Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ajustare TVA pentru bunuri de capital. Ce regim fiscal se aplica si cum inregistram in contabilitate?

ajustare TVAbunuri de capitalcodul fiscalplatitor tvaplafon tva

In analiza urmatoare, stabilim daca inregistram in contabilitate ajustarea TVA pentru bunuri de capital achizitionate inainte cu 90 zile de a deveni platitor de TVA. Firma a inregistrat imobilizarea cu tot cu TVA in luna decembrie 2015 si a devenit platitoare de TVA in luna martie 2016 prin depasirea plafonului de TVA. Stabilim care sunt articolele contabile aferente.

Din precizarile efectuate, intelegem ca in urma inregistrarii in scopuri de TVA in anul 2016, societatea dumneavoastra doreste sa inregistreze in contabilitate ajustarea de TVA aferenta bunurilor de capital achizitionate in anul 2015 (cu 90 de zile inainte de obtinerea codului de TVA), in conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a art. 310 din Codul fiscal, dupa cum urmeaza:

In sensul art. 310 alin. (11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa prin optiune conform prevederilor art. 310 alin. (3), coroborate cu prevederile art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal
, si persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa in cazul depasirii plafonului de scutire in termenul stabilit la art. 310 alin. (6) din Codul fiscal au dreptul la ajustarea taxei deductibile aferente:

b) bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, aflate in proprietatea sa in momentul trecerii la regimul normal de taxa, in conformitate cu prevederile art. 305 din Codul fiscal;

Astfel, prevederile art. 305 alin. (2) din Codul fiscal mentioneaza cu privire la perioada de ajustare faptul ca taxa deductibila se ajusteaza dupa cum urmeaza:

a) pe o perioada de 5 ani, pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat cele prevazute la lit. b);

b) pe o perioada de 20 de ani, pentru constructia sau achizitia unui bun imobil, precum si pentru transformarea sau modernizarea unui bun imobil, daca valoarea fiecarei transformari sau modernizari este de cel putin 20% din valoarea totala a bunului imobil/partii de bun imobil dupa transformare sau modernizare.

Conform informatiilor prezentate, in cazul dumneavoastra perioada de ajustare va incepe cu data de 1 ianuarie a anului in care bunurile de capital au fost achizitionate, mai precis anul 2015, aplicand regulile art. 305 alin. (3) din Codul fiscal. Totodata, potrivit Normelor metodologice de aplicare ale art. 305 din Codul fiscal, ajustarea deducerii se realizeaza pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul in care apare evenimentul care genereaza ajustarea.

De exemplu, presupunem ca bunul de capital aflat in discutie este o cladire. Societatea dumneavoastra a achizitionat cladirea in anul 2015 si nu a dedus TVA-ul aferent la data achizitiei. In martie 2016 societatea obtine codul de inregistrare in scopuri de TVA. In acest caz, perioada de ajustare este de 20 de ani, deoarece este vorba despre un bun imobil. Aceasta va incepe cu data de 1 ianuarie 2015 si se va efectua pana in anul 2034 inclusiv. Asadar, ajustarea pozitiva se va efectua pentru perioada ramasa din perioada de ajustare, si anume 19 ani (2034-2016). La inregistrarea in scopuri de TVA, societatea dumneavoastra va ajusta 19 douazecimi din TVA-ul nededus la data achizitiei imobilului.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii



Inregistrarile contabile cu privire la aceasta ajustare pentru exemplul descris, vor fi 212 = 404 cu suma de ajustat in rosu (cu minus) si apoi 4426 = 404 cu suma de ajustat cu plus.

Trebuie sa aveti in vedere insa si faptul ca, in Normele metodologice de aplicare a art. 305 din Codul fiscal se mentioneaza urmatoarele:

In sensul art. 305 alin. (9) din Codul fiscal, nu se efectueaza ajustarea taxei deductibile aferente bunurilor de capital in situatia in care suma care ar rezulta ca urmare a fiecarei ajustari aferente unui bun de capital este mai mica de 1.000 lei.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajustare TVAbunuri de capitalcodul fiscalplatitor tvaplafon tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016


Votati articolul "Ajustare TVA pentru bunuri de capital. Ce regim fiscal se aplica si cum inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

II cu 2 puncte de lucru - registre obligatorii

Intrebare: Buna ziua, multumesc doamnelor care mi-au raspuns!
Revin cu intrebarea de aseara "As dori sa va intreb ce registre trebuie sa intocmeasca obligatoriu o intreprindere individuala care are 2 puncte de lucru, cu obiecte de activitate diferite. Mentionez ca are 2 case de marcat; chiar daca e vorba de o contabilitate simplificata, nu ar trebui sa aiba 2 registre de incasari si plati, 2 registre unice de control pentru fiecare punct de lucru, registre inventar...sau e de ajuns sa tina doar gestiunile separat pe 2 rapoarte de gestiune?"

Precizez ca nu sunt salariati pe nici un punct de lucru, ci doar reprezentantul intreprinderii individuale; deci nu trebuie sa se mai inregistreze pentru acest punct de lucru, doar ca de la Finante mi-au spus ca nu trebuie completate registre separate, ci ca se trece totul in registrul de incasari si plati se trec documentele in ordine cronologica, dar nu exista un sold de casa cum este evidentiat in registrul de casa la societatile comerciale.
Deci, corect este sa am registre separate pentru fiecare punct de lucru al intreprinderii individuale (pentru punctul de lucru nu am alt cod de identificare fiscala, ci numai alt sediu)?
Va multumesc.

Raspuns: In cazul in care intreprinderea individuala are deschise doua puncte de lucru, registrele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X