In ce priveste Proiectul de lege privind anularea unor obligatii fiscale inregistrat la Senat cu nr. L235/2015, care in forma sa initiala cuprindea prevederi doar pentru intreprinzatorii din sectorul transporturilor internationale de aplicare a anularii diferentelor de obligatii fiscale principale si/sau obligatiile fiscale accesorii stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisa si comunicata contribuabilului, ca urmare a recalificarii sumelor reprezentand indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii transfrontaliere, CNIPMMR a formulat propuneri de completare a sectoarelor de activitate pentru care sa se aplice masura amnistiei fiscale, avand in vedere urmatoarele considerente:
- numeroasele solicitari primite de la membrii CNIPMMR de rezolvare a problemei controalelor si masurilor excesive stabilite pentru intreprinderile cu salariati delegati transfrontalier, in special din sectorul constructiilor, dar si din sectorul petrolier;
- rezultatele sondajului realizat pe portalul www.immromania.ro, la nivelul membrilor portalului si ai CNIPMMR in perioada 12-23 Martie 2015, care a vizat stabilirea dificultatilor cu care se confrunta IMM-urile in cazul delegarilor transfrontaliere;
- necesitatea indreptarii situatiilor aparute in practica din cauza interpretarilor diferite a legislatiei actuale referitoare la acordarea drepturilor de care pot beneficia salariatii in cazul executarii de lucrari transfrontaliere, in speta indemnizatia de delegare/detasare si regimul fiscal al acesteia, avand in vedere necorelarile legislatiei interne, respectiv a dispozitiilor din Codul Fiscal, Codul Muncii si din Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale;
- necesitatea aplicarii unui tratament fiscal egal pentru spete si motive identice: intreprinzatorii din sectorul transporturilor internationale si intreprinzatorii din sectorul contructiilor/petrolier, care au executat lucrari in stainatate, cu personal propriu;
- necesitatea aplicarii principiului "in dubio contra fiscum", potrivit caruia in caz de orice dubiu asupra normei aplicabile, susceptibila de interpretari ambigue sau multiple, sau privind existenta faptului impozabil sau naturii acestuia, sa se aplice situatia cea mai favorabila contribuabilului, pentru ca acesta sa nu fie sanctionat pentru imperfectiunile cadrului normativ;
- asigurarea premiselor necesare mentinerii in activitate a unor contribuabili viabili si care s-au dovedit competitivi la nivel transfrontalier, pentru care au fost stabilite obligatii fiscale de natura celor ce fac obiectul proiectului de lege in cuantum foarte mare si prin recuperarea carora s-ar putea ajunge la intrarea in insolventa/faliment a contribuabililor in cauza, cu consecinte sociale si economice deosebit de negative pentru sectorul constructiilor si economia Romaniei;
- necesitatea evitarii multitudinii de litigii generate de actele de control, costisitoare atat pentru contribuabilii contestatori cat si pentru organele fiscale.
Astfel, potrivit Biroului de presa al CNIPMM, aceasta propunere de completare a sectoarelor de activitate pentru care sa se aplice masura anularii diferentelor de obligatii fiscale principale si/sau obligatiile fiscale accesorii stabilite de organul fiscal, ca urmare a recalificarii sumelor reprezentand indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii transfrontaliere a fost transmisa in data de 26.05.2015 membrilor Comisiei pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital din cadrul Senatului Romaniei, care au valorificat-o, extinzand sfera de aplicare a masurii pentru toate sectoarele de activitate.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Examen Consultant Fiscal 2024
Totodata, se mentioneaza ca propunerea CNIPMMR de sustinere a solutiei Comisiei pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital a fost transmisa in data de 15.06.2015 membrilor Comisiei economice, industrii si servicii din cadrul Senatului Romaniei.
CNIPMMR isi exprima multumirea si aprecierea deosebita pentru modul in care membrii comisiilor de specialitate din cadrul Senatului Romaniei au analizat si valorificat propunerile IMM-urilor, astfel asigurand aplicarea unui regim fiscal nediscriminatoriu unor contribuabili aflati intr-o situatie fiscala identica si mentinerea in activitate a unor IMM-uri viabile, care s-au dovedit competitive la nivel transfrontalier, cu evitatea consecintelor sociale si economice deosebit de negative in cazul insolventei/falimentului acestora.