Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Studiu de caz: Avans achizitie marfa de la un furnizor aflat in curs de obtinere a codului de TVA

Data aparitiei: 01 Aprilie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
achizitie marfacod tvaavanscodul fiscalmarfurifacturi storno

In analiza urmatoare, un furnizor a facturat un avans de 10.000 lei la momentul in care nu era platitor de TVA. Acesta a mentionat ca sunt deja in curs procedurile pentru obtinerea codului de TVA. Presupunem ca valoarea finala a marfii va fi de 50.000 lei, fara TVA (produsul tranzactionat este supus taxarii inverse). Vom vedea care sunt implicatiile tranzactiei si cum trebuie intocmite facturile de storno avans si de marfa in cele doua cazuri ipotetice (inclusiv mentiuni de inscris pe acestea, in functie de caz):

1. Furnizorul primeste cod de TVA valid pana la data livrarii si facturarii marfii?
2. Furnizorul primeste cod de TVA dar ii este anulat simultan pentru neindeplinire criterii astfel incat la momentul livrarii are codul de TVA anulat?

In ambele situatii se vor avea in vedere prevederile art. 280 alin. 6 din Codul fiscal si precizarile pct. 23 alin. 2 lit. b din Normele metodologice de aplicare conform carora,  in cazul persoanelor impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici, care se inregistreaza ulterior in scopuri de TVA, se procedeaza la regularizare in vederea aplicarii regimului de impozitare in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii,  pentru facturile emise si/sau avansurile care au fost incasate, inainte de inregistrarea in scopuri de TVA, pentru contravaloarea partiala sau integrala a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii. In acest sens furnizorul/prestatorul, dupa inregistrarea in scopuri de TVA, emite factura de regularizare pe care inscrie cu semnul minus baza de impozitare aferenta livrarii/prestarii in regim de scutire facturata/incasata inainte de inregistrarea in scopuri de TVA si, concomitent, inscrie contravaloarea integrala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii aplicand regimul corespunzator operatiunii respective,  pe aceeasi factura sau pe o factura separata.

Cu alte cuvinte, in primul caz, in baza codului valid de TVA, la data livrarii marfii furnizorul va emite factura de stornare pentru avansul de 10.000 lei si in regim de taxare inversa (fara TVA) pentru intreaga contravaloare a marfii de 50.000 lei, ramanand de achitat diferenta de 40.000 lei.

In al doilea caz, daca la data livrarii marfii furnizorul nu detine cod valid de TVA, nu se poate aplica regimul de taxare inversa, nefiind indeplinita conditia obligatorie ca ambii parteneri sa fie inregistrati in scop de TVA prevazuta de art. 331 alin. 1 din Codul fiscal. Beneficiarul operatiunii nu va avea drept de deducere pentru TVA facturata de furnizorul inscris  in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata (50.000 lei x 20% = 10.000 lei), dupa cum se prevede expres la art. 11 alin. 9 din Codul fiscal.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X