform regulii generale de deducere a oricarei cheltuieli, respectiv identificarea scopului realizarii de venituri impozabile, conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal. Astfel, cheltuielile sunt deductibile daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri.
 
In mod similar, si TVA de la aceste achizitii poate fi dedusa daca achizitiile sunt utilizate in scopul realizarii de activitati economice, taxabile din punctul de vedere al TVA, conform art. 145 din Codul fiscal.
 
Insa, tratamentul definitoriu din acest caz este identificarea situatiei de inregistrare a unei cheltuieli aferente perioadei sau a unei modernizari ce se va amortiza pe perioada de detinere a cladirii.

Potrivit art. 111 alin. (2) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, regimul cheltuielilor ulterioare, in legatura cu active imobilizate este acelasi si pentru activele detinute prin comodat/inchiriere/locatie de gestiune cu cel al activelor detinute in proprietate.
 
Practic si pentru activele detinute prin comodat/inchiriere/locatie de gestiune, eventualele modernizari sau numai cheltuielile cu acestea, se inregistreaza in evidenta contabila utilizand acelasi conturi ca si pentru activele din proprietatea societatii, respectand aceleasi reglementari contabile.
 
Conform pct. 107 din OMFP 3055/2009, o modernizare se considera realizata, numai daca sunt inregistrate cumulativ doua conditii:
a) se realizeaza o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali;
b) se estimeaza rezultate economice imbunatatite fata de cele initiale, fie prin eventuale preturi de vanzare mai mari, fie prin reducerea de costuri, cum ar fi costurile cu intretinerea.
 
Daca nu sunt indeplinite aceste conditii, sumele sunt considerate cheltuieli ale perioadei.
 
Astfel, noi consideram ca daca se inregistreaza o modernizare, aveti obligatia sa notificati proprietarul pentru recalculul taxelor locale. Modernizarea se amortizeaza pe perioada de detinere a cladirii, conform art. 24 conform art. 24 alin. (11) lit. c) din Codul fiscal.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comodatcomert cu amanuntulOMFP 3055/2009Legea 287/2009


Data aparitiei: 26 Noiembrie 2012

Votati articolul "Renovare spatiu detinut prin comodat. Cheltuieli deductibile":
Rating:

Nota: 3.4 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X