Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studiu de caz: Avans achizitie marfa de la un furnizor aflat in curs de obtinere a codului de TVA

achizitie marfacod tvaavanscodul fiscalmarfurifacturi storno

In analiza urmatoare, un furnizor a facturat un avans de 10.000 lei la momentul in care nu era platitor de TVA. Acesta a mentionat ca sunt deja in curs procedurile pentru obtinerea codului de TVA. Presupunem ca valoarea finala a marfii va fi de 50.000 lei, fara TVA (produsul tranzactionat este supus taxarii inverse). Vom vedea care sunt implicatiile tranzactiei si cum trebuie intocmite facturile de storno avans si de marfa in cele doua cazuri ipotetice (inclusiv mentiuni de inscris pe acestea, in functie de caz):

1. Furnizorul primeste cod de TVA valid pana la data livrarii si facturarii marfii?
2. Furnizorul primeste cod de TVA dar ii este anulat simultan pentru neindeplinire criterii astfel incat la momentul livrarii are codul de TVA anulat?

In ambele situatii se vor avea in vedere prevederile art. 280 alin. 6 din Codul fiscal si precizarile pct. 23 alin. 2 lit. b din Normele metodologice de aplicare conform carora,  in cazul persoanelor impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici, care se inregistreaza ulterior in scopuri de TVA, se procedeaza la regularizare in vederea aplicarii regimului de impozitare in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii,  pentru facturile emise si/sau avansurile care au fost incasate, inainte de inregistrarea in scopuri de TVA, pentru contravaloarea partiala sau integrala a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii. In acest sens furnizorul/prestatorul, dupa inregistrarea in scopuri de TVA, emite factura de regularizare pe care inscrie cu semnul minus baza de impozitare aferenta livrarii/prestarii in regim de scutire facturata/incasata inainte de inregistrarea in scopuri de TVA si, concomitent, inscrie contravaloarea integrala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii aplicand regimul corespunzator operatiunii respective,  pe aceeasi factura sau pe o factura separata.

Cu alte cuvinte, in primul caz, in baza codului valid de TVA, la data livrarii marfii furnizorul va emite factura de stornare pentru avansul de 10.000 lei si in regim de taxare inversa (fara TVA) pentru intreaga contravaloare a marfii de 50.000 lei, ramanand de achitat diferenta de 40.000 lei.

In al doilea caz, daca la data livrarii marfii furnizorul nu detine cod valid de TVA, nu se poate aplica regimul de taxare inversa, nefiind indeplinita conditia obligatorie ca ambii parteneri sa fie inregistrati in scop de TVA prevazuta de art. 331 alin. 1 din Codul fiscal. Beneficiarul operatiunii nu va avea drept de deducere pentru TVA facturata de furnizorul inscris  in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata (50.000 lei x 20% = 10.000 lei), dupa cum se prevede expres la art. 11 alin. 9 din Codul fiscal.


Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie marfacod tvaavanscodul fiscalmarfurifacturi storno

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Aprilie 2016


Votati articolul "Studiu de caz: Avans achizitie marfa de la un furnizor aflat in curs de obtinere a codului de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 01 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X